|
store pc problemer |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Husk at rense cpu'en og køleren godt af inden.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
|
Naturligvis, men hvordan pokker kommer han ind i bios når PCen konstant rebooter. Desuden vil jeg hævde at ingen kølepasta er langt, langt bedre end for meget. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2814 |
|
Hvis vi nu antager at det er et varmeproblem, så er det meget almindligt at man kan være i BIOS uden problemer.
|
||
![]() |
||
ilithanos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2012 Sted: DENMARK Status: Offline Point: 32 |
|
Nu kan jeg se de fleste antager at der er tale om et varme problem, men det kan være meget andet.
Kan ikke helt blive klog på hvilket fejlfindings setup du har prøvet, men vil anbefale at prøve at starte maskinen med så få dele som muligt, evt uden hdd, med en boot skive eller usb, ingen unødvendige pci kort, fjern trådløse netkort, usb enheder og alt andet en skærm tastetur og mus, og se hvad der sker, starter den fint så prøver du med en hardware enhed tilsluttet af gangen. Det kan sagtens være cpu, syntes dog det virker usandsynligt, lyder mere som en driver, eller som en dårlige lodning/kortslutning til stel.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Selvom det er ny kvalitets PSU, kunne det så ikke være den der laver problemet når begge bundkort fejler?
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
ilithanos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2012 Sted: DENMARK Status: Offline Point: 32 |
|
det kunne sagtens være psu, men hvis der først er gået en psu resultere dette ofte i en fejlspænding der kan skade yderligere hardware.
Dette resultere ofte i en periodisk fejl der kun opstår når den pågældende hardware tages i brug. Da du godt kan loade bios og komme igennem post tyder det på en "mindre" vigtig hardware del som fx et netkort, disk controller eller muligvis en overgang i kablingen i kabinettet. har selv været udsat for et kabinet der havde en overgang som kostede mig 3 bundkort og 2 psu før jeg fandt fejlen.
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Jeg tror næppe det er kølepasta som er problemet i denne tråd.
Selv hvis han tømte hele tuben og maste køleren ned over, ville maskinen med alt sandsynlighed stadig kunne nå ind i Windows. Men den ville jo nok ikke kunne klare en stor omgang number crushing uden at throttle. Når du siger den kun kommer forbi BIOS, har du så prøvet at resette BIOS?
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Jeg har forstået det som, at han godt kan komme ind i bios. Det er efter bios load, at det går galt. Det kan være CPU, men det kan også være noget andet.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
I de sidste 4-5 år er kvaliteten på mange komponenter dalet en del, (synes jeg). Jeg har haft en del RAM klodser med fejl på. Jeg har oplevet 3 PSUér blev defekte, hvoraf den ene, en Viper, eksploderede bogstaveligt talt helt umotiveret. Jeg har haft 2 bundkort med fejl på, det ene et MSI har onboard LAN aldrig virket.
Men siden 1987, hvor jeg begyndte at bygge computere, der har jeg kun oplevet een CPU der var/blev defekt. Og det var en gammel 486 som jeg glemte kølingen på, så den brændte af. Jeg siger ikke, at det ikke kan være CPUén. Jeg synes bare man skal forsøge at udelukke det mere konkret ud fra erfaring. Eksempelvis ved at tage et USB stik smide en Linux boot på.. Det tager vel omkring 10 minutter at lave, og ganske få sekunder at finde ud af om det virker. Alternativ kunne være, såfremt man har mistanke om varme problem, at flå CPUén af og give den en ny omgang korrekt mængde pasta. Den operation tager vel max. 10-15 minutter, afhængig af hvor besværlig den er at komme til. Er der stadigvæk problemer, så prøv med en anden CPU og evt. PSU. Og som en anden også skriver, så er det forventet at alt andet unødigt er taget fra under denne fejlfinding, inkl. mængden af RAM blokke, såfremt der er flere. Der skal kun være det absolut minimale i maskinen. |
||
![]() |
||
|
Tvivlsomt at det er en Driver når han ikke engang når ind i windows.
|
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
|
jeg har bidt i det sure æble og investeret i en ny CPU også, jeg håber det er det som er galt.
Som forslået for oven, så har jeg prøvet at tage alt fra og starte den lidt efter lidt, med flere ting osv. men den vil bare ikke noget som helst, så nu må vi se når den nye cpu kommer, skulle gerne have den fredag.
|
||
![]() |
||
|
ja kan godt se det med driveren, men eneste grund til jeg tænkte driver var at jeg kunne mindes at han kort nåede at se windows loading skærmen.
Er spændt på at høre hvad i finder ud af, men cpu kan det jo som i selv siger godt være, er bare ikke så tit det er den der står af. Virker der ikke at skifte cpu må vi jo lige se hvad vi kan finde på.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |