|
Stranger Things, originalt? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mikkelp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2004 Status: Offline Point: 167 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-August-2016 kl. 15:48 |
Har set den fremragende 1. sæson af "Stranger Things" på Netflix. Den kan varmt anbefales til de af jer der er til Spielberg, Goonies, ET, It, Silent Hill og genrelt 80'er nostalgi. Men jeg synes det er mærkeligt at for en film der kopierer så store/centrale dele af det, i øvrigt fuldstændig fremragende, Beyond: Two Souls til Playstation, at der så ikke er nogen credits til Sony/Quantic Dreams??? Duffer Brothers er endda citeret for at de ville være meget interesseret i at lave et spil over serien!! Seriously?
Nogen der ved noget om der er en forklaring? Vh, Mikkel
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7125 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fed serie. Så den alt for hurtigt
![]() Glæder med til sæson 2 |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
+1
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Hvis film skulle kreditere alle inspirationskilder, så ville rulle teksterne blive længere end filmen... Og ja, 'Stranger Things' er en fantastisk serie, specielt for os som var unge i 80'erne ![]() Er seriøst bange for at sæson 2 ikke kan leve op til hypen.
|
|
![]() |
|
mikkelp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2004 Status: Offline Point: 167 |
Der er forskel på inspiration og kopiering. Selv rollen som 11's mor, hvor hun sidder i nærmest komalignende tilstand, er kopieret fra Beyond Two Souls. Når hele historien, persongalleriet og selve interaktionen mellem lægen og 11 er ens, så mener jeg at der er tale om at kopiere. ET, spielberg, Goonies det er inspiration.
Spoiler alert!! I spillet viser det sig at moderen fødte tvillinger og at den ene var dødfødt. Han endte dog op som en ånd som følger sin søster. Min teori med filmen er at 11's tvilling er monsteret. Moren har lidt den skæbne at vide for meget og 11 risikere derfor samme skæbne hvis organisationen får fat i hende...
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Er ligeglad med om der er kopieret (det må rettighedshaverne slås om hvis de vil..), det er stadig en fed serie og det gør den ikke dårligere for mig.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det er en fed serie, men i min mening måtte den godt have sluttet nu. Der er lige et par cliffhangers, men alt for ofte så køres de gode serier totalt i hækken og intet slutter på et high...
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |