recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Store højtaler til film og musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Store højtaler til film og musik

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 07:49
Takker for alle de relevante input. Jeg tror at jeg vil overveje at gå op i Mentor serien....måske jeg kan finde nogle gode brugte.

Hvordan er de Dynaudio i forhold til e.g. Mentor 6? Der sidder jo en bånddiskant i Mentor serien og en soft dome i Dyaudio højtaleren gør det ingen forskel?
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wadia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 08:16
Jeg har også lige købt Dali Mentor 6 og Mentor Vokal center og Mentor 1 til baghøjtaller og Dali P-10 DSS subwoofers som er deres bedste sub.....

Redigeret af wadia - 21-November-2013 kl. 08:18
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af jimmi1311 jimmi1311 skrev:

Takker for alle de relevante input. Jeg tror at jeg vil overveje at gå op i Mentor serien....måske jeg kan finde nogle gode brugte.

Hvordan er de Dynaudio i forhold til e.g. Mentor 6? Der sidder jo en bånddiskant i Mentor serien og en soft dome i Dyaudio højtaleren gør det ingen forskel?

Jeg kan godt lide den rene lyd der er i stemmerne på Dynaudio, da jeg hører en del John Cale, Tom Waitts, PJ Harvey, David Byrne mm.

Jeg kan ikke høre forskel på diskanterne mere - alderen :-)
Venlig hilsen
KB
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af jimmi1311 jimmi1311 skrev:

Takker for alle de relevante input. Jeg tror at jeg vil overveje at gå op i Mentor serien....måske jeg kan finde nogle gode brugte.

Hvordan er de Dynaudio i forhold til e.g. Mentor 6? Der sidder jo en bånddiskant i Mentor serien og en soft dome i Dyaudio højtaleren gør det ingen forskel?
Nu kender jeg ikke alle højtalere i Dynaudio serien, men da jeg selv tidligere på året skulle have nye højtalere indgik også Dynaudio i min lytning. Super lækre højtalere, lækkert produceret - men for tyndbenede til mig. Men smag og behag er jo forskelligeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 13:25
Dynaudio for tyndbenet? Det er så slet ikke min opfattelse. Det er godt nok sjovt, hvor forskellig opfattelse man kan have af lyd. Af ren interesse, hvilke Dynaudii hørte du John?
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 14:06
Jep vi kan være meget forskellige. Jeg mener at de hed X32.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Meteora Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meteora Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 17:25
Tag et kig på Monitor Audio

Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 18:42
Helt klart.. elektrostat højttalere.. Tongue
Læs evt. denne artikel:

Martin Logan er, efterhånden, et gammelt, anerkendt mærke og findes derfor også brugt Wink

Bond Cool


Redigeret af bbond - 21-November-2013 kl. 18:44
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2013 kl. 08:46
Dynaudio er ikke tyndbenet men bare langt fremme i mellemtonen... bliver let hårde at høre på.
Sig dog bare ja til 20K på de MS4 ;-)
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2013 kl. 10:23
23
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Dynaudio er ikke tyndbenet men bare langt fremme i mellemtonen... bliver let hårde at høre på.
Sig dog bare ja til 20K på de MS4 ;-)

Du må vide noget som de proff. tester ikke ved, og når du skriver Dynaudio mener du så alle deres modeller og der med at det er en design fejl?
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu