|
Stort billede? |
Besvar |
Forfatter | |
towli
Bruger Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-December-2011 kl. 15:50 |
Hej
Jeg kunne godt tænke mig en erstatning for min gamle Z2 projektor. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue tallene fra Projectorcentrals udregner, når man bruger "zoom" pilen osv. Min Z2 kan lige nøjagtig udfylde min væg fra 3.80 meters afstand fra linse til væg (ca 2.40 meter bred væg). Min allerstørste prioritet ved en ny projektor er, at den kan lave et lige så stort billede fra samme afstand og jeg kan ikke gennemskue om en Optoma HD200x (vistnok det samme som en HD20) kan det? Jeg lånte min kollegas Optoma HD70 og da fandt jeg billedet for lille rent umiddelbart, men jeg havde ikke tid til at finde rundt i om det evt kan tweakes / "zoomes". Jeg tror nok mit spørgsmål er: Hvilken Hjemmebio projektor (til <7000) kan lave det største anstændige billede fra 3.80 meter fra linse til væg - gerne så tæt på 2.50 meter som det er muligt ? Jeg ville blive overdrevet glad for et svar /Jan
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Jeg vil ikke anbefale dig en bestemt projektor, men hvis du kigger i nedenstående tråd kan selv se hvordan man beregner hvor stort (eller lille) et billede en projektor kan lave på den aktuelle afstand. Hvis du ikke fatter hvad jeg har skrevet kan du bare spørge.
Ellers vil jeg anbefale dennne post angående lysstyke. Lang men interessant og lærerig.
Måske der snart skulle laves en "sticky". Det er de samme fem spørgsmål der stilles hele tiden.. ;-)
MVH
Redigeret af tvkartoffel - 23-December-2011 kl. 17:33 |
|
towli
Bruger Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak. Jeg er altså helt pjattet med folk, der godt gider at bruge tid på at hjælpe andre! Jeg tror jeg forstår lidt mere nu - "projektionsafstand" - er det "throw distance" -tallene ? Disse er ikke angivet på den måde der beskrives i tråden, på projectorcentral'as specs (altså med f.eks. 1.32:1 forholdet). Gider du evt. bekræfte, at jeg godt vil kunne få et 2.50 m billede fra 3.80 meters afstand med en Optoma HD20 ? (det giver vel så forholdet 1:52 ) /Jan God jul! og tak igen!
|
|
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
MVH
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |