|
Stream direkte fra logitech media server til tv |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Februar-2012 kl. 14:16 |
Hey.
Har lige fået nyt tv. Samsung UE55D6577. Jeg har en homeserver, som kører logitech media server(Squeezeserver), og jeg lagde mærkemtil at tv'et kunne se media server som source af sig selv (DNLA) Jeg har et mediecenter jeg plejer at bruge til at afspille diverse serier fra. Disse ligger på min homeserver. Jeg tænkte at jeg ville prøve at lægge mine videoer ind under videos i mediaserver. Dette er gjort, og videoer dukker nu op på tv'et direkte. Men de vil ikke afspille. Der står forkert format. Jeg har prøvet at lægge de samme videoer på en USB stick, og sat i tv'et, og så afspiller de helt fint Så formatet er helt fint. Hvad er det lige der går galt her? |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mange gange er det begrænset af formater der understøttes via DLNA. Og her er det TV'et der har begrænsningen.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
Så du siger at selvom tv'et fx understøtter 10 forskellige film formater, så kan jeg være ude for at det måske kun er de 5 af dem som den kan klare fra en DNLA kilde? Virker godt nok håbløst synes jeg! Men Samsung har noget pc share software selv, som kan bruges til lign, må lige teste med det. Men ville dog helst undgå for mange programmer på serveren. Synes det virker helt åndssvagt hvis der skulle være sådan en begrænsning :-(
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
DLNA er lidt lykke og fromme om det virker.
Det hjælper ikke at LMS ikke transcoder video |
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
Surt hvis DNLA har den slags begrænsninger. Troede egentlig bare det sørgede for at de to enheder kunne tale sammen, uden man skulle vide noget om shares og malning af drev. Har dog heller ikke set denne funktion. At jeg kunne mappe et drev på min server via tv, så burde det jo i princippet virke når nu tv godt forstår fil formatet.
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
Hov DLNA :-) Autocorrect
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
LMS har et meget begrænset antal klienter den virker med. Jeg tror problemet ligger der. I virkeligheden er LMS kun beregnet til at køre sammen med Logitechs egen boks. Hvis den virker med andet er det rent held!
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Samsung pc share manager lagt på server, og det virker med dette. Så Kurt har ret, det er LMS der var begrænsningen heldigvis :-)
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |