recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor anbefaling af Panasonic V20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStor anbefaling af Panasonic V20

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 10:27

hvorfor skriver du det otto. det har altid været svært at sælge plasma i en butik fordi den virker kedelig og mørk, de eneste skærme som ikke gjorde dette har været pioneer kuro og nu v20?

Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Thomas_R Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2009
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 10:38
Mon ikke Otto mener, at man ikke kan vurdere et billede i en butik - og at alle tv uanset udgangspunkt bør have en kalibrering. At du nu kan sælge tv'et fordi skærmen lyser op i butikken, siger intet om korrekt billede...
Jamen god ferie Otto =)
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

okay, det er sku også en fed skærm. endelig en plasma jeg kan sælge uden at skulle sige at den står meget bedre derhjemme, så kunderne skal stole blindt på mig, nu kan de endelig se forskellene i butikken, for det var mega nemt at se når den stod ved siden af led og lcd skærme fra samsung og sony. farverne virkede matte og udvasket på lcderne, hvorimid v20 skinnede igennem med meget dybe farver og sortniveau og samtidig en god lys styrke, thx mode er desværre lidt for mørkt til butiksmiljø men farverne stod fint nok i normal ;)

Jeg ved ikke rigtigt om jeg skal grine eller græde. Jeg tror jeg vil nøjes med at tage på ferie.

Det var dette jeg mente med, at 855 havde nogle af de samme træk, som V20/VT20 nu har fået, det som Sigida beskriver. I det 855 har også de her træk " v20 skinnede igennem med meget dybe farver og sortniveau og samtidig en god lys styrke" Jeg er udemærkede klar godt over, at 855 samlet set ikke er på på niveau med V20/VT20.

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 11:05

Jeg kan udemærket godt vurdere v20 i butikken, ved sku godt hvordan et nogenlunde korrekt billede ser ud, og tror du ikke vi kan slukke lyset om aftenen og se på skærmene. Selv i en butik kan jeg se at g20 har et godt billede selvom den virker mørkere og lidt mere kedeligt, fordelen ved v20 er at den har det hele uden at virke mørk og kedelig. Man kan også se at v20 klarer sig sindsygt godt ved ambient light som en butik har.

Sjovt nok kan jeg jo godt se vores samsung led skærme ikke har et korrekt billede selvom de har nok lysstyrke og skarphed i et oplyst lokale.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2010 kl. 11:26

Men grunden til at v20 er bedre at sælge i et butikslokale er de kun benytter sig af et glas, de har øget lysstyrke og samtidigt forøget kontrasten og formindsket flimrepixel, samtidigt med at farverne står naturligt, med en ekstrem god dybde og panelet er mørkere.

Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

hvorfor skriver du det otto. det har altid været svært at sælge plasma i en butik fordi den virker kedelig og mørk, de eneste skærme som ikke gjorde dette har været pioneer kuro og nu v20?

Okay, det var ikke en særligt flink formulering, slet ikke et minut før jeg drog udenlands - men det jeg mente var at der er et rimeligt underligt dilemma i at du anerkender at butikken (i åbningstiden...) er uegnet til at vurdere hvilken skærm der er bedst/mest korrekt, og at det for dig drejer sig om at overbevise kunderne om at selv om en skærm ser kedelig og mørk ud i butikken, men dét der gør at du roser V20 er at du kan sætte den i en UKORREKT indstilling, som ikke længere er kedelig og mørk i butikken.

Det er ikke din skyld, og der er ikke noget personligt i det, men din udtalelse beviser klokkeklart at din butik ligesom de fleste andre er uegnet til at bedømme TV i. Hvis butikken var indrettet til at vise et retvisende billede af hvordan tv'ene opfører sig hjemme i stuen, så ville du slet ikke have dét problem du siger du har haft tidligere, med at overbevise folk om at dét der ser lidt mat ud i butikken i virkeligheden er godt derhjemme, for så ville det se godt ud I BUTIKKEN!

Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 13:39
Alle Panasonic plasma indtil 2010 har ringe billedekvalitet ved dagslys, så det er ikke kun i butikkerne man har kunnet se problemet. Jeg har selv haft en PZ85, den kunne ikke bruges ved dagslys. Min Samsung 850 derimod har ingen problemer i dagslys. 
Så bedre set end aldrig, at Panasonic har fået ændret på det.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 16:03

otto jeg tror du misforstår mig. Hvis du mener at thx indstilling eller normal indstilling er så slem på panasonic, så har du ret, mener dog helt klart at farverne er fornuftige. grunden til at v20 ikk er som g20 f.eks. Er at g20 sortniveau er gråligt ved for meget dagsbelysning samt billedet spejler sig mere og lysoutputtet er mindre. V20 viser ægte sort også i dagsbelysning, lysouputtet er højt så generere et fornuftig billede ved dagsbelysning, den flimre mindre.

Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 16:06
det jeg siger er at panasonic har generelt set kun været ordentlig ved dæmpet belysning, da de spejler sig meget og lysoutputtet har været lavt, dvs billede virker udvasket og kedeligt, kedeligt betyder ikke pang på farverne, men mere lysoutputtet er for lavt.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu