|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
|
det er nok deres 120hz motionflow som de henviser til og da de nye lcd skærme rammer en konstrast på 18000 vil jeg da også mene de nærmer sig plasma men de er stadig bagud efter min mening....
|
||
![]() |
||
Gerdes ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 12-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() |
|
Ja dynamisk kontrast I øvrigt finder jeg det påfaldende, at testpanelet ikke finder plads til Pioneer. |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
|
Hej er der ikke nogle af jer der har læst testen som kan fortælle lidt om de argumenter tænk bruger/siger , hvad har de testet osv , hvordan tester de...selvom man ikke må linke til testen må man vel godt referere fra den... MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
|
Okay er pioneers 16000 i kontrast da statisk eller, for så er det jo sindsygt... for de nærmeste lcd skærme har ca 2000 i statisk kontrast, dog tror jeg altså den nye sony x3500 bliver fed og kommer på niveau med diverse plasma skærme...
|
||
![]() |
||
lillejorn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
|
"Sådan har vi testet Vi har testet 47 fladskærme i størrelserne 20- 42 tommer. Billedkvalitet bedømt af trænet brugerpanel Billedkvaliteten er ud over de tekniske laboratorietest blevet bedømt af et trænet brugerpanel. Panelet har set på forskellige filmklip vist på tv’et over alle relevante indgange, det vil sige RGB (SCART stik), analog antenne, højt opløseligt signal (HD) via HDMI-stikket og tv-signal via den digitale tuner for de skærme, der har en sådan indbygget. Brugerpanelet bedømte billedet fra den anbefalede afstand. Alle tv’erne blev dækket til, så kun skærmen var synlig ved bedømmelsen. Brugerpanel og brugervenlighed Et brugerpanel har i et lydlaboratorium aflyttet musik og tale fra tv’ets eksisterende højttalere. Lydkvaliteten i skemaet er en samlet bedømmelse af denne test samt tekniske målinger af blandt andet støj og maksimal lydstyrke. Brugervenligheden er en samlet bedømmelse af betjeningen ved for eksempel installering, zapning og daglig betjening. Med i den samlede bedømmelse er også tv’ets funktioner. Her får tv’erne point for, hvor mange ekstra funktioner de har. Det kan eksempelvis være egenskaber som ’billede i billede’ eller antallet af scart-stik. Energiforbruget Til slut har vi målt energiforbruget, når skærmen er tændt, når den står på standby, og når den er slukket. Dette tæller også med i den samlede bedømmelse." |
||
![]() |
||
buller1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2004 Status: Offline Point: 266 |
![]() |
|
Det kunne jo være at der var noget om testen... :) - det kunne jo også være at visse folk herinde er påvirket af "religionskrigen" og bare pr. automatik er fastlåst i deres opfattelse... Så giv det dog trods alt en chance - har du forøvrigt set denne skærm? Denne forhåndsfordømmelse bryder jeg mig ikke om. Måske skulle man også kigge lidt mere kritisk på mange af de andre test´s der er lavet, og som f. eks. hylder plasmaskærme, som jeg egentligt selv mest er tilhænger af, - men man bør vel til en vis grad respektere en test med mindre man selv har set "vinderskærmen" og synes den er elendig... Redigeret af buller1 - 02-September-2007 kl. 09:52 |
||
![]() |
||
rohde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() |
|
Beskriver de i testen hvordan de enkelte tv blev kalibreret? Hvis ikke så er det jo umuligt at forholde sig til resultaterne. |
||
![]() |
||
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6290 |
![]() |
|
Hej , jeg har altså ikke noget imod at det er en LCD skærm der vinder , det er da kun godt at der er meget hård konkurence imellem PLASMA og LCD , det kan kun være til vores ( forbrugere ) fordel , at billed kvaliteten bliver bedre og bedre... MVH |
||
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Der henvises i testen til noget nyt som Panasonics LCD skærme er udstyret med som hedder IPS (In plane switcing) som bla skulle forbedre betagtningsvinklen ifølge artiklen. Sjovt nok nævnes det osse i artiklen at Panasonic satser på Plasma, men anerkender at plasmaproducenterne skal oppe sig. Redigeret af rhsin - 02-September-2007 kl. 11:27 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
kreissl ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
![]() |
|
Jeg aner ikke ret meget om fladskærme, andet end hvad jeg har læst mig til herinde. Til gengæld ved jeg rigtigt meget den potentielle risiko ved de konserveringsmidler, som Tænk+Test havde en mængde artikler om, direkte forfattet af det hedengangne GrønInformation. De artikler havde ikke meget med virkeligheden at gøre. Så hvis det andet de laver, er på samme løse grundlag, skal man generelt tage deres test med et gran salt. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Jamen jeg har da heller ikke noget imod at en LCD vinder hvis den rent faktisk er bedre, jeg syntes bare listen med de modeller de har med er mangelfulde og de har flere tv med til omkring 20k (faktisk en enkelt til 29k) og hvor er så pioneers 4280 som netop kan købes i danmark til omkring 20k (endda pdp 428), jeg er godt klar over at det kan være svært i test øjemed at have alt med når udviklingen løber så hurtigt, men jeg vil nok sige man skal være enddog meget selektiv eller have meget store skyklapper på for ikke at være klar over hvad der er sket med bla Pioneers G8 paneler, og skulle man agere subjektivt skulle man nok have skelet lidt den vej osse alle de tests man har læst om Pioneers skærme har nævnt at der her er tale om noget helt særligt, hvorfor nævner man ikke det for sine læsere når skærmene faktisk prismæssigt er på linie med resten af skærmene) Redigeret af rhsin - 02-September-2007 kl. 11:38 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Det er jo ikke sikkert Pioneer har ønsket at deltage. Tænk har jo ikke købt alle disse skærme, de har kontaktet producenterne og bedt om at låne nogle tv til testen. Pioneer har måske sagt nej. Men ellers syntes jeg sådan set ikke der er noget galt med testen eller dens resultat - den afspejler jo virkeligheden meget godt. Nemlig den virkelighed der findes udenfor recordere.dk hvor den jævne forbruger oftest vælger udfra nogle andre kriterier end entusiasterne herinde der er forblændet af holdninger om korrekte farver, 24p, teknologireligion og andre mærkesager. Denne test er jo ikke en undersøgelse af billedkvaliteten på 2 skærme foretaget af en af de sædvanlige forudindtagede eksperter, der kun tør sige detsamme som alle andre eksperter, eller baserer sine værdier på EISA awards - i denne test er der blot nogle almindelige forbrugere der har kigget på en masse skærme med deres egne øjne uden nogen eksperter til at fortælle dem hvad de skal mene før deres mening er korrekt, og kommet frem til et resultat. Ligesom når der kigges skærme nede i El-giganten, Fona o.lign. Og jeg har ALDRIG nogensinde hørt nogen kunder i El-giganten, Fona eller lignende udtale at billedet var bedst på de plasmaskærme der hang, og jeg har aldrig oplevet nogen kunder vise større interresse for de plasmaskærme der hang. Og jeg kan sådan set godt forstå dem, for oftest ser plasmaskærmene i butikkerne lidt tamme og matte ud i forhold til de overstyrede LCD Næe - de bliver istedet alle imponerede af pianolak, ambilight, stærke kunstige farver og overdreven skarphed. De interesserer sig ikke for om farverne er ISF korrekte, de har jo heller ikke noget referencebillede at sammenligne med så hvordan skal de også vide hvad der er korrekt når der afspilles en HD demo med billeder af en hund der har en brun farve på plasmaen og en anden brun farve på LCD'en - hvordan skal de vide hvilken der er korrekt når ikke hunden står ved siden af ? Jeg stod netop igår og sammenlignede et Pio 4280 med et eller andet LCD - hvor denne hund var mørkebrun på Pioen og mere orangebrun på LCD'en - jeg kunne ikke udfra det jeg så alene vurdere hvilken der var den rigtige farve, hvordan skulle jeg kunne det. Men den stærke orangebrune LCD farve så umiddelbart mest imponerende ud, hunden så sødest ud der, og billedet så skarpere ud på LCD'en, så jeg kan godt forstå hvis en uvidende køber vælger denne. Den jævne forbruger der skal lægge en masse penge til sit første fladskærmskøb, uden at have besøgt recordere.dk, går ikke efter hvad der afspejler virkeligheden bedst, virkeligheden er ofte grå og trist og kedelig, de går efter det der ser mest "pang" ud. Når de ser 2fast 2furious skal bilernes lak være så skinnende som mulig og så farvestærke som mulig, de spørger ikke om bilerne ser sådan ud i virkeligheden. Det er fuldstændig samme effekt som indenfor lyd - flertallet af den jævne forbruger er ikke HI-FI entusiaster, hverken når det gælder lyd eller billede - deres opfattelse af super god lyd, er mp3 fra deres Ipod tilsluttet et par aktive PC højttalere. Equalizer effekten i fuld funktion. Eller et skærmbillede hvor farverne ligner et Arnoldi maleri. Når man betaler mange penge for skærmen, vil man også have noget "pang" for pengene. Det er selvfølgelig ærgeligt for den entusiastiske holdning blandt recordere.dk's brugere at et forbruger organ som Tænk med en test som denne støtter den holdning - men et eller andet sted handler det vel også om en større forståelse hos entusiasterne af at resten af køberne ikke nødvendigvis deler deres entusiasme.
|
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |