|
store pc problemer |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du forsøgt nogle af de ting der er kommet frem inden du bestilte en ny cpu?
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Nå jeg har fundet ud af problemet. I og med at man køber sådan en ny SSD disk, kræves det at der minimum er SP1 på sin windows 7, for at den har installeret alle hot fixes.
Men der er så meget som kollapsede på 1 gang, min psu ER stået af. og jeg havde installeret win7 før på den samme ssd. Og kan faktisk snart ikke huske hvordan det hele startede, andet end at psu stod af, det er 100% sikker. Havde os en anden disk med win7, en lenovo version som jeg regnede med var 100% i orden, derved jeg ikke regnede med det var OS det var galt med. Lånte så en nyere win af en kammerat, og nu spiller det hele bare. Jeg var bare så desperat til sidst, og var bekymret for om nogle andre diske havde taget skade os. Men så har jeg da en CPU og Bundkort til salg, med garanti til 30 marts hehe. Det koster lidt at være uvidende :-) men håber det hjælper nogle i fremtiden
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
Lige en lille opdatering til.
Havde sendt mit bundkort til rma, og det viser sig der var fejl på bundkortet os, så det har været galt med bundkortet.
|
|
![]() |
|
daemon9th ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2010 Sted: Odense Status: Offline Point: 45 |
Hej, Kunne ellers godt havde mindet om en mismatch i IDE og AHCI. Enten stod windows 7 til AHCI og BIOS til IDE, eller også omvendt. |
|
![]() |
|
daemon9th er jo ikke nemt når man ikke kan komme ind i windows :) men vidste næsten det bundkort havde en fejl på sig, da jeg os så den mistede adgang til sata porte under opstart, os derfor jeg hurtig testede med nyt bundkort.
|
|
![]() |
|
daemon9th ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2010 Sted: Odense Status: Offline Point: 45 |
Nej du kan ikke ændre i Windows, men du kan ændre SATA i BIOS til enten IDE eller AHCI, og derefter boote. Derefter skulle windows gerne starte som normalt. mvh, Thomas |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Det er IKKE korrekt. Og årsagen er desværre en gammel kending, som Microsoft ikke helt kan/vil tage seriøst, (om det har ændret sig fornyligt ved jeg ikke). Tag en sprit ny maskine. Installer dine SATA mode til IDE, boot op og installer windows ganske som du plejer. Efter helt færdig installation, går ind i BIOS og skifter SATA mode til AHCI. Så kommer balladen, for windows vil IKKE boote på din disk efterfølgende. Og det er et helvede at rette op på. Også selvom linket herunder beskriver det som en simpel løsning. Årsagen skyldes, at AHCI driveren IKKE aktiveres under installationen i IDE mode, selvom bundkortet kan det. Der mangler simpelthen i registreringsdatabasen. Det gælder for windows 7 og Vista. Læs også dette: Det er samme problem, blot beskrevet på en anden måde. http://support.microsoft.com/kb/922976 Det groteske er, at Microsoft snildt kunne løse det, blot ved at aktivere både IDE og AHCI samtidig. Men fordi det KUN er den mode der bootes og installeres på, så skaber det problemer, hvis man efterfølgende skifter mode, uden at ændre windows FØRST! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |