recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stop krigen (LCD Plasma)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStop krigen (LCD Plasma)

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
riverwind Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-August-2007
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

objektiv målbar definition på
kriterierne. det har vi jo på billedekvalitet. ellers kunne
man jo ikke kalibrering et tv, hvis man ikke havde nogen
mål og går efter. Musik er en anden sag, den er ikke rigtig
målbare

Ja, billedkvalitet er et af kriterierne. Andre vægter også
pris, udseende, lyd, brugervenlighed,
tilslutningsmuligheder, garanti/service, dlna-muligheder,
levetid/holdbarhed, strømforbrug, osv.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 00:35
fint nok med alle de ting, men har jo intet med billedekvalitet at gøre.
jeg bruger jo ikke min tid på og kigge på en slukket skærm. Jeg bruger 99,9 procent af tiden og se på mit billede.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 00:40

fint nok med alle de ting, men har jo
intet med billedekvalitet at gøre. jeg bruger jo ikke min
tid på og kigge på en slukket skærm. Jeg bruger 99,9
procent af tiden og se på mit billede.

Jeg klandrer dig skam heller ikke for det. Men man må jo
respektere at andre prioriterer anderledes.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 00:46

Vi Ser vel fjernsyn? Et tv kan man altså ikke sammenligne med en vaskemaskine som har en masse smarte funktioner. Tvets primære opgave må vel være at vise levende billeder. På den rigtige måde vel og mærke, så dér har xcardman altså ret.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 00:49

Oprindeligt skrevet af riverwind riverwind skrev:

fint nok med alle de ting, men har jo
intet med billedekvalitet at gøre. jeg bruger jo ikke min
tid på og kigge på en slukket skærm. Jeg bruger 99,9
procent af tiden og se på mit billede.

Jeg klandrer dig skam heller ikke for det. Men man må jo
respektere at andre prioriterer anderledes.

Selvfølgelig. Hvordan andre prioriterer, er jeg bedøvende ligeglad med. Folk kan købe hvad de vil. Det er jo deres penge.

Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Vi Ser vel fjernsyn? Et tv
kan man altså ikke sammenligne med en vaskemaskine som har en masse
smarte funktioner. Tvets primære opgave må vel være at vise levende
billeder. På den rigtige måde vel og mærke, så dér har xcardman altså
ret.

Jeg synes også det er ret vigtigt at mit tv fungerer, også om 2 år. Jeg
synes også det er lidt vigtigt, at lyden er ok i mit tv. Det er altså
ikke enten eller - om man vil det eller ej. Man kan ikke have ret, og
da slet ikke over andre. Hvis Hr. og Fru Danmark køber i Bilka fordi de
vægter bekvemmelighed ved handlen højt, ja så dem om det. Det virker
lidt prætentiøst at foregive at man har fundet den sande vej, og at nu
skal de vantro omvendes.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 01:48

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Vi Ser vel fjernsyn? Et tv
kan man altså ikke sammenligne med en vaskemaskine som har en masse
smarte funktioner. Tvets primære opgave må vel være at vise levende
billeder. På den rigtige måde vel og mærke, så dér har xcardman altså
ret.

Jeg synes også det er ret vigtigt at mit tv fungerer, også om 2 år. Jeg
synes også det er lidt vigtigt, at lyden er ok i mit tv. Det er altså
ikke enten eller - om man vil det eller ej. Man kan ikke have ret, og
da slet ikke over andre. Hvis Hr. og Fru Danmark køber i Bilka fordi de
vægter bekvemmelighed ved handlen højt, ja så dem om det. Det virker
skal de vantro omvendes.

Hvorfor skulle et tv anbefalet af nogle brugere herinde ikke virke om 2 år?

Lyden i et tv er ret svær at anbefale, da hver enkel model kan have forskellig lyd pga. kassens udformning osv. Hvis man går meget op i lyden på tv'et, så kan det ikke anbefales at benytte de indbyggede højttalere, medmindre vi er oppe i de dyre mærke som Loewe og B&O.

Det har intet med at de vantro skal omvendes. Det har noget at gøre med at det korrekte billede er målbart og derfor vil man gerne anbefale et tv som kommer tæt på det målbare korrekte billedet. Fremfor et tv der er skabt til at vise et forkert billede.

Jeg tror der er rigtigt mange brugere herinde som går op i korrekt billede og mange af dem er sikkert komplet ligeglade om der står Philips, Sony, Pioneer, Panasonic eller andet på kassen. Eller om tv'et er LCD, plasma, projektor, OLED etc. sålænge det er istand til at blive indstillet til at vise et billede som er målbart mest korrekt.

“The Matrix is the world that has been pulled over your eyes to blind you from the truth.” It is impossible to know the true meaning of life, when one doesn’t really know what life is."

Oversat til:

Hvis man aldrig har set det korrekte billede, hvordan skal man så vide hvordan det ser ud og hvordan det opnås?

Det eneste sted hvor hr og fru Danmark er vant til at se det korrekte billede er i biografen og her tror jeg at mange ikke kan trække parallen imellem det store lærred og de mærkelige farver på deres lille 40 tommer Aldi tv.

Redigeret af Cyberguyen - 27-Juni-2009 kl. 01:50
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 01:53

Men den eneste skærm jeg endnu har set er pioneer som kan levere en rigtig god billedekvalitet. Men alle producenter af tv burde alså kunne levere en ordenlig billedekvalitet i 2009 som er lige så god som pioneer eller bedre.

Når nu Pioneer, som du udtrykker det har monopol på god billedkvalitet men IKKE kan få det til at løbe rundt økonomisk, så er det nok ikke helt så nemt at opnå dette niveau til rentable priser. Et monopol der ikke kan få det til at løbe rundt er enten inkompetent eller er oppe imod gode substitutter (i.h.f. substitutter der opfattes som gode). 

Pioneer har trods alt haft støtten fra diverse fora, reviews og anerkendelser med sig. Men måske har marketings- og salgskanalerne ikke været gode nok til at promovere det. Jeg kan da godt forstå, at andre producenter kan være skeptiske ved at gå den vej, men man kan da håbe, at de hver i sær vil kæmpe om den ledige plads på tronen til gavn for os. 

Jeg tvivler på at Hr. og Fru Flæskesteg går særligt meget op i surround sound eller 6500 Kelvin og et 50" Pioneer står trods alt i ca. 25K med højtalere mens et LG 50PS8000 fåes til 10K. For mange er den kvalitet nok helt fin, at de så vælger LCD er noget helt andet .  

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 01:56

Det virker
skal de vantro omvendes.

Det har intet med religion at gøre - det har noget med oplysning...

Hvis folk ikke blev oplyst, så ville man stadig rende rundt og tro at jorden er flad...

Så selvfølgelig er det meget magtpåliggende at fortælle folk om sandheden og prøve at guide dem til det bedste køb, der gør at de ikke fortryder det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Men den eneste skærm jeg endnu har set er pioneer som kan levere en rigtig god billedekvalitet. Men alle producenter af tv burde alså kunne levere en ordenlig billedekvalitet i 2009 som er lige så god som pioneer eller bedre.

Når nu Pioneer, som du udtrykker det har monopol på god billedkvalitet men IKKE kan få det til at løbe rundt økonomisk, så er det nok ikke helt så nemt at opnå dette niveau til rentable priser. Et monopol der ikke kan få det til at løbe rundt er enten inkompetent eller er oppe imod gode substitutter (i.h.f. substitutter der opfattes som gode). 

Pioneer har trods alt haft støtten fra diverse fora, reviews og anerkendelser med sig. Men måske har marketings- og salgskanalerne ikke været gode nok til at promovere det. Jeg kan da godt forstå, at andre producenter kan være skeptiske ved at gå den vej, men man kan da håbe, at de hver i sær vil kæmpe om den ledige plads på tronen til gavn for os. 

Jeg tvivler på at Hr. og Fru Flæskesteg går særligt meget op i surround sound eller 6500 Kelvin og et 50" Pioneer står trods alt i ca. 25K med højtalere mens et LG 50PS8000 fåes til 10K. For mange er den kvalitet nok helt fin, at de så vælger LCD er noget helt andet .  

Jeg er ligeglad om folk køber et pioneer, Men et pioneer er alså et reference tv indenfor billedekvalitet.

hvis en anden producent kunne levere samme billedekvalitet, så havde vi måske ikke hørt så meget om pioneer.

et pioneer er ikke i mine øjne et tv til hr og fru Danmark, men det er et panasonic.

Hr og fru Danmark køber jo heller ikke alle sammen en ferrari pågrund af dens køreegenskaber.

Jeg siger bare vi vil have bedre billedekvalitet. Men der er jo større konkurrence om hvilken producent som kan vise den bedste madopskift eller vise en grim youtube video på et 50 tommer.

hvorfor skal vi leve med så dårlige billedekvalitet?. Når de kunne bare fokusere en lille smule mere på det.

Når en producent har en topmodel og et tv som kan vise et billede i særklasse det vil jo på sigt sprede sig til et hr og fru Danmark tv.
Men ingen har jo rigtig fokus på billedekvalitet.
formel 1 teknologi kommer jo også de almindelige biler tilgode på sigt.

Min genbo som er et lærer par og havde et sony 46w4500, dem vil jeg betegne som hr og fru Danmark. Efter de har set mit pioneer 500M og dens billedekvalitet så har de alså købt en krp-500A.
ved godt det er ikke er alle som har råd til det, eller har behov for det
hr og fru Danmark ved bare ikke hvad det vil sige og have en god billedekvalitet og og kunne se et korrekt billede mere. godt være de fleste er fin tilfreds, men de ved jo heller ikke bedre efter en tur i Fona eller anden butik med dårlige indstillet skærme.

Redigeret af xcardman - 27-Juni-2009 kl. 08:35
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 12:42

Men alle producenter af tv burde alså kunne levere en ordenlig billedekvalitet i 2009 som er lige så god som pioneer eller bedre. 

hvis en anden producent kunne levere samme billedekvalitet, så havde vi måske ikke hørt så meget om pioneer.

Det jeg blot mente var, at var det så lige til at levere Pioneer kvalitet på billedsiden, så skulle markedskræfterne nok sørge for, at der var flere, der gjorde det. Det er trods alt en teknologi med relativt få år på bagen. At Pioneer ikke kan få det til at løbe rundt selv om de er alene på tronen, må da siges at være skuffende så.

hr og fru Danmark ved bare ikke hvad det vil sige og have en god billedekvalitet og og kunne se et korrekt billede mere. godt være de fleste er fin tilfreds, men de ved jo heller ikke bedre efter en tur i Fona eller anden butik med dårlige indstillet skærme.

Enig men tror stadig at hr og fru DK vælger LG'en til 10K fremfor Pioneer til 25K, hvis de stod overfor valget efter en demo. Måske tager jeg fejl. Så mange Ferrarier sælges der jo heller ikke .

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 12:51
Når det kommer til stykket er vi jo nok meget enige. Pioneer har stadig den bedste billedekvalitet og hvis man skal have et 50 tommer i dag 2009. Så køb et pioneer.
jeg tror faktisk udviklingen bliver i 2010, at mange køber et led med local dimming fremfor plasma. LED bliver fremtiden indtil OLED overtager hele markedet. De plasma som bliver solgt i fremtiden ligger kun fra 50 tommer og opefter. De bliver heller ikke et tv til hr og fru Danmark.
LED med local dimming bliver sikkert også billigere i 2010.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu