recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - STORT tv, hvilket?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

STORT tv, hvilket?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: STORT tv, hvilket?
    Sendt: 26-Januar-2019 kl. 21:53
Jeg står i den situation at jeg skal bruge en stort TV.
Min kommende stue indbyder desværre kun til at sofa og TV vil komme til at stå med en del afstand, nærmere bestemt 6,8m.
Dvs. at det nuværende 47" ikke er brugbart. Det nye skal være stort.
Har kikket lidt omkring, men kender ikke disse store LCD skærme, da jeg egentlig var fastlagt på et 65" OLED.
Har kikket lidt på Samsungs EU82NU8005, hvilket, ifølge Lyd og Billede, skulle være godt.
Derudover er der Sony's KD85XF8596, som Bilka har på bud til 20.000,-
Hvad mener folk, og har i nogle andre gode bud på et STORT tv, til en anstændig pris (max 25.000,- plus minus)?

Kom frisk drenge.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 07:27
Du kan læse om store tv her i denne tråd, hvor Sony tv bliver omtalt.

Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 08:50
Måske er dette noget for dig, hvis det er størrelsen som tæller mest
 
samsung qled tv qe82q6fn 82 4κ ultra hd
 
 
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 09:13
Da jeg undersøgte markedet for 75" tv og op fortalte en forhandler mig, at de havde solgt en Samsung 82" der havde de et problem med alt for høj lysstyrke, hvilket de ikke kunne justere sig ud af...
Om det kun lige er den model de solgte eller det er på alle Samsung 82 8005 ved jeg ikke. 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 10:01
Du stiller sofaen midt i stuen, så passer afstanden til et 65” Oled TV. Glem de billige 75 og 82” skærme, der er for mange issues.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 10:21
Da vi fik vores oled. Havde vi valget mellem, 75" Samsung LCD og grundig oled 65" vi kom fra ca. 77" lærred og projekter i stuen, da vi så billedet på oled, var der ingen tvivl, og så rykket vi vores primær sofa tættere på. Så det blev oled
Til top
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 17:02
Mht. at flytte sofa og TV tættere, så er problemet at indretningen ikke rigtig tillader det, da vi ellers vil få nogle spildte kvadratmeter, noget vi ikke har råd til da huset ikke er specielt stort, og vi gør meget ud af at udnytte kvadratmeterne på bedste vis.
Derfor vil det være at foretrække at det bliver en stor skærm, men jeg vil klart lytte til klogere menneskers meninger.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 17:22
Der findes TV beslag der tillader et TV at hænge 90˚ ud fra væggen. Der findes altid en løsning på møblering, måske uden en sofa med stole istedet for.
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 09:03
Har lige skiftet min Sony 65X8505 ud med en 75XD85 ( havde også en 75FX85 med hjemme )

Er super glad og tilfreds med min Sony 75XF85 og kan kun sige køb Sony - super skærm til prisen.
Køber du via BIlka hjemmeside, evt. med afhentning i deres butil, så kan du montere skærmen der hjemme og med returret i 2 uger.


Til top
Mester76 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mester76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 21:55
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 05:47
Umiddelbart synes jeg, at Sony'en er det bedste valg. De har alle tre VA LCD-panel, men Sony'en har bagbelyst LED. Jo større en LCD-skærm er, desto større er risikoen for ujævn lysfordeling, hvilket kan være ret generende i brug og påvirke de mørke farver i billedet. Bagbelyst LED formår typisk at fordele lyset bedre.

Redigeret af Rasmus Larsen - 01-Februar-2019 kl. 09:25
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu