recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor anbefaling af Panasonic V20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStor anbefaling af Panasonic V20

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 22:08
jamen som sagt står den i en butik hvor lys er generende, self ikke på samme niveau som sollys, men hvad jeg kunne se var reflektionerne på samme niveau som samsungs led skærme, så de har oppet sig og er på niveau med lcd skærmene nu. men sollys kan kun klares ved at trække gardinerne ned da det altid vil ødelægge kontrasten i billedet. tager jo ikke særlig langtid at skifte fra normal til thx. Men har ikke fået tjekket om man kan justere i thx indstillingen for ellers kan man bare skrue op for kontrasten og sætte gammaen lidt lavere.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Areadvd.de har lige testet 50" versionen som reference,  - med afstand til alt andet  . . 

Så vidt jeg kan se har de stadig Pioneer 5090 som Masterpiece og VT20 som referenz..

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 22:22
bird der er ingen der siger at vt/v20 overgår pioneer, men ved alm dagsbelysning kan man nok ikke se den store forskel på skærmene og især ikke hvis man ikke har dem ved siden af hinanden. Det er første gang jeg f.eks. oplevet dette, fik ikke den oplevelse ved v10 eller g20, hvor man uden sammenligning kunne se de var et par niveauer under pioneer, dette kan ikke sige om v20 hvor billedet mindede ekstrem meget om det jeg så ved vores lx5090.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 22:28

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Areadvd.de har lige testet 50" versionen som reference,  - med afstand til alt andet  . . 

Det jeg har imod Areadvd.de - er de eneste plasma skærme de tester, er fra Panasonic.
Så kan man jo nemt kalde en V20 som reference, når de ikke tester på andre mærker
Det seneste test af Samsung plasma var en lavpris skærm fra 2008
Og når vi snakker plasma fra LG, så var det også en lavpris skærm fra 2009

Enig . AreaDVD.de er ikke nettets største orakel . Men PanasonicVT20/V20 har efterhånden fået så ensartet gode test , at der nu nok er noget om snakken  . .  Personligt vil jeg godt give afkald på lidt billedkvalitet, og nøjes med Samsungs topmodel, - som PT er set ca 6k billigere og formodentlig har en lidt bedre tuner . Spørgsmålet er bare om billedet er marginalt dårligere eller . . .? !   

Mange af de kvaliteter, som er blevet indført på Panasonic V20/VT20, havde Samsung allerede indført i deres 855, så derfor er forskellen ikke så stor på alle fronter.

Redigeret af kskruger - 09-Juni-2010 kl. 22:30
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 09:27
Ehhh hvilke kvaliteter kskruger ? Samsung 855 skal altså sammenlignes med V10 - ikke V20. V10 og 855 lå meget tæt sidste år, men de kan altså ikke være med her.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 10:33
netop man kan ikke sammenligne en 855 og v10
med en v20
dertil er forskellen for står
dem som har samsungs afløser for en 855, siger jo den er noget bedre.
personligt synes jeg så ikke ligefrem en v10 var noget særligt

Til top
TorbenKBH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

og en anbefaling til folk som ikke ved om de skal vælge g20 eller v20, jeg er ikke i tvivl, forskellen er stor mellem de 2 skærme, også selvom mange af målingerne er ens.

Ved sådanne vurderinger bør man efter min mening også bringe prisaspektet ind i billedet. 
Ingen tvivl om at V20'eren overgår G20'eren, idet prisforskellen mellem de 2 modeller i vejledende priser er 4000 kr. ved 42-tommer. Men jeg syntes bestemt, at man med G20 får et fantastisk godt billede med masser af dybde, og ovenikøbet til en overkommelig pris.
Hvis billedet på V20'eren skulle være væsentlig bedre, så må billedet på denne model vist være outstanding...  Shocked
Jeg skal da ærligt indrømme at V20'eren også trækker lidt i mig. Men jeg vil så nok foretrække en topmodel i 3D. Så jeg venter lidt med at opgradere indtil 3D-teknologien for alvor har vundet indpas. 

Så til den prisbevidste forbruger der ser fordele i at vente med 3D, men omvendt heller ikke vil vente længere med at udskifte sin gamle CRT-TV skærm kan jeg kun sige:
G20'eren er en super "venteskærm" Smile

Mvh Torben 

Redigeret af TorbenKBH - 10-Juni-2010 kl. 11:44
TV: Panasonic TX-P42G20..Yousee
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Thomas_R Thomas_R skrev:

Ehhh hvilke kvaliteter kskruger ? Samsung 855 skal altså sammenlignes med V10 - ikke V20. V10 og 855 lå meget tæt sidste år, men de kan altså ikke være med her.

Det kan godt være mange der synes, man skal sammenligne 855 med en V10, det synes jeg bestemt ikke. De 2 skærme er så forskellige, at de ikke har så meget tilfældes.
V10 ligner de gamle Panasonic, med grå skærmpanel, ringe sort i dagslys og ikke særlig lys stærk, har halvdårlig skraphed. Otto har i sin udtalte i sin test, at den var en god allround skærm, men heller ikke mere.

855 har sort skærmpanel og er meget lysstærk, dermed rigtig god i dagslys. Skærmen har en rigtig god skraphed, farverne er på Pioneer niveau. Det var nogle af de ting Otto udtalte om 855 i sin test, der udovre skrev han, at 855 var tæt på at være et high-End tv.

Hvis i så kigger på V20/VT20 i dag, så har Panasonic faktisk ændret de "dårlige" ting som V10 havde, så derfor ligner 855 faktisk mere V20/VT20 end det ligner et V10.

Redigeret af kskruger - 10-Juni-2010 kl. 12:28
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:10

Det kan godt være mange der synes, man skal sammenligne 855 med en V10, det synes jeg bestemt ikke. De 2 skærme er så forskellige, at de ikke har så meget tilfældes.
V10 ligner de gamle Panasonic, med grå skærmpanel, ringe sort i dagslys og ikke særlig lys stærk, har halvdårlig skraphed. Otto har i sin udtalte i sin test, at den var en god allround skærm, men heller ikke mere.

855 har sort skærmpanel og er meget lysstærk, dermed rigtig god i dagslys. Skærmen har en rigtig god skraphed, farverne er på Pioneer niveau. Det var nogle af de ting Otto udtalte om 855 i sin test, der udovre skrev han, at 855 var tæt på at være et high-End tv.

Hvis i så kigger på V20/VT20 i dag, så har Panasonic faktisk ændret de "dårlige" ting som V10 havde, så derfor ligner 855 faktisk mere V20/VT20 end det ligner et V10.

Jvnf. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63680&KW=samsung+sort&PN=2&title=ottos-plasmashootout så konkluderer både Otto og Lars, at V10 og 855 er meget lig hinanden, og at der ikke er nogen konklusion på hvilket panel der er bedst. Det med at 855 er mere lysstærk tror jeg skal formuleres således, at hvis man vil skrue op for lyset så kan 855 skrues mere op end V10 - men det ser jeg så ingen pointe i.
Holder stadig på at v10 og 855 er langt mere tæt på hinanden end hvis vi sammenlignede dem med v20.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 13:27

Jvnf. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63680&KW=samsung+sort&PN=2&title=ottos-plasmashootout så konkluderer både Otto og Lars, at V10 og 855 er meget lig hinanden, og at der ikke er nogen konklusion på hvilket panel der er bedst. Det med at 855 er mere lysstærk tror jeg skal formuleres således, at hvis man vil skrue op for lyset så kan 855 skrues mere op end V10 - men det ser jeg så ingen pointe i.
Holder stadig på at v10 og 855 er langt mere tæt på hinanden end hvis vi sammenlignede dem med v20.

Det er ret tydligt at høre, du ikke har set en 855 rigtigt, så ville du give mig ret. Bare fordi begge skærme var på marked samme tid, gør dem jo ikke ens!
Hvis du vi se Otto's rigtige test af 855 og V10, så er den her: (side 33)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 14:26
Må så skuffe dig - det var præcis det samme du sagde sidste gang, men min kammerat har netop denne skærm (855) .
Kan godt se at Otto anbefaler 855 ifht. ren billedekvalitet efter kalibrering. Det var mindre udtalt i det link jeg angav.
Det havde ikke så meget med at de kom på næsten samme tid, men fordi de lå/ligger tæt på mange målepunkter. V10 og 855 i samme båd - V20 og Kuro i samme båd, når vi snakker sammenligninger - i hvert fald i min verden =) Egentlig finder jeg det også langt mere interessant at sammenligne med Samsungs nye plasma modeller og så V20.
Nok om v10 og 855 - nu er det V20 tråden omhandler..Smile
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 15:10
jeg kan altså ikke helt så at V20 og vt20 er på kuro 9g niveau har selv set vt20 og i min verden er 9g kuro et godt stykke foran men det var selvfølgelig også i en butik så det er jo lidt svært, men umidlbart blev jeg skuffet havde egentlig planlagt at købe p65vt20 men udskyder det nu, vi ved heller ikke om de nye har problemer med rising blacks hvilket er totalt uacceptabelt...
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu