Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 20:17 |
I ren billedkvalitet er der intet som kan hamle op med det. Der kommer måske heller ikke et tv der kan, for fokusområderne er nogle helt andre på de nye tv. Kan kun sige, at du bør se et Pioneer før du køber noget andet. For mig, er den største ulempe, at det bliver svært at finde en afløser når tv'et skal pensioneres. Men den tid, den sorg..
|
 |
the_rieper
Guld medlem
Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Point: 545
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 23:23 |
Anima skrev:
I ren billedkvalitet er der intet som kan hamle op med det. Der kommer måske heller ikke et tv der kan, for fokusområderne er nogle helt andre på de nye tv.
Kan kun sige, at du bør se et Pioneer før du køber noget andet.
For mig, er den største ulempe, at det bliver svært at finde en afløser når tv'et skal pensioneres. Men den tid, den sorg..
|
argh! please stop med den forgudelse af af pioneer! Selvfølgelig kommer der nogen inden for de næste par år der kan trumpfe pioneer. sharp har måske allerede gjort det med deres nye LED (som godt nok koster en bundegård). Der er dog kun en test indtil videre, men trustedreviews plejer at kunne deres kram og plejer generalt at være enige med de fleste topanmeldere. Samsungs nye edgelit-LED har også fået meget ros og menes at blive bedre end backlit-LED med tiden. Udover det er der selvfølgelig panasonic som traditionelt kun har været et år til halvandet efter pioneer. De kommer garanti med et lækkert tv til næste år hvor 5 lumen tech kommer. husk deres 8.8mm prototype. Desuden er deres topmodel ikke engang kommet i år. vi ved ikke om den vil kunne begynde at pille ved pio. V10 er jo tæt på, på mange områder. Ser vi på den lidt længere bane er der jo OLED som pana har lovet skulle komme i 2010 eller 11.. jeg siger ikke OLED vil overhale Pioneer det første eller andet år, men om en 5 års tid måske!? Det er jo fuldstændigt lige meget om det er samsung, sharp, sony og pana, eller om det er backlit-LED, edgelit-LED, OLED eller plasma, bare billedkvaliteten er i orden. Der er efterladt et tomrum i markedet efter pioneer og det hul vil 100 % sikkert blive fyldt ud, hvis ikke næste år, så når vi er kommet på den anden side af finanskrisen.
|
 |
the_rieper
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 23:36 |
huiron skrev:
Med hensyn til projekter vs TV afhænger det vel i høj grad af hvor mørkt rummet er når man ser på det. Hvis rummet ikke kan gøres specielt mørkt vil jeg mene at TV er at foretrække. Har man mørklægnings gardiner ser en projekter pludselig ret så spændende ud.
|
Jeg synes slet ikke at der er noget problem i at bruge en projektor, selv hvis man ikke har mulighed for at mørklægge 100%. Generalt synes jeg at folk går alt for højt op i sortniveau! Hvornår har I sidst været i en biograf der havde tilnærmelsesvis samme sortniveau som et pioneer eller panasonic for den sags skyld.? Ja der er biografer med crappy billedkvalitet, men der er altså også gode og jeg foretækker da klart billedet i biografen frem for billedet på mit pioneer. Går man skridtet videre og køber en projektor til hjemmebio brug får man som regel endnu bedre billedkvalitet og det er stadig på trods af det ringere sortniveau, sort skal bare være TILSTRÆKKELIGT sort. Jeg ved godt at jeg sætter tingene på spidsen og generalisere her.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 00:13 |
Nu er det vel ikke kun sortniveauet, eller den generelle kontrast, som forringes, hvis man benytter sig af en projektor i forholdsvis lyse omgivelser, men også farverne, og detaljerne i billedet mm. Men det er sjovt at se, at visse folk proklamerer, at de går fantastisk meget op i billedkvalitet, men samtidig er hysteriske i forhold til sortniveauet, og åbenbart tilsidesætter alle andre parametre, i forhold til sortniveau. Så kan man sku ikke kalde sig selv billed-entusiast.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 06:44 |
En shap led koster cirka 72.000 kr omregnet og viser et sd signal som ikke kommer ikke i nærheden af et pioneer. i Den test jeg har læst de fleste efterspørger en skærm til 8000 kr for en 50 tommer tommer. så kan udviklingen da kun gå en vej og det er ned ad. hvor mange har lige plads til en projektor løsning i sin stue og et helt mørkt langt rum. en panasonic kommer jo ikke i nærheden af pioneer i år. skulle de ikke lige slå en pio 508 først 2007 model, der er stadig et godt stykke vej en z1 er jo en v10 bare i en tynd udgave. De fleste producenter af tv har fokus på andre ting end et korrekt billede. ergo går der langtid før man kan købe et tv som en krp model. 95 procent af alle som køber et tv er jo ligeglad med et korrekt billede og det ved procenterne udmærket godt. Hvorfor skulle de så bruge ressourcer på det. Et LED kan ikke give det samme billede som en pioneer, det er teknikken for svag til. Ikke der med sagt at det er et dårligt billede. Der er 2 plasma producenter tilbage som kan slå en pioneer og det er samsung og panasonic. Men de fleste vælger jo en x10 model og ikke en v10. Lg kommer ikke op i den liga. Et pioneer er et tv og skal overhovedet ikke sammenlignes med en projektor. man kan lige så godt købe en krp model nu og vente indtil OLED kommer. Mit bud at der går cirka 8 år før der kommer en oled i 50 tommer og hvor teknikken er nogenlunde på plads. Men prisen bliver så høj at meget få har råd. Panasonic kommer jo hverken i 2010 eller med 2011 med en 50 tommer. Det er først ved 50 tommer det bliver interessant med OLED de fleste er jo tilfredse med en led skærm, så producenter har nok ikke så travlt med oled.
Redigeret af xcardman - 01-Juni-2009 kl. 11:52
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 06:59 |
vasif skrev:
Nu er det vel ikke kun sortniveauet, eller den generelle kontrast, som forringes, hvis man benytter sig af en projektor i forholdsvis lyse omgivelser, men også farverne, og detaljerne i billedet mm. Men det er sjovt at se, at visse folk proklamerer, at de går fantastisk meget op i billedkvalitet, men samtidig er hysteriske i forhold til sortniveauet, og åbenbart tilsidesætter alle andre parametre, i forhold til sortniveau. Så kan man sku ikke kalde sig selv billed-entusiast. | Jeg er netop fanatisk med sortniveau, men min 500M har netop også de andre parameter på plads. Hvis det kun var sortniveau jeg gik op i, så havde jeg købt et LED med local dimming. Den slå jo en pioneer i sort og især i et lys rum. det er klart når skærmen faktisk slukker, men det er en dynamisk kontrast snyde sort kalder jeg det. På en pioneer er dens sortniveau netop meget dyb uden brug af dynamisk kontrast. en dyb sort hvor man stadig kan se alle dejtaler i de mørke områder, er det som gør en pioneer unik på det område.
Redigeret af xcardman - 01-Juni-2009 kl. 07:13
|
 |
the_rieper
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 16:29 |
xcardman skrev:
En shap led koster cirka 72.000 kr omregnet og viser et sd signal som ikke kommer ikke i nærheden af et pioneer. i Den test jeg har læst de fleste efterspørger en skærm til 8000 kr for en 50 tommer tommer. så kan udviklingen da kun gå en vej og det er ned ad. hvor mange har lige plads til en projektor løsning i sin stue og et helt mørkt langt rum. en panasonic kommer jo ikke i nærheden af pioneer i år. skulle de ikke lige slå en pio 508 først 2007 model, der er stadig et godt stykke vej en z1 er jo en v10 bare i en tynd udgave. De fleste producenter af tv har fokus på andre ting end et korrekt billede. ergo går der langtid før man kan købe et tv som en krp model. 95 procent af alle som køber et tv er jo ligeglad med et korrekt billede og det ved procenterne udmærket godt. Hvorfor skulle de så bruge ressourcer på det. Et LED kan ikke give det samme billede som en pioneer, det er teknikken for svag til. Ikke der med sagt at det er et dårligt billede. Der er 2 plasma producenter tilbage som kan slå en pioneer og det er samsung og panasonic. Men de fleste vælger jo en x10 model og ikke en v10. Lg kommer ikke op i den liga. Et pioneer er et tv og skal overhovedet ikke sammenlignes med en projektor. man kan lige så godt købe en krp model nu og vente indtil OLED kommer. Mit bud at der går cirka 8 år før der kommer en oled i 50 tommer og hvor teknikken er nogenlunde på plads. Men prisen bliver så høj at meget få har råd. Panasonic kommer jo hverken i 2010 eller med 2011 med en 50 tommer. Det er først ved 50 tommer det bliver interessant med OLED de fleste er jo tilfredse med en led skærm, så producenter har nok ikke så travlt med oled.
|
Som jeg også skrev, koster det en bundegård, ja, men det gjorde pioneers første 1080p tv så sandelig også! Priserne falder ekstremt hurtigt på fladskærms markedet og det er derfor sandsynligt at vi ser lignende billedkvalitet fra langt billigere tv om 1-2 år. "Even standard definition pictures look good on the 52XS1E. They're not
quite as noiseless and crisp as we've seen from the best Panasonic and,
lately, Toshiba Resolution+ TVs, and they sometimes exhibit minor
jaggedness over some curved edges. But they're impressive nonetheless,
and certainly markedly better than we're used to seeing from Sharp's
normal LCD TVs." Hvor i denne beskrivelse står der at "det viser et sd signal som ikke kommer ikke i nærheden af et pioneer."? og hvorfor ser du overhoved SD når du har så godt et tv? "skulle de ikke lige slå en pio 508 først 2007 model, der er stadig et godt stykke vej"Igen, du har kun fokus på sortniveau målinger!? på alle andre punkter ligger de to producenter ret tæt og med fordele til både pioneer og panasonic. Det sjove er jo at pioneer i mange år lå et godt stykke efter panasonic på sortniveau! men dengang var sortniveau ikke så vigtig som andre parametre, ifølge pioneer fanatikere! Desuden. hvorfor skulle det være så svært at indhente pioneers sortniveau forspring?? Det tog kun pioneer 2 generationer at nå det! "Men de fleste vælger jo en x10 model og ikke en v10"Hvad har det her med sagen at gøre? Ja panasonic har tv i flere prissegmenter og hva så? det har alle andre producenter også. "Et pioneer er et tv og skal overhovedet ikke sammenlignes med en projektor."Så vidt jeg kan huske påstod du selv at en projektor med lærred til 22-23k ikke kunne hamle op med et pioneer!? Pioneer laver deres tv til billed- og hjemmebioentusiaster og konkurrere dermed direkte med projektorer!? "Mit bud at der går cirka 8 år før der kommer en oled i 50 tommer og
hvor teknikken er nogenlunde på plads. Men prisen bliver så høj at
meget få har råd."Har prisen på et pioneer ikke historisk set været så høj at meget få har haft råd? Vi snakker billedkvalitet ikke pris. Du bruger jo præcis de samme argumenter mod andre producenter og teknologier som folk har haft brugt mod pioneer i mange år. At den marginale forbedring i billedkvalitet ikke var pengene værd. Hvorfor er det pludselig ikke det værd når producenten ikke hedder pioneer eller teknologien ikke hedder plasma? "de fleste er jo tilfredse med en led skærm, så producenter har nok ikke så travlt med oled."
Det er måske fordi LED tv er ved at blive så gode så de overflødiggør OLED. Nå nej det er fordi den dumme mainstreamforbruger ikke ved hvad god billedkvalitet er!! eller os er de bare ikke villige til at betale det dobbelte for et tv der har et marginalt bedre sortniveau!? Det fede er jo at de fleste pioneer ejere ikke engang selv ved hvordan et korrekt billede ser ud. Hvor tit høre man ikke kommentare som "Du skal bare lige vænne dig til billedet". Og et korrekt billede er altså ikke så firkantet som mange folk herinde stiller det op! hvorfor bliver der solgt projektore til mange hundredetusinde når et pioneer kan kalibreres perfekt til de fastsatte standarder? Fordi det ikke er alt der kan måles og vejes.
Jeg har på ingen måde noget imod pioneer, jeg har selv haft 3. Synes bare det er sjovt at høre folk der lige har fået deres første pioneer udråbe sig selv til billedeksperter og fortælle andre om hvad god billedkvalitet er! Og så går de fanboytilstande der er på dette forum mig virkeligt på? hvis folk anbefale andre tv end pioneer og panasonic bliver de bare fuldstændigt skudt ned! Hvorfor er der mon flere og flere testsites som er begyndt at have LED tv's på deres toplister?! Det kan umuligt være fordi de er gode, det må være betalt af producenten!!!
just my 5 cent..
|
 |
the_rieper
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 16:40 |
xcardman skrev:
vasif skrev:
Nu er det vel ikke kun sortniveauet, eller den generelle kontrast, som forringes, hvis man benytter sig af en projektor i forholdsvis lyse omgivelser, men også farverne, og detaljerne i billedet mm. Men det er sjovt at se, at visse folk proklamerer, at de går fantastisk meget op i billedkvalitet, men samtidig er hysteriske i forhold til sortniveauet, og åbenbart tilsidesætter alle andre parametre, i forhold til sortniveau. Så kan man sku ikke kalde sig selv billed-entusiast. |
Jeg er netop fanatisk med sortniveau, men min 500M har netop også de andre parameter på plads. Hvis det kun var sortniveau jeg gik op i, så havde jeg købt et LED med local dimming. Den slå jo en pioneer i sort og især i et lys rum. det er klart når skærmen faktisk slukker, men det er en dynamisk kontrast snyde sort kalder jeg det. På en pioneer er dens sortniveau netop meget dyb uden brug af dynamisk kontrast. en dyb sort hvor man stadig kan se alle dejtaler i de mørke områder, er det som gør en pioneer unik på det område. |
Jeg er enig med dig i at local dimming led ikke er hvor de skal være endnu mht til shadow detail, men nu er det også kun en generation gammelt. Hvordan man opnår et godt billede, er det ikke lige meget? nå nej, det er jo snyd når andre producenter end pioneer prøver at opnå et bedre sortniveau, de bruger jo alt mulig SNYDE-billedbehandling for at opnå det!! sorry det lige skal gå ud over dig xcardman! Jeg bruger lige dine indlæg til at komme af med mine frustrationer på mange medlemmer på dette forum! Det er ikke møntet på dig specielt.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 16:57 |
the_rieper skrev:
xcardman skrev:
vasif skrev:
Nu er det vel ikke kun sortniveauet, eller den generelle kontrast, som forringes, hvis man benytter sig af en projektor i forholdsvis lyse omgivelser, men også farverne, og detaljerne i billedet mm. Men det er sjovt at se, at visse folk proklamerer, at de går fantastisk meget op i billedkvalitet, men samtidig er hysteriske i forhold til sortniveauet, og åbenbart tilsidesætter alle andre parametre, i forhold til sortniveau. Så kan man sku ikke kalde sig selv billed-entusiast. |
Jeg er netop fanatisk med sortniveau, men min 500M har netop også de andre parameter på plads. Hvis det kun var sortniveau jeg gik op i, så havde jeg købt et LED med local dimming. Den slå jo en pioneer i sort og især i et lys rum. det er klart når skærmen faktisk slukker, men det er en dynamisk kontrast snyde sort kalder jeg det. På en pioneer er dens sortniveau netop meget dyb uden brug af dynamisk kontrast. en dyb sort hvor man stadig kan se alle dejtaler i de mørke områder, er det som gør en pioneer unik på det område. |
Jeg er enig med dig i at local dimming led ikke er hvor de skal være endnu mht til shadow detail, men nu er det også kun en generation gammelt.
Hvordan man opnår et godt billede, er det ikke lige meget? nå nej, det er jo snyd når andre producenter end pioneer prøver at opnå et bedre sortniveau, de bruger jo alt mulig SNYDE-billedbehandling for at opnå det!!
sorry det lige skal gå ud over dig xcardman! Jeg bruger lige dine indlæg til at komme af med mine frustrationer på mange medlemmer på dette forum! Det er ikke møntet på dig specielt.
| bare rolig jeg kan tåle det, hvis giver må man jo tage imod. Jeg synes projektor er fint. Men tv og projektor er to forskellige ting. hvis man har råd køber man jo både en pioneer til tv og en projektor til en stor oplevelse. men pris har stor betydning og ingen havde noget imod og betale 15000-25000 før krisen. Men synes efterhånden alle søger et 50 tommer til 8000 kr og gerne mindre. Hvis den udvikling holder, så vil udviklingen går ned i gear. Det kan netop betyde at udsigten til et OLED i 50 tommer lægger langt ude i fremtiden. At jeg mener led/lcd kun skulle bruges på en pc monitor, det er jo ikke ensbetydende med at andre er super lykkelige for deres LED/LCD skærm. men der jo lysår forskel mellem en panasonic og min 500M, selvom jeg kun har haft min 500M i dage. Har jo kigget på en g10 i en stue både i lys og mørkt rum. Jeg er ligeglad med hvad folk køber, men først nu er jeg 100 procent tilfreds med mit tv. Jeg har selv haft flere og set mange fladskærme. så der er jo nok en grund til at mange godt kan lide et pioneer tv
Redigeret af xcardman - 01-Juni-2009 kl. 17:02
|
 |
the_rieper
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 17:04 |
xcardman skrev:
the_rieper skrev:
xcardman skrev:
vasif skrev:
Jeg er enig med dig i at local dimming led ikke er hvor de skal være endnu mht til shadow detail, men nu er det også kun en generation gammelt.
Hvordan man opnår et godt billede, er det ikke lige meget? nå nej, det er jo snyd når andre producenter end pioneer prøver at opnå et bedre sortniveau, de bruger jo alt mulig SNYDE-billedbehandling for at opnå det!!
sorry det lige skal gå ud over dig xcardman! Jeg bruger lige dine indlæg til at komme af med mine frustrationer på mange medlemmer på dette forum! Det er ikke møntet på dig specielt.
|
bare rolig jeg kan tåle det, hvis giver må man jo tage imod.
Jeg synes projektor er fint. Men tv og projektor er to forskellige ting. hvis man har råd køber man jo både en pioneer til tv og en projektor til en stor oplevelse. men pris har stor betydning og ingen havde noget imod og betale 15000-25000 før krisen. Men synes efterhånden alle søger et 50 tommer til 8000 kr og gerne mindre. Hvis den udvikling holder, så vil udviklingen går ned i gear. Det kan netop betyde at udsigten til et OLED i 50 tommer lægger langt ude i fremtiden. At jeg mener led/lcd kun skulle bruges på en pc monitor, det er jo ikke ensbetydende med at andre er super lykkelige for deres LED/LCD skærm.
|
hvorfor skal LED/LCD kun bruges til pc monitorer hvis de om et par år viser sig at være plasma overlegende? Hvorfor skal det handle om teknologi frem for billedkvalitet.?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 17:12 |
the_rieper skrev: hvorfor skal LED/LCD kun bruges til pc monitorer hvis de om et par år viser sig at være plasma overlegende? Hvorfor skal det handle om teknologi frem for billedkvalitet.?
som sagt vil lcd/led ikke kunne mig det samme billede. Alene betragtningsvinkel gør at jeg aldrig vil købe det. Jeg kan lide et billede som en crt skærm og det kan en lcd ikke give mig. Fordi de er bygget på en anden teknologi. derfor håber jeg min 500M kan holde indtil der kommer et godt OLED tv i 50 eller 60 tommer. Ellers må jeg netop købe en projektor og have et lille tv til tv avisen. Gider ikke og se serier og tv avisen på en 90-130 tommer skærm.
Redigeret af xcardman - 01-Juni-2009 kl. 17:13
|
 |
the_rieper
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 17:25 |
"Jeg kan lide et billede som en crt skærm og det kan en lcd ikke give mig. Fordi de er bygget på en anden teknologi."
Plasma er også bygget på en anden teknologi!?
Hvis plasma kan give dig crt lignende billedkvalitet, hvorfor skulle lcd så ikke kunne? Det handler jo ikke om teknologien bag billedet men hvordan billedet ser ud!
hvorfor skulle OLED kunne give dig et crt billede? det er også bygget på en anden teknologi.
|
 |