recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream eget indhold over internettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stream eget indhold over internettet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
MR_Caps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MR_Caps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stream eget indhold over internettet
    Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 11:48
Kære alle
Jeg har i flere år gerne villet kunne streame mine hjemmevideo'er fra en harddisk i min helårsbolig til mit sommerhus (og andre steder).

Jeg tror det kan gøres med en NAS til nogle tusind kroner. Men, jeg vil som altid gerne spare nogle penge og have en billigere løsning.
Jeg har en gammel ekstern harddisk stående klar, men mangler en eller anden boks (vil jeg tro) til at sende det ud af boligen.

Nogen der kan hjælpe?
Jeg har flere gange forsøgt at søge rundt på nettet efter en alternativ løsning, men vanskeligt da jeg ikke kender alle de fine begreber...

By the way, hvis det skulle have betydning - jeg har Fastspeed bredbånd i helårsboligen og mobilt bredbånd fra Callme i sommerhuset. 

:-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 15:03
en Pi computer kan gøre det billigere.   Men kræver lidt af brugeren. 

Og et par gode internet forbindelser 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 15:09
Hvis du har en computer stående, så kan du installere Emby på den og få adgang til dine videoer.


Der er dog nogle krav til at få det til at virke, du skal have en offentlig ip adresse (ikke det samme som fast IP)
Du skal åbne i din router, så du kan komme i kontakt med Emby maskinen fra internettet.

Der er også noget næsten magen Emby til som hedder Plex, men det koster penge for at få adgang til din maskine udefra. Men det er nok lettere at få til at virke.


Fælles for løsningerne er at du kan se video et andet sted på eksempelvis tablet og mobil eller computer, men også benytte løsninger som chromecast.
Nogle tv har App indbygget til Plex.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
MR_Caps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MR_Caps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 15:46
pi? Lyder spændende. Har du et link til en hjemmeside der kan guide? 😊 
Til top
MR_Caps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MR_Caps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 15:47
tak, jeg vil helst undgå at skulle have en pc stående...

Hvad med nvidea shield pro? Vil det være en mulighed? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 15:50
Hvad koster du i timen?

Tænker at på lang sigt er en NAS den billigste løsning, der bare fingerer!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 16:01
eller bare have en ekstra disk du tager med i sommerhuset.

1. Mobil bredbånd i sommerhus områder er ofte dårlige, det er svært at streame store filer.

2. Med en ekstra disk, så har du ekstra backup udenfor huset. Det er ikke dårligt.

Ja det tager et par minutter at synke disk nr 2
Til top
MR_Caps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MR_Caps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 16:42
ja, men det vil så kræve at min harddisk kan sluttes til mit tv i sommerhuset. Det tror jeg desværre ikke er muligt. Købte et "zepto" lige inden de gik konkurs... 😲😊
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 17:10
den lille pi som jeg nævnte kan sagtens afspille film fra hdd til tv 

Så den kan du nemt slæbe med sammen med en hdd og så er netforbindelse intet problem.




Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af MR_Caps MR_Caps skrev:

ja, men det vil så kræve at min harddisk kan sluttes til mit tv i sommerhuset.

Hej.

Man kan købe billige tomme eksterne USB kabinetter.
Men Jeg ved ikke om dit TV i sommerhuset har en USB port?
Ellers kan den sluttes til en Billig Android eller Android TV boks.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 17:40
Hej

Her er et eksempel på et tom ekstern USB kabinet til 12€


Hvis du hellere vil købe i Danmark koster de ca 300 kr.

Hilsen Carsten.






Redigeret af csell - 02-Oktober-2020 kl. 17:41
Til top
MR_Caps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MR_Caps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 19:25
tak for alle jeres fine indlæg. 
Jeg vil meget gerne have internet løsningen, så min datter kan  kan vise film fra sine første år når hun hænger ud med vennerne 😁😁... 
Så, hvis jeg skal summe lidt op, så skal jeg enten vælge den "lidt dyre NAS-løsning eller gør-det-selv-pi-løsningen.
Meningen er at pi skal stå ihelårsboliger og kunne streame via nettet til sommerhus. Nogen der har et link til det? 😊 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu