recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor test i Tænk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStor test i Tænk

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 15:44

spawn:

Jamen nu syntes jeg jo osse de feks mangler de nye 1080p plasmaskærme som Panasonic har lanceret, og generelt et større udvalg af skærme.

Husk på de i testen slår meget på prisen og kvaliteten, også kårer de en 26" (tx-26 lxd angivers til 9500,- kr))panasonic lcd som bedste skærm med bedre score (69%) end feks panasonic th42px71e (angives til 13000 kr) som de "kun" giver en score på 64 med eneste punkt som de markerer dårligere er brugervenlighed.. nu kender jeg ikke lxden men skulle da syntes brugervenligheden må ligne hinanden meget på de 2 skærme.

Men bottom line så syntes jeg det er ringe at de ikke angiver at det rent faktisk er muligt at købe en 42" plasma skærm til stort set samme pris som deres bedste scorende 26"
Så jeg syntes faktisk osse de kommer med nogle dårlige købsanbefalinger udfra økonomi for tager man prisen og prorater så de matcher hinanden udfra tommer mener jeg fortsat at i størrelsen omkring 40" får man fortsat mest billede til prisen i en plasma, men ok.. jeg er ikke redaktør jeg er betalende abbonent.. sålænge det nu varer   

Redigeret af rhsin - 02-September-2007 kl. 15:45
Mvh

René
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 15:48

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er jo ikke sikkert Pioneer har ønsket at deltage. Tænk har jo ikke købt alle disse skærme, de har kontaktet producenterne og bedt om at låne nogle tv til testen. Pioneer har måske sagt nej.

Jeg tror faktisk at de køber de ting som de tester.

Det er jo ikke Tænk der laver de tests, men typisk en organisation som ICRT (International Consumer Research & Testing) der leverer de tests til 35 forbrugerorganisationer i 31 lande.

Det der taler for at købe TV ind til test, er at man selv er herre over logistikken, som ellers er en af de største "fjender" ved de sammenlignende anmeldelser. Altså at det er stort set umuligt at få rådighed over alle de mange apparater på samme tid - hvis man låner sig frem.

At købe dem selv giver også en uafhængighed, der især kan være en fordel ved de sammenlignende tests.

At købe dem giver mulighed for at håndplukke hvilke modeller der skal testes.

Når Pioneer ikke er med, kan det skyldes flere ting. Den ene er selvfølgelig at test-holdet ikke syntes de modeller var brugbare. Men da Pioneer er meget udbredt i England også, så er forklaringen nok nærmere at Pioneers nye modeller ikke var på markedet endnu dengang testen blev lavet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 15:50
De forventer at lave en opdatering i Oktober 2007 af oversigten, så monikke de har fået nogle mails som gør dem opmærksom på udviklingen i mellemtiden
Mvh

René
Til top
Garfield Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 15:51

.....virkeligheden er ofte grå og trist og kedelig.......

Jeg er enig med dig langt hen ad vejen - men netop her er jeg direkte uenig.
Virkelighedens billeder, er da super-klare, flotte, som ingen skærm kan efterligne....  , åbn dog dine øjne.....og netop denne mangel på klarhed er især plasmaens svaghed efter min mening... men til gengæld giver plasmaen så til gengæld en mere korrekt farvegengivelse end LCD f.eks.....

Redigeret af Garfield - 02-September-2007 kl. 15:55
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 15:53

Jeg er helt enig med dig rhsin - på alle punkter - jeg tror desværre bare der er mange (inkl. tænk) der ræsonnerer anderledes end os, forstå det hvem der kan  

Jeg oplever det som sagt hvergang jeg står i en tilfældig tv-biks og ser kunderne benoves over de mest mærkelige LCD skærme - det brænder i mig efter at hive dem i armen og forklare dem en helt masse, men det er jo en næsten håbløs kamp - billedkvalitet er af besynderlige årsager langt nede på listen over prioriteringer når mange folk køber fjernsyn.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

Virkelighedens billeder, er da super-klare, flotte, som ingen skærm kan efterligne....  , åbn dog dine øjne.....og netop denne mangel på klarhed er især plasmaens svaghed efter min mening... men til gengæld give plasmaen så til gengæld en mere korrekt farvegengivelse end LCD f.eks.....

Jamen jeg har skam åbne øjne og plasmaen har skam ikke nogen mangel på klarhed i forhold til LCD, oftest er LCD'ens "klarhed" kunstig og overstyret. Glansbilledagtig, og det er det kunden benoves over.

Men kunne kunderne se de samme billeder i virkeligheden samtidig med de blev vist på LCD'en ville de hurtigt se at græsset ikke har den grønne farve, at himlen ikke har den skrigende blå farve, osv. osv.

Virkeligheden er mere afdæmpet end LCD'erne oftest giver udtryk for. 

Redigeret af spawn - 02-September-2007 kl. 16:00
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 16:02

Virkelighedens billeder, er da super-klare, flotte, som ingen skærm kan efterligne....  , åbn dog dine øjne.....og netop denne mangel på klarhed er især plasmaens svaghed efter min mening... men til gengæld give plasmaen så til gengæld en mere korrekt farvegengivelse end LCD f.eks.....

Jamen jeg har skam åbne øjne og plasmaen har skam ikke nogen mangel på klarhed i forhold til LCD, oftest er LCD'ens "klarhed" kunstig og overstyret. Glansbilledagtig, og det er det kunden benoves over.

Men kunne kunderne se de samme billeder i virkeligheden samtidig med de blev vist på LCD'en ville de hurtigt se at græsset ikke har den grønne farve, at himlen ikke har den skrigende blå farve, osv. osv.

Jeg har jo givet dig ret på det med farverne og på det meste faktisk - men plasma er lidt mere grå og afdæmpede i forhold TIL VIRKELIGHEDEN. Det er en svaghed på plasmaen, som vi ikke kommer uden om - men på alle andre punkter er plasmaen da suveræn god.

Redigeret af Garfield - 02-September-2007 kl. 16:03
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 16:04

#Lars

Ok - det var jeg ikke klar, men det giver god mening.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 16:08

Jeg har jo givet dig ret på det med farverne og på det meste faktisk - men plasma er lidt mere grå og afdæmpede i forhold TIL VIRKELIGHEDEN. Det er en svaghed på plasmaen, som vi ikke kommer uden om - men på alle andre punkter er plasmaen da suveræn god.

Jeg tror måske det vi taler om her er lysstyrken - der påvirker skærmens evne til at vise billedet i meget oplyste omgivelser. Og her vil jeg give dig ret. Det er klart LCD'en styrke, om nogen. Og vel også derfor LCD mange gange fremstår mere tiltalende i diverse store veloplyste udstillingslokaler. En plasma skal helst ses i dæmpet belysning for virkelig at komme til sin ret.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 16:28

Manglende klarhed på plasma - jamen det er jo ikke korrekt. Det er muligt at plasma ikke har den kunstige klarhed, som man kan se på et LCD. Kommer faktisk lige fra El-mutaten i Fields´hvor stod og legede med et Pio 427 og et Samsung 40. Der manglede sørme ikke nogen klarhed i Pio´en.

Måske opfatter vi klarhed forskelligt 

Redigeret af Hother - 02-September-2007 kl. 16:30
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 16:57

Jeg forventer heller ikke at få positive tilkendegivelser fra plasmafans, når jeg objektivt forsøger at gå i rette med den påstand at plasma er mere virkelighedstro mod den ofte  afdæmpede grå og kedelige virkelighed vi bevæger os i. Virkeligheden er netop ikke grå og kedelig og afdæmpet. Denne beskrivelse bliver for mig at se brugt for ligesom at legitimisere plasmaens manglende evne til at gengive denne klarhed. Og det synes jeg er forkert.

INGEN skærm kan endnu tilnærme sig dette virkelighedsklare billede, du ser når du kigger ud af vinduet.  Plasmaen kan da slet ikke, da dette er netop plasmaens ømme punkt.

Alt er SUPERKLART i virkelighedens verden, så klart at det ikke kan gengives af nogen skærm endnu efter min mening.

Redigeret af Garfield - 02-September-2007 kl. 16:58
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8687
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 17:05
Jeg forstår ikke lige hvad du mener netop er plasmaers ømme punkt.

Sortniveau? Lysstyrke? Kontrast?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu