Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 12:09 |
Problemet med flere af de større kæder, er jo også at selvom du får en god betjening ét sted, så er det ofte forbundet med én enkelt sælger og ikke butikken som helhed. Hvis der så er 7 sælgere i pågældende butik, så er man måske ikke bedre hjulpet alligevel med mindre man rammer lige netop ham næste gang også. Af samme grund er man oftest mere "heldig" hvis man holder sig til de mindre butikker, hvor spredningen i kvaliteten på vejledningen kunne være mindre (eller: du har større sandsynlighed for ramme den rigtige ekspedient).
Så sent som i sidste uge forsøgte jeg at få byttet en fejlleveret produkt (købt via internettet) i en fysisk butik. Den første ekspedient nægtede kategorisk at tage imod varen, men da jeg vendte tilbage næste dag og fandt en anden ekspedient, var der ingen problemer overhovedet. Ikke at det har noget med kvaliteten af rådgivningen at gøre, men det siger lidt om hvor stor spredning man kan blive udsat for.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 12:18 |
problemet med hvad man skal vælge, vil jo altid være der. Hvis man kun kan købe oled om nogle år. Så skal man jo stadig vælge mærke design og alt muligt andet. Der vil være billige og dyre og hvilken størrelse. Der vil ikke også være en stor forskel i billedet. Før i tiden kunne man vælge et 28 eller 32 og i 4:3 eller 16:9 der var jo også en stor forskel i billedet, men stadig et billigt kunne levere et nogenlunde billede. konklusion jo flere valgmuligheder, jo mere debat
plasma vil overgår til 50 tommer og opefter og lcd under 50 tommer. Det er jo ganske få som har købt et lcd over 50 tommer. det er jo kun panasonic og lg som stadig har 42 plasma og satser på dem. Samsung har også et, men ikke nået de rigtig satser på. LG ryger sikkert også fra under 50 tommer. En simpel grund, det er billigere og producere lcd tv. sådan vil det sikkert være indtil OLED overtager.
Redigeret af xcardman - 25-Juni-2009 kl. 12:55
|
 |
sd2100
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 13:23 |
T-Ras skrev:
Problemet med flere af de større kæder, er jo også at selvom du får en god betjening ét sted, så er det ofte forbundet med én enkelt sælger og ikke butikken som helhed. Hvis der så er 7 sælgere i pågældende butik, så er man måske ikke bedre hjulpet alligevel med mindre man rammer lige netop ham næste gang også. Af samme grund er man oftest mere "heldig" hvis man holder sig til de mindre butikker, hvor spredningen i kvaliteten på vejledningen kunne være mindre (eller: du har større sandsynlighed for ramme den rigtige ekspedient).
Så sent som i sidste uge forsøgte jeg at få byttet en fejlleveret produkt (købt via internettet) i en fysisk butik. Den første ekspedient nægtede kategorisk at tage imod varen, men da jeg vendte tilbage næste dag og fandt en anden ekspedient, var der ingen problemer overhovedet. Ikke at det har noget med kvaliteten af rådgivningen at gøre, men det siger lidt om hvor stor spredning man kan blive udsat for.
|
Det med den enkelte ekspedient har jeg også oplevet. For ca. 13 år siden, da Elmutanten stadig havde en ok hifi-afdeling, fik jeg en fremragende betjening. I samttalen med ekspedienten, kom det frem, at han var studerende på KU og arbejde kun i butikken om lørdagen. Han var mao. ikke butiksuddannet og en "rigtig" fuldtidsansat. Tankevækkende!
Redigeret af sd2100 - 25-Juni-2009 kl. 13:24
|
 |
sd2100
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 13:33 |
jonaskp skrev:
sd2100 skrev:
AV Precision skrev:
Hvis folk lagde den samme energi i at udbrede kendskabet til de forhandlere der rent faktisk godt kan finde ud af det, som de gør i at udbrede kendskabet til de produkter man lige finder er gode, så ville dét problem muligvis være mindre.
|
Det er nu engang menneskets natur og lærebogsmateriale at gøre opmærksom på dårlig behandling! En god oplevelse fortæller man de nærmeste, mens en dårlig oplevelse bliver fortalt til alle og enhver. Det bør sælgere/ekspedienter i detailhandelen være blevet gjort bekendt med i deres uddannelse!
|
Men hvorfor behøver det være sådan? Det er da dybt irrationelt. Hvis jeg fortæller mine venner at nu har jeg været inde i 5 Radio/TV forretninger, hvor jeg fik en elendig service, så har de fundet ud af hvor de ikke skal gå hen. Men det hjælper dem jo ikke en pind med hvor de istedet for skal gå hen.
|
Jeg ved ikke hvorfor det forholder sig sådan. Det må en psykolog kunne svare på, jeg husker det blot fra en lærebog fra handelshøjskolen.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 13:36 |
Slemt er det også, at mange mennesker ikke ønsker den store rådgivning, fordi de forventer at et nyt tv er et godt tv. Det er jo et nyt tv. Så må det jo også være et godt tv. Der er ikke så få mennesker som ikke aner, at de fleste fladskærme er så ringe, at de ikke er værd at smide penge efter. Folk går ind i Bilka og køber et tv til f.eks 8.000 kr og forventer automatisk at de får et rigtig godt tv med hjem, for det så jo så "flot" ud i Bilka. Oooh my God.
Redigeret af Firebird - 25-Juni-2009 kl. 13:58
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 13:56 |
Det er jo rigtigt at spørgeren skal have svar der passer til deres behov og ikke til "svarerens" behov.
Men så kræver det også at spørgeren udspecificerer sine ønsker/behov.
Når du spørger på en side som denne, vil du som udgangspunkt få et svar der primært handler om god billedkvalitet.
Så hvis ens primære ønske/prioritering ikke er billedkvalitet, men eksempelvis ser ud som følger:
Billedkvalitet- 30%
Design- 30%
Fjernbetjening- 10%
Lir/features 30%
Så må man jo sige til fra start og så vil man formentlig også få et svar der passer nogenlunde til det man spørger om!
Redigeret af thor-thor - 25-Juni-2009 kl. 13:57
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 13:58 |
thor-thor skrev:
Det er jo rigtigt at spørgeren skal have svar der passer til deres behov og ikke til "svarerens" behov.
Men så kræver det også at spørgeren udspecificerer sine ønsker/behov.
Når du spørger på en side som denne, vil du som udgangspunkt få et svar der primært handler om god billedkvalitet.
Så hvis ens primære ønske/prioritering ikke er billedkvalitet, men eksempelvis ser ud som følger:
Billedkvalitet- 30%
Design- 30%
Fjernbetjening- 10%
Lir/features 30%
Så må man jo sige til fra start og så vil man formentlig også få et svar der passer nogenlunde til det man spørger om!
|
Enig.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 14:00 |
Men stort set alle skriver jo et godt billede. Netop spørgeren skulle netop skrive prioriteringer. Det vil sikkert føre til mindre debat.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 14:15 |
Jeg har jo fået meget kritik hvergang jeg har skrevet dårligt om phillips ældre 03 og 05 modeller eller ALDI på et 42 tommer. De har jo et dårligt billede og for nogle få kroner mere kan man både få et bedre lcd eller plasma tv. Pris og kvalitet hænger sammen. Jeg ser bare helst ikke procenterne får solgt nogen af disse rent udsagt skod tv. For jo flere de får solgt af disse modeller, jo mere ligeglad bliver producenter med god billedekvalitet. har jo lige anbefalet et samsung edge led, fremfor et samsung plasma tv 42 tommer(kan ikke sammenlignes med deres 855). Ikke alt plasma behøver et være godt. Mit 500M er rigtig godt, men sådan et billede burde alle top producenter jo kunne levere i 2009. Men mange efterspørgere jo ikke en rigtig god billedekvalitet, hvorfor skulle producenterne så også bruge ressourcer på det.
|
 |
Caine78
Junior bruger
Oprettet: 23-Juni-2009
Point: 20
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 14:35 |
ZuluKongen skrev:
Jeg har et 50" pioneer kuro tv i gen.8 som jeg har været den lykkelige ejer af i et års tid+-, jeg valgte at få otto til at klibrere det efter en 6mdr's tid og har lige ledes ikke fortrudt.
Jeg er også af den mening at teknologien er ligegyldig bare billede og bygge kvalliteten er i top.
Min harme bliver dog vækket når jeg står i den lokale tv shop og nysgerrigt spørget til stationære bluray afspiller (afløser for min daværende ps3), hvorpå sælger spørger hvad tv har du, hvorpå jeg svarre 50" plasma, får svaret ... neeejjj det var en skam, du er godt klar over at plasma er på vej ud, der er for store problemer med holdbarheden på panelerne bla. burnin osv. Ja det er jo også derfor at bluray er udviklet til lcd skærme.
Dette foregår samtidig med at han viser mig batman bluray på en out of the box samsung lcd med så vilde farver jeg ellers kun har set i min 2-1/2 årige søns malebog. Det brænder totalt sammen i knolden på mig, jeg tænker hvad fanden bilder den fucking snothvalp sig ind, fuuck det ser sørgeligt ud at det er bumsefjæset der, som skal sælge tv til hr. og fru danmark...
Ja undskyld jeg bliver stadig sur når jeg tænker på det....
|
Jeg er fuldstændig enig og totalt fedt formuleret...Lige mine ord
Jeg har været ude for lignende situation, hvor jeg overhører en samtale mellem en sælger og et midaldrende herre, hvor jeg hører at plasmateknologien er død. Jeg stopper op for at lytte lidt mere, da jeg jo selv lige havde investeret svimlende summer i en plasma var det jo rart at få lidt forhandler viden :-) Jo jo, plasma teknologien kan ikke udvikles mere så de kan ikke blive bedre end LCD'erne, hvilket bl.a. også er derfor at en af de helt store plasma producenter, Pioneer også er stoppet. De havde brugt alle deres penge på at undersøge andre alternativer og valgte så til sidst at gå over til LCD'er, men på det tidspunkt var det allerede for sent for dem. Det er LCD der har vundet krigen..Personligt vil jeg vil anbefale at du vælger dette samsung, der har kontrast på 1:100000 og prøv lige at lige at lægge mærke til hvor kraftige farverne er. Det er ser bare så godt
Det var i hvertfald farverigt og ansigterne på skærmen lignede glansbilleder, men de havde nok heller ikke gjort meget for at få fjernsynet indstillet.
Jeg synes det er op til folk selv at vælge teknologi, men jeg synes desværre at der er mange steder hvor man bliver vildledt, fordi at sælgerne efterhånden er begyndt at tro af farverne skal være vildt overdrevne. Det er ikke en hemmelighed at en LCD skærm der hænger i en udstilling ser mere spiselig ud når den hænger side om side med en plasma, men man skal bare lige tænke over at når den kommer hjem i stuen hvor du skal se en god og flot film, så har du altså ikke behov for at skulle kunne overdøve det kraftige og unaturlige lys fra de 20 Lysstofrør der oplyste butiksudstillingen.
Begge teknologier har deres problemer, men det der passede bedst for en flueknepper som mig var et supergodt naturligt billede, så det faldte på en Pioneer Kuro.
Jeg har også selv kigget på samsung UE7serie(Edge LED) i 55", da jeg synes at der er et pænt og stort men tyndt tv, men jeg tror lige så meget at jeg er blevet forudindtaget af at se alle de mange flotte tv-reklamer de laver. Samsung er bestemt gode til at promovere deres udstyr. Da jeg så senere til et TV forhandler arrangement så skærmen i forhold til andre, så det vildt kunstigt ud. Efter at have rodet med dem fik vi indstillet skærmen så den viste flydende panoreringer, men billedemæssigt så det stadigt forkert ud. Der var ingen dybde i billedet og det lignede nærmere en animation frem for en optagelse.
Jeg valgte plasmaen og har ikke fortrudt
|
Pioneer PDP-LX6090H
Pioneer VSX-LX60
Pioneer DVR-LX60
Samsung HD box(YouSee)
Playstation 3
Amphion Prio:520 + 520C + 510
Amphion Impact 500
|
 |
riverwind
Junior bruger
Oprettet: 01-August-2007
Point: 37
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 22:59 |
Firebird skrev:
Slemt er det også, at mange mennesker ikke ønsker den store
rådgivning, fordi de forventer at et nyt tv er et godt tv. Det er jo et
nyt tv. Så må det jo også være et godt tv. Der
er ikke så få mennesker som ikke aner, at de fleste fladskærme er så ringe, at de ikke er
værd at smide penge efter. Folk går ind i Bilka og køber et tv til f.eks 8.000 kr og
forventer automatisk at de får et rigtig godt tv med hjem, for det så jo så "flot" ud i
Bilka. Oooh my God. |
Hvorfor er det slemt, og hvem er det slemt for?
Herinde fornemmer man altså at nogen har et nærmest halv-religiøst forhold til et tv. Hvis
man forventer at Hr. og Fru Jensen udviser den samme passion så bliver man slemt skuffet.
De har omtrent det samme forhold til et tv, som andre har til deres naturgasfyr eller
deres plæneklipper - det skal bare virke.
|
 |
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 25-Juni-2009 kl. 23:17 |
riverwind skrev:
Firebird skrev:
Slemt er det også, at mange mennesker ikke ønsker den store rådgivning, fordi de forventer at et nyt tv er et godt tv. Det er jo et nyt tv. Så må det jo også være et godt tv. Der er ikke så få mennesker som ikke aner, at de fleste fladskærme er så ringe, at de ikke er værd at smide penge efter. Folk går ind i Bilka og køber et tv til f.eks 8.000 kr og forventer automatisk at de får et rigtig godt tv med hjem, for det så jo så "flot" ud i Bilka. Oooh my God.
|
Hvorfor er det slemt, og hvem er det slemt for?
Herinde fornemmer man altså at nogen har et nærmest halv-religiøst forhold til et tv. Hvis man forventer at Hr. og Fru Jensen udviser den samme passion så bliver man slemt skuffet. De har omtrent det samme forhold til et tv, som andre har til deres naturgasfyr eller deres plæneklipper - det skal bare virke. |
Ved ikke om det er slemt.
Men man kan jo ihvertfald sige at hvis en producent kan sælge ringe kvalitet til en høj pris, bliver vedkommende jo ikke specielt motiveret til at gøre det bedre.
Derudover tror jeg egentlig ikke at der er nogen herinde der forventer at hr og fru flæskesteg skal gå op i billedkvalitet, selv om det sikkert ville være en fordel for niveauet af billedkvalitet på fladskærme.
Men det der eksempelvis kan være en smule irriterende er, når "ægteparret flæskesteg" stiller et spørgsmål herinde og ikke får bekræftet det svar de selv har formet på forhånd(ofte i samarbejde med verdens mest vidende ekspedient i en eller anden forretning) Så sker der ofte det, at de dybest set ikke vil høre svaret og istedet bruger en masse energi på at forklare, hvorfor de har ret i, at netop den (ofte middelmådige) skærm de har fået forevist, er verdens bedste køb.
Der kan jeg godt blive lidt "indadvendt" Hvorfor stille et spørgsmål, hvis man ikke vil lytte til svaret (især hvis man mildest talt ikke er ekspert)?
Redigeret af thor-thor - 25-Juni-2009 kl. 23:20
|
 |