recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stop krigen (LCD Plasma)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStop krigen (LCD Plasma)

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Jeg har et 50" pioneer kuro tv i gen.8 som jeg har været den lykkelige ejer af i et års tid+-, jeg valgte at få otto til at klibrere det efter en 6mdr's tid og har lige ledes ikke fortrudt.

Jeg er også af den mening at teknologien er ligegyldig bare billede og bygge kvalliteten er i top.

Min harme bliver dog vækket når jeg står i den lokale tv shop og nysgerrigt spørget til stationære bluray afspiller (afløser for min daværende ps3), hvorpå sælger spørger hvad tv har du, hvorpå jeg svarre 50" plasma, får svaret ... neeejjj det var en skam, du er godt klar over at plasma er på vej ud, der er for store problemer med holdbarheden på panelerne bla. burnin osv. Ja det er jo også derfor at bluray er udviklet til lcd skærme.

Dette foregår samtidig med at han viser mig batman bluray på en out of the box samsung lcd med så vilde farver jeg ellers kun har set i min 2-1/2 årige søns malebog. Det brænder totalt sammen i knolden på mig, jeg tænker hvad fanden bilder den fucking snothvap sig ind, fuuck det ser sørgeligt ud at det er bumsefjæset der, som skal sælge tv til hr. og fru danmark...

Ja undskyld jeg bliver stadig sur når jeg tænker på det....

Velkommen til virkeligheden .
Havde en tilsvarende oplevelse i Elmutanten for ca. 1 1/2 år siden. Et  middelmådigt Samsung (med høj pris!) blev skamrost overfor et panasonic pz85, som de havde på tilbud (lav pris!).

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 10:52

Sagt på en anden måde: Der bliver sjældent krig hvis man siger Sony er bedre end Samsung - højst lidt almindelig debat. Siger man at Sony er bedre end Panasonic (eller omvendt), så er helvede løs. Jeg synes ikke krigen som sådan skal stoppes (så længe folk formulerer sig pænt), jeg synes den skal bredes ud til at omhandle produkternes reelle ydelse, frem for hvilken teknologi det er.

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 10:52
Nu er det jo hverken fordi LCD eller plasma er dårlige til at vise TV. Men fordi at de almindelige analog TV signal er så ringe at det ikke egner sig at blive vist på HD TV. Men den diskussion hører til et andet sted.

Hvis der bliver spurgt direkte efter et LCD eller plasma TV så synes jeg ikke at vi skal afholde os fra at forslå den anden teknologi hvis vi mener der er et bedre valg. Hvis folk kommer her på recordere så må det da være for at få ordentlig hjælp.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Det brænder totalt sammen i knolden på mig, jeg tænker hvad fanden bilder den fucking snothvap sig ind, fuuck det ser sørgeligt ud at det er bumsefjæset der, som skal sælge tv til hr. og fru danmark...

Hvis folk lagde den samme energi i at udbrede kendskabet til de forhandlere der rent faktisk godt kan finde ud af det, som de gør i at udbrede kendskabet til de produkter man lige finder er gode, så ville dét problem muligvis være mindre.

Redigeret af AV Precision - 25-Juni-2009 kl. 11:20
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Det brænder totalt sammen i knolden på mig, jeg tænker hvad fanden bilder den fucking snothvap sig ind, fuuck det ser sørgeligt ud at det er bumsefjæset der, som skal sælge tv til hr. og fru danmark...

Hvis folk lagde den samme energi i at udbrede kendskabet til de forhandlere der rent faktisk godt kan finde ud af det, som de gør i at udbrede kendskabet til de produkter man lige finder er gode, så ville dét problem muligvis være mindre.

Hej,
det er ikke mig, der har skrevet ovenstående, selv om jeg er enig. Og så synes jeg, at du begår en generel "fejl" i dine indlæg. Du sætter altid godt TV = godt billede. Jeg forstår godt din "mission" om at ville udbrede de produkter, der give det bedste billede, men jeg mener ikke, at bedste billede nødvendigvis for alle er lig med bedste tv. Et tv er MERE end godt billede.

Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 11:04

Det er nu engang menneskets natur og lærebogsmateriale at gøre opmærksom på dårlig behandling! En god oplevelse fortæller man de nærmeste, mens en dårlig oplevelse bliver fortalt til alle og enhver. Det bør sælgere/ekspedienter i detailhandelen være blevet gjort bekendt med i deres uddannelse!

Redigeret af sd2100 - 25-Juni-2009 kl. 11:08
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 11:06
- fejl -

Redigeret af sd2100 - 25-Juni-2009 kl. 11:07
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 11:14

Hej,
det er ikke mig, der har skrevet ovenstående, selv om jeg er enig. Og så synes jeg, at du begår en generel "fejl" i dine indlæg. Du sætter altid godt TV = godt billede. Jeg forstår godt din "mission" om at ville udbrede de produkter, der give det bedste billede, men jeg mener ikke, at bedste billede nødvendigvis for alle er lig med bedste tv. Et tv er MERE end godt billede.

Jeg er helt enig i at billed-kvalitet ikke er alt. FOR MIG.

En lækker Remote, design, tilslutninger, og selfølgelig et godt billede..

Redigeret af O'Brian - 25-Juni-2009 kl. 11:24
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 11:21

Et tv er MERE end godt billede. problemet er jo man bruger det meste af tiden på et se et billede. Men hvad er et godt billede. I min verden er det et nogenlunde korrekt billede.

Jeg skal se det billede som instruktøren ønsker, ikke det billede som jeg synes er godt.Netop det budskab Otto prøver at fortælle.

At mange er ligeglad,det må man jo så acceptere. Det er så nogen gange svært og kan skabe mange konfliker. 
det handler jo ikke om teknologi, men om et korrekt billede.
håber da selv af en producent levere et oled tv i fremtiden, som kan levere et mere korrekt billede end mit 500M. Men OLED tv skal laves rigtig fra bunden. OLED LCD plasma, der bliver jo lavet rigtig mange tv uden et nogenlunde korrekt billede. 

Redigeret af xcardman - 25-Juni-2009 kl. 11:22
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 11:36

Da jeg indlæste indlæg #1 havde jeg allerede et halvvejs formuleret svar og var lige ved at skrive et indlæg. Så fik jeg læst lidt end af siden og opdagede at Otto rent faktisk skrev præcist det som jeg ville have sagt (omend har nok har fået det formuleret bedre end jeg ville komme til). Er 110% enig i hans indlæg på første side.

Så vil ikke gentage præcist det samme, blot komme med lidt ekstra.

Hvorfor laver folk en tråd herinde? Jeg tror det er for at få råd, vejledning og andre folks erfaringer. Jeg tvivler på at folk herinde spørger om hvilket TV de skal købe, hvis de allerede ved det. De er derfor ude efter noget rådgivning.

Hvad er god rådgivning? God rådgivning er når man sætter sig ned med kunden, spørger ind til kundens behov og herefter opstiller en løsning der kan løse så mange af disse behov som muligt. Evt. med et alternativ eller to.

Som jeg har skrevet i en anden tråd, så mener jeg ikke at "Plasma" eller "LCD" er et behov. "Bedste Billedkvalitet" er et behov. "Minimalt genskin" er et behov. "Pænt design /  slim design" er et behov. "Direkte adgang til nettet/youtube, afspilning af mediefiler fra USB" er et behov. "Ambilight" er et behov. "Billigt / mest for pengene" er et behov.

Derfor, hvis nogen spørger mig hvilket TV de skal vælge, så spørger jeg dem hvad deres krav/behov til dette tv er. Herefter kan jeg komme med nogle forslag. Om de vælger at lytte til mine forslag er så helt op til dem. Jeg ville have det dårligt, hvis jeg blev spurgt hvilket LCD tv jeg ville anbefale, og så sige "Mærke XXX model YYY", uden at have spurgt dem hvorfor de synes det skal være et LCD.

Det skyldes ikke at jeg er Plasma-fanboy. Det skyldes at jeg mener at som markedet ser ud nu, så kan man i mange tilfælde få et bedre billede med et af de bedre Plasma TV - og set i forhold til ydelse kontra pris er Plasma oftest også bedre. Så ville det da være dårlig rådgivning fra min side at anbefale et LCD tv, hvis jeg ikke mener at et LCD tv passer til kundens behov. Hvis kunden har nogle behov der kun peger på et LCD tv, så er det da et LCD tv han skal have.

Hvis folk søger et TV med lækkert design, ville jeg aldrig i mit liv anbefale dem et Panasonic, for jeg synes virkeligt de er grimme (de er blevet pænere, indrømmet, men de er stadig grimme). Jeg ville sige at hvis de var villige til at gå på kompromis med designet, så er Panasonic et rigtigt godt TV på mange andre punkter, men hvis de ikke synes det er pænt nok, så ville jeg anbefale dem at kigge på et Samsung (nok igen Plasma, da det IMO leverer det bedste billede til prisen).

Og lige en slutbemærkning: Der bliver snakket så meget om Plasma vs. LCD og hvordan det ødelægger alle debatterne. Hvorfor er det de bliver ødelagt? Fordi hvis der er nogen der nævner Plasma i en "Hvilket LCD til 10K"-tråd så bliver der svaret igen, at Plasma ikke skal blandes ind i det. Og så er det enten den ene eller den anden vej at argumenterne begynder at blive lidt hårde, og så har man balladen. Hvis LCD-"folket" istedet for at svare igen på Plasma-indlægget, enten ignorerer det eller begynder en saglig debat om hvorfor OP måske ikke har behov der kan opfyldes af en Plasma, så stod vi ikke i denne situation så tit.

Hvis tråden så bliver Hijacket totalt, så kan jeg komme med et tip: I højre side af alle indlæg er der to knapper. De fleste kender nok "Svar m/ citat" - det bliver ihvertfald brugt flittigt. Til venstre for denne knap er der en knap der hedder "Rapporter". Den er lidt mindre, og det er måske derfor den bliver overset nogen gange. Hvis man trykker på den, så kan man sende en besked til en Admin/Moderator om at dette indlæg (eller flere i tråden) nok er ved at komme lige lovligt off-topic, og bede om der ikke kan blive ryttet lidt op.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 11:41

Hej,
det er ikke mig, der har skrevet ovenstående, selv om jeg er enig.

Sorry, hermed enig.

Og så synes jeg, at du begår en generel "fejl" i dine indlæg. Du sætter altid godt TV = godt billede. Jeg forstår godt din "mission" om at ville udbrede de produkter, der give det bedste billede, men jeg mener ikke, at bedste billede nødvendigvis for alle er lig med bedste tv. Et tv er MERE end godt billede.

Jow, men det er bare meget sjældent dét folk spørger efter når de beder om hjælp til at vælge det bedste tv. Hvis ikke folk specifikt stiller spørgsmål ved andre ting end billedet, må vi formode at det er billedet vi diskuterer.

Og så oplever jeg iøvrigt generelt at folk er _ekstremt_ dårlige til at indgå kompromisser i dét de køber. Hvis folk siger "jeg vil have det bedst mulige billede, men der SKAL være DVB-C tuner i", og du så svarer "Pioneer laver de bedste billeder, men der er ikke DVB-C tuner i, så du skal købe en Sony", så er der meget få der siger "fint, så køber jeg en Sony". Så begynder folk straks at diskutere hvorfor billedet ikke er lige så godt på Sony'en, og, værre, at søge bekræftelse i at Sony rent faktisk HAR lige så gode billeder, så de har mere ro i sjælen. Og så er det de ender med at stå i Elgiganten hos en sælger der siger at LCD er MEEEGET bedre end plasma, og føler sig godt tilpas indeni med at købe et Sony, når nu sælgeren siger det er det bedste.

Det er ret tit dét der sker, når man forsøger at forklare folk på en korrekt og nuanceret måde hvordan det hænger sammen. Produkt A har bedre kontrast produkt B har bedre opløsning. "Jamen hvad skal jeg så vælge?" Det afhænger af om du vil have bedst kontrast eller bedst opløsning. "Hvad synes du?" Jeg synes du skal købe produkt A, fordi kontrast er mere væsentligt. "Jamen du har lige sagt den anden har bedre opløsning?" Jaeh, og så sagde jeg at kontrasten var vigtigst, så spørger du mig synes jeg du skal købe A. Hvis DU synes opløsningen er vigtigere, så køber du produkt B. "Jamen jeg vil da ikke have en dårlig kontrast?"

GAAAHHHH!!!!! Dérfor vinder de forhandlere der bare fortæller folk hvad de vil høre, i stedet for hvad der er rigtigt.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2009 kl. 11:41

Det er nu engang menneskets natur og lærebogsmateriale at gøre opmærksom på dårlig behandling! En god oplevelse fortæller man de nærmeste, mens en dårlig oplevelse bliver fortalt til alle og enhver. Det bør sælgere/ekspedienter i detailhandelen være blevet gjort bekendt med i deres uddannelse!

Men hvorfor behøver det være sådan? Det er da dybt irrationelt. Hvis jeg fortæller mine venner at nu har jeg været inde i 5 Radio/TV forretninger, hvor jeg fik en elendig service, så har de fundet ud af hvor de ikke skal gå hen. Men det hjælper dem jo ikke en pind med hvor de istedet for skal gå hen.

Hvis jeg oplever god betjening et sted, så fortæller jeg da gerne om det. Indrømmet, det er nok ikke direkte uopfordret som i at jeg starter en samtale ud af den blå luft med at sige "Jeg var i Føtex den anden dag og der fik jeg bare skidegod betjening", men hvis der bliver snakket om det, så nævner jeg da hvis jeg har fået god behandling. Jeg synes da at jeg kan bruge information om hvor man får god behandling til langt mere end hvor man får dårlig behandling.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu