recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - STOR! fladskærm mindst 56"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSTOR! fladskærm mindst 56"

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 15:16
Man får ikke et bedre billede med en projektor og lærred til 23 kr, men man får et større billede.
Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Man får ikke et bedre billede med en projektor og lærred til 23 kr, men man får et større billede.

Der er jeg så fuldstændig uenig! jeg vil til en hver tid mene at projektorer som epson tw5000, pana ae3000, benq w5000 (for blot at nævne nogle i det prissegment) er et pioneer overlegent på stort set alle andre områder end sort (hvilket stadig er godt på nævnte projektorer)

men kan høre at du har stor efaring på trods af at du ikke engang har ejet et pioneer før idag!?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Der er jeg så fuldstændig uenig! jeg vil til en hver tid mene at projektorer som epson tw5000, pana ae3000, benq w5000 (for blot at nævne nogle i det prissegment) er et pioneer overlegent på stort set alle andre områder end sort (hvilket stadig er godt på nævnte projektorer)

men kan høre at du har stor efaring på trods af at du ikke engang har ejet et pioneer før idag!?

Det er jeg så ikke enige i og den debat kan tage 100 år.
Jeg har haft en 5090H før

det må være op til trådstarter og vurdere.

Redigeret af xcardman - 30-Maj-2009 kl. 16:05
Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 16:11
trådstarter spurgte selv ind til hvad der var bedst og en projektor er helt klart bedst efter min overbevisning! i hvert fald når vi snakker billedkvalitet.
Til top
Trucks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 16:57

Mange tak alle samme for inspiration. Umiddelbart hælder jeg til køb af krp-600a selv om det er en smule højere end mit budget. Havde selv Philips nye 21:9 tv på 56" i kikkerten, men Pioneer ser også lækkert ud. What to do? Jeg må vist ud og se dem live før mit endelige valg.

Hvad angår projektor har jeg fravalgt denne mulighed da min stue som sagt er meget lys hvilket begrænser mit brug.

Men henhold til Tv signal anvender jeg en HD boks fra yousee. Har det nogen betydning for mit valg at TV?

Redigeret af Trucks - 30-Maj-2009 kl. 18:36
Til top
tankpasser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 20:16
Du kan jo lige kigge på Samsungs 58" hos Edbbiksen.dk - min kammerat har netop fået et leveret. Vi har endnu ikke "leget" så meget med det - men det er pænt stort.

Modellen er 58a676t1
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Trucks Trucks skrev:

Mange tak alle samme for inspiration. Umiddelbart hælder jeg til køb af krp-600a selv om det er en smule højere end mit budget. Havde selv Philips nye 21:9 tv på 56" i kikkerten, men Pioneer ser også lækkert ud. What to do? Jeg må vist ud og se dem live før mit endelige valg.

Hvad angår projektor har jeg fravalgt denne mulighed da min stue som sagt er meget lys hvilket begrænser mit brug.

Men henhold til Tv signal anvender jeg en HD boks fra yousee. Har det nogen betydning for mit valg at TV?

du får mere glæde af dit tv med 16:9 istedet for 21:9, meget tv som sendes i dag er stadig 4:3 og det er altså ikke særligt højt på philipsen pga den store bredde kontra højden.. og du mister også meget på 16:9.

Desuden får du faktisk en både bredere og især højere skærm ved at købe en 60" 16:9 kontra en 56" 21:9, så det eneste philipsen giver dig er mindre skærm dårlige billede.. men så får du ambient light hvis man altså tænder på det.

Så valget bør ikke være svært og med pioneer krp modellen får du også muligheden for at køre billedet "pure" = absolut bedste indstilling af tvet ud af kassen.

Så det var helt klart mit valg (fik min for 2 uger siden) Pioneer KRP-600a altså

jeg har iøvrigt også yousee og billedkvaliteten er klart bedre via deres digitale kanaler, og HD ser ret godt ud.. og Full HD (blu Ray) det er til at få tårer i øjnene af

Redigeret af rhsin - 30-Maj-2009 kl. 20:46
Mvh

René
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2009 kl. 20:50
Men man kan jo ikke køre Yousee direkte fra PIONEER tv´et da det jo ikke har DVB-C tuner, så her er det nok noget der skal med i overvejelserne om man vil have brugervenligheden med at tuneren er indbygget. 
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Trucks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 08:20
Jeg er ikke så interesseret i at beholde min HD boks fra yousee og synes ideen med DVB-C er oplagt, er der et oplagt valg af en anden  model som har DVB-C og samme gode billed som KRP-600a ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 09:09
intet kommer i nærheden af en 600A med dvb-c tuner.
Men vil tror en samsung ps58b855 er den som kommer tættest på. Der skal lidt flere test til.
Men dens sortniveau ligger mellem en panasonic pz800 og en g10, så den er lysår væk fra en 600A i mørkeomgivelser.

Redigeret af xcardman - 31-Maj-2009 kl. 09:23
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 09:50

Oprindeligt skrevet af Trucks Trucks skrev:

Jeg er ikke så interesseret i at beholde min HD boks fra yousee og synes ideen med DVB-C er oplagt, er der et oplagt valg af en anden  model som har DVB-C og samme gode billed som KRP-600a ?

i mine øjne er eneste fordel at man er fri for at have boksen stående.

De fordele der er ved at bruge yousee´s boks er den løbende bliver opdateret og tilpasset de muligheder og features yousee vælger at udsende, dette kan du slet ikke regne med sker med et tv´s dvb-c tuner.

Jeg mener klart skærmens kvalitet opvejer manglen af en dvb-c tuner mange gange... omend jeg self. også syntes den hellere burde have haft en dvb-c tuner istedet for en af de andre tunere.

Mvh

René
Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 10:11
Med hensyn til projekter vs TV afhænger det vel i høj grad af hvor mørkt rummet er når man ser på det. Hvis rummet ikke kan gøres specielt mørkt vil jeg mene at TV er at foretrække. Har man mørklægnings gardiner ser en projekter pludselig ret så spændende ud. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu