recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stor projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stor projektor
    Sendt: 29-Juni-2014 kl. 16:09
Hej

Arbejder et sted hvor vi har et 260" lærred, projektoren som vi har er nogle år gammel og er begyndt at give os problemer så vi skal nok have fat i en ny. (Problemer er at den melder fejl på pærer selvom de lyser, melder somme tider at der er fejl på strømforsyning og så har den fået et lilla skær i højre side af skærmen).

Jeg har dog lidt mindre end lidt forstand på lige netop projektorer men forestiller mig at der nok bare på de 4 år vi har haft den gamle er sket en del.

Vi ønsker os en projektor som skal kunne lyse vores 260" lærred op.

Vi skal ikke nødvendigvis have den billigste man kan købe, vi tænker lidt på at kan man nu købe en lidt dyrere hvor pærerne holder længere og/eller er billigere så ville det være en fordel.

Den Epson vi har nu bruger 2 pærer og de koster så vidt jeg ved 6000 Kr. stykket og holder under 1 år med det brug vi har. (Altså ca. 1000 Kr. om måneden alene i pærer og den kører jo nok 2-300 timer om måneden).

Er der nogen der har forslag til en projektor som er lysstærk nok til at kunne oplyse vores store lærred, også gerne så det kan ses i dagslys.

Et ønske som vi har men som vi ikke ved om kan lade sig gøre og om det gør projektoren dyrere er hvis det er muligt at montere den forskudt fra midten, altså så vi kan hænge den skævt for skærmen sidelæns da dette vil lette ophængning og fremtidig service af apparatet.

Alternativt, er det muligt at få et loftmount hvor man kan "fire" selve projektoren ned, den hænger i 8-10 meters højde.
Til top
gitteberg1980 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juli-2014
Sted: 6731 tjæreborg
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gitteberg1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 09:16
jeg har en epson Eh-TW3200 om den kan fint spille selvom der er lyst i rummet og kan også lyse det lærred op, jeg har kun brugt den 1 uges tid, men mit rum er ikke stort nok og den kan sagtens stå lidt forskudt.. hvis det er noget så har jeg den til salg, ny pris var 8000 og der er 1 år og 11 mdr garanti tilbage, sælges til 7000kr da den stort set er ny, ellers er jeg åben for bud.. skriv gerne for mere info
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af gitteberg1980 gitteberg1980 skrev:

jeg har en epson Eh-TW3200 om den kan fint spille selvom der er lyst i rummet og kan også lyse det lærred op, jeg har kun brugt den 1 uges tid, men mit rum er ikke stort nok og den kan sagtens stå lidt forskudt.. hvis det er noget så har jeg den til salg, ny pris var 8000 og der er 1 år og 11 mdr garanti tilbage, sælges til 7000kr da den stort set er ny, ellers er jeg åben for bud.. skriv gerne for mere info
Du så godt, at der blev skrevet 260" lærred, ikke?  Det vil den Epson efter min mening slet ikke kunne.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gitteberg1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 09:29
Den skulle kun lyse 8 meter bred skærm op har jeg læst, men kan det ikke bruges er det bare i orden
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gitteberg1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 09:31
Kunne lyse, skulle der stå
Til top
Zarnarkand Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2012
Sted: Hobro
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zarnarkand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 10:22
Der er slet ikke lys nok i den epson til 260" lærred.. der skal bruges en helt anden type projektor end en TW3200 (har selv haft en)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 10:32
Med det forbrug og behov som du efterspørger, skal du bruge en professionel "Data" projektor.

Alm. hjemmebio projektor dur ikke.

Jeg ved godt det er dyrt, men det kan ikke betale sig at finde en billig løsning.

Kontakt et erhvervs firma som har erfaring med disse ting
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 10:36
Har fået kontakt til en professionel. Ved godt det bliver dyrt, den gamle kostede 80.000.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu