Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
the_rieper
Guld medlem
Oprettet: 01-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 545
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 17:28 |
og når vi endelig er ved crt, hvorfor er det lige at den teknologi er så fantastisk!? crt havde nåets dets maks potentiale og er nu en forældet teknologi. crt er stadigvæk bedre på flere områder, men er så sandelig også blevet overhælet på mange!
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 17:33 |
the_rieper skrev:
"Jeg kan lide et billede som en crt skærm og det kan en lcd ikke give mig. Fordi de er bygget på en anden teknologi."
Plasma er også bygget på en anden teknologi!?
Hvis plasma kan give dig crt lignende billedkvalitet, hvorfor skulle lcd så ikke kunne? Det handler jo ikke om teknologien bag billedet men hvordan billedet ser ud!
hvorfor skulle OLED kunne give dig et crt billede? det er også bygget på en anden teknologi.
| et plasma ligner meget et crt tv i opbygning og et oled ligner faktisk mere et plasma i opbygninig end lcd. Jeg skal nok sige at du havde ret, den dag et LED/LCD står som en reference model over et plasma. Men til den tid har OLED gjort sit indtog på markedet. Vi må se hvad fremtiden bringer.
|
 |
the_rieper
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 17:43 |
Du har helt ret i at de ligner hinanden mere mht opbygning, men et LG plasma er stort set identisk med et pioneer i opbygning og er alligevel ikke i nærheden af dets performance!? ergo, teknologien er ikke ensbetydende med kvalitet.
Tidligere skrev du at OLED først var konkurrencedygtigt om 8 år. jeg tror på at vi har en ny referencemodel før den tid. Jeg tror allerde vi har en ny om 1-2 år.. Iøvrigt har samsung lige annonceret "production-ready" AMOLED TV sets i 14 og 31 tommer.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 18:06 |
Men sagt på en måde. Jeg har købt et 500M og det er en reference model i 2009. Men selv om der skulle komme en model og som bliver bedre uanset teknologi så bliver mit billede jo ikke dårligere. Jeg er tilfreds nu, det har jeg ikke været med mine andre skærme. min 5090H var jeg, men andre faktorer end billedekvalitet gør jeg har et 500M i dag Fladskærme har taget nogle ordenlig skridt på få år og der er blevet langt mellem rigtig dårlige skærme. Det samme med OLED vil de første modeller nok heller ikke være på toppen, men jeg mener der langt bedre potentiale i oled end både plasma og led/lcd.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 18:15 |
the_rieper skrev:
Anima skrev:
I ren billedkvalitet er der intet som kan hamle op med
det. Der kommer måske heller ikke et tv der kan, for fokusområderne er
nogle helt andre på de nye tv.
Kan kun sige, at du bør se et Pioneer før du køber noget andet.
For mig, er den største ulempe, at det bliver svært at finde en afløser når tv'et skal pensioneres. Men den tid, den sorg..
|
...
|
Forgudelse ja, men realiteterne er, at det folk ønsker er tynde og billige fladskærme. I min bog er det 2 faktorer som skubber udviklingen væk fra forbedring i billedkvalitet - pioneer er jo ikke perfekt! Så det kan godt være teknologien har potentialet, men noget helt andet er at der skal være en forretning ud af det. Og ved pioneer har der ikke været et stort nok marked for at det kunne køre rundt.
Redigeret af Anima - 01-Juni-2009 kl. 18:16
|
 |
the_rieper
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 18:52 |
Anima skrev:
the_rieper skrev:
Anima skrev:
I ren billedkvalitet er der intet som kan hamle op med
det. Der kommer måske heller ikke et tv der kan, for fokusområderne er
nogle helt andre på de nye tv.
Kan kun sige, at du bør se et Pioneer før du køber noget andet.
For mig, er den største ulempe, at det bliver svært at finde en afløser når tv'et skal pensioneres. Men den tid, den sorg..
|
...
|
Forgudelse ja, men realiteterne er, at det folk ønsker er tynde og billige fladskærme.
I min bog er det 2 faktorer som skubber udviklingen væk fra forbedring i billedkvalitet - pioneer er jo ikke perfekt!
Så det kan godt være teknologien har potentialet, men noget helt andet er at der skal være en forretning ud af det. Og ved pioneer har der ikke været et stort nok marked for at det kunne køre rundt.
|
markedet var såmen stort nok, det var finanskrisen der tog livet af
pioneer! Hvem ønsker ikke tynde og billige skærme? tynde og billige skærme udelukker jo ikke at kvaliteten stadig går den rigtig vej. Ser vi på f.eks. plasma så er der jo 5 lumen tech som både fremmer billedkvaliteten, varmeudviklingen, strømforbruget og samtidig gør skærmene ultra tynde! Edgelit-LED, har jo også vist sig ikke alene at gøre skræmene tyndere, men også sænke strømforbruget og øge billedkvaliteten. Tingene kan sagtens gå hånd i hånd. Desuden er der jo en grund til at tv producenterne producere tv i flere prissegmenter, de er godt klar over at de store penge er at tjene på mainstreamforbrugeren, men at der også er et segment i markedet der efterspørger bedre billedkvalitet. Det har jo traditionelt altid været de topmodellerne der har drevet markedet fremad, både inden for tv og hifi, men teknologierne siver lige så stille og roligt ned fra topmodellerne til de billigere modeller. sådan har det altid været og det tror jeg personligt ikke ændre sig fordi vi mister en enkelt producent.
|
 |
the_rieper
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 18:58 |
xcardman skrev:
Men sagt på en måde. Jeg har købt et 500M og det er en reference model i 2009. Men selv om der skulle komme en model og som bliver bedre uanset teknologi så bliver mit billede jo ikke dårligere. Jeg er tilfreds nu, det har jeg ikke været med mine andre skærme. min 5090H var jeg, men andre faktorer end billedekvalitet gør jeg har et 500M i dag Fladskærme har taget nogle ordenlig skridt på få år og der er blevet langt mellem rigtig dårlige skærme. Det samme med OLED vil de første modeller nok heller ikke være på toppen, men jeg mener der langt bedre potentiale i oled end både plasma og led/lcd. |
Du skal også være rigtig glad for din skærm, det er et lækkert stykke elektronik og ja billedet bliver ikke dårligere selvom der kommer noget bedre. OLED har et kæmpe potentiale, ja, også langt større end alt der er på markedet pt! Dog synes jeg slet ikke vi skal dømme de producenter og teknologier der allerede eksistere, ude, både LED og plasma har stort potentiale og jeg tror helt sikkert på at pioneers 9. generation bliver overgået om et år eller to.
|
 |