recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stort tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStort tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Emne: Stort tv
    Sendt: 02-Juni-2010 kl. 23:34
Hej.

Vi har haft et Panasonic PV60 i omkring 3 år nu. Vi har været rigtig glade for det, men er begyndt at kigge lidt rundt efter et større tv, da de er ved at komme ned i en pris der er til at betale.

I sin tid gav jeg omkring 12.000 kr for mit 42" PV60.

Jeg har altid været begejstret for billedet, og alle der har været på besøg har måtte indrømme, at Plasma nok er lidt bedre end deres LCD.

Nu er vi nået til det punkt at selv min kone der var fuldstændig uforstående overfor vi skulle have et 42" tv dengang, står med et smøret grin når vi ser på tv over 55" 
Elgiganten havde et 63" Samsung plasma for et par måneder siden til 22.000 kr som stod langt bedre end jeg havde troet.
På det punkt kan jeg godt se at tiden er ved at løbe fra vores gamle PV60. Jeg har ydermere bemærket at vore PV60 ikke er i stand til at gengive samme sorte farver længere. Det bliver mere og mere gråt. Som om det skruer op for lysstyrken selvom det har stået med de samme indstillinger de sidste 3 år nu.

Nå, men vi har også kigget lidt på LCD, og nu kommer jeg nok lidt i krig med plasma nørderne, men jeg må indrømme at LCD er da kommet langt efterhånden?
Stod idag i Bilka og kiggede på et Sony KDL-55EX500K  på 55" til ca 12.000 kr. 
Det stod utroligt godt! Jeg vil faktisk komme med den påstand at mit PV60 får smæk - nok fordi det er ved at være gammelt, men der virkede ikke til at være slør ved hurtige bevægelser, og farverne var meget flotte.

Jeg har kigget en del på LED tv - mest fordi de bruger mindre størrelse. Snakker vi 50" og derop, er det altså noget af en udgift at betale om året.
Samsungs LED står rimeligt, mens jeg blev meget skuffet over Sonys LED. Har set det to steder nu, men det virker alt for køligt og blåligt. Ved ikke om det bare er indtillet forkert, men jeg synes at Sony tvet i Bilka som er alm LCD står flottere.

Min pointe er nu om hvad vi skal kigge efter?

Er LCD virkelig kommet så langt at det efterhånden er ved at være en værdig konkurrent til Plasma? Snakker vi så små forskelle at vi skal på nørd stadiet for at kunne se den helt store forskel? 
Er det værd at tænke over strøm forbruget? Er LCD & Plasma ved at være ens i strøm forbrug. Hvad med i forhold til LED kontro Plasma?

Synes at valget er ved at være svært. For 3 år siden var jeg slet ikke i tvivl - PLASMA - Slut!
Idag står jeg og vakler.

Er jeg bare blevet gammel og senil, eller er Sony Tvet i Bilka virkelig et godt tv - et reelt bud på et godt tv i forhold til et plasma tv?

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 23:47
Jeg er på mit tredje plasma, og der er altså ikke noget der slår det i billedkvalitet - basta!
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 07:08
Hvis du har råd køb en lcd/led b&O i 55 tommer.
eller vent og se hvor god en sony HX900 bliver
lcd=led
men de koster  langt mere end 12000 kr
ellers pris i forhold til billedekvalitet, hold dig til plasma som du er vandt til. 
det siger alle gode test .
men nogen køber så hvad de selv synes er bedst.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 07:15
Du skal købe det TV du bedst kan lide........

Så enkelt er det.  Wink    Spørger du 10 mennesker får du 10 svar.

Tag rund og se de nye TV  både plasma og LCD  og derefter beslut dig.
De nye TV er blevet rigtig gode som du selv har set.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 08:06
De bedste plasma er stadig ubetinget referencen på de seriøse test-sites, når det handler om rå billedkvalitet. Men ingen tvivl om at imponatoreffekten i en butik næsten altid vil tippe ud til LCD/LED fordel . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu