|
Stor fejl i Intel CPU'er rettes først 9 januar. |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | |||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Jeg fik en bios opdatering fra Lenovo i torsdags. Jeg installerede den uden problemer. Min bærbar har en I7 4710MQ CPU.
|
|||||||
![]() |
|||||||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||||||
Hvad gør disse BIOS updates? Jeg har en gammel 6-kernet Xeon X5670, skal nok ikke lige forvente de vilde updates
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
||||||
Intel stiller gennem en microcode-opdatering nye funktioner til rådighed til styresystemet, som det kan bruge til at bekæmpe en del af problemet. |
|||||||
![]() |
|||||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
||||||
Hej @Kandersen Først tak for Informationen. Ifølge mit tidligere link 'Intel said that customers have reported “higher system reboots” (crashes) after applying BIOS updates.' Men jeg fandt en liste fra Lenovo over BIOS opdateringer for Meltdown og Spectre: Den er ikke komplet, men viser at BIOS opdateringerne er forskellig fra PC til PC. Jeg har ikke læste noget om hvilke eller hvor mange der skulle 'crashe'. Hvis man ikke kan finde sin Lenovo PC i ovenstående liste er det første jeg ville gøre at checke i 'End of Life' listen: @Armani-thomas Tidligere i tråden var et link til en Intel side med en oversigt over hvilke CPU'er der er ramt. Hvis din Xeon X5670 er med på listen ville jeg checke om der findes en patch hos enten din morherboard eller PC leverandør? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 15-Januar-2018 kl. 04:50 |
|||||||
![]() |
|||||||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||||||
Westmere xeon's er et par år nyere end i7 920, så den må også være ramt. Men ASUS laver nok ikke lige noget til et 10 år gammelt bundbræt
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
||||||
Jeg har også et x58 bundkort, fra ASUS, med en i7-970. Jeg kigger løbende, men tvivler også på at der kommer noget til det.
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
||||||
Hej. Jeg prøvede at Google og fandt følgende: 'ASUS motherboards that support 6th, 7th or 8th Generation Intel Core™ processors or Intel Core X-series processors for X99 and X299 platforms*.' Jeg finder det chokerende at ASUS ikke går længere tilbage. Der er slet ingen sammenhæng mellem CPU listerne fra Intel og Motherboard listerne fra ASUS! Det kan ikke være rigtigt. Hvis der er nogle der har info om flere ASUS motherboards, vil jeg opfordre dem til at oplyse det her. Og for ASUS PC'er: Og for ASUS Servers og Workstations: Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 15-Januar-2018 kl. 11:35 |
|||||||
![]() |
|||||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||||||
Intet nyt under solen for Asus. - De laver generelt ingen opdateringer overhovedet til noget der er 2 år gammelt. - jeg købte på et tidspunkt en tx300ca 2i1 maskine, som kom med win8.1 - året før win10 kom på markedet. - DESVÆRRE kunne den ikke få win10 installeret uden at lave alle mulige fix faxerier og vil komme til at køre ustabilt eftersom Asus valgte at man ikke skulle supportere en på det tidspunkt 1 år gammel maskine.
|
|||||||
![]() |
|||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||||||
Hmm.. Min står i listen. Men jeg undre mig over datoerne. For i følge den skulle det være i går. Men det passer 110% sikkert ikke, hverken for Lenovo´s Bios eller Nvidia´s. Skal tjekke senere i aften, hvilke version jeg har. Jeg tror (mener) det var i torsdags jeg fik en bios opdatering fra Lenovo, som meget kraftigt nærmest vang en opdatering igennem. Nvidia kom også med en lige deromkring. Men det var så vidt jeg husker til driveren.
|
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Hej. I toppen af mit link står hvad *3 betyder: '*3 – (Broadwell E, H, U/Y; Haswell standard, Core Extreme, ULT) Symptom: Intel has received reports of unexpected page faults, which they are currently investigating. Out of an abundance of caution, Intel requested Lenovo to stop distributing this firmware.' Hilsen Carsten.
|
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Som jeg læser og forstår det, så betyder det at Lenovo har lavet en ny bios og sendt den ud d. 14 januar, men trukket den tilbage igen d. 14 januar på foranledning af Intel. Lenovo forventer så, at den sendes ud igen den 31 marts.
Hvad pokker det så var en for bios jeg fik den anden dag, det er mig lidt en gåde lige nu.. Den var irriterende insisterende på at ville installere. Jeg kunne ikke lukke vinduet, og ikke vente til senere. Det var som tidligere nævnt ikke et normalt forløb for bios opdateringer, som i øvrig aldrig er kommet som en kritisk opdatering. Derfor gik jeg nærmest bare ud fra, at det var opdatering pga Meltdown og spectre, og ellers ikke hæftede mig mere ved det. |
|||||||
![]() |
|||||||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
||||||
Nej, datoen er for status. BIOS'en havde nok en anden dato. Til min L540 var der en BIOS dateret 5/1, men den er nu fjernet igen. |
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |