recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - stream fra nas til smartTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

stream fra nas til smartTV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: stream fra nas til smartTV
    Sendt: 09-Februar-2012 kl. 10:05
Hej

Jeg har en Synology 211+ nasserver hvor jeg har sat DLNA til at køre så jeg kan streame fra mit SmartTV(Panasonic tx-p55tv30e)

alle filmene er i MKV format (x264) endten med faste undertekter eller en srt fil som ligger ved siden af i samme navn som mkv filen.

Mit problem er at det kun er 50% af filerne jeg kan afspille og 10% af dem hvor jeg kan se med undertekter.

Er det opsætningen på nas jeg gør forkert eller skal der installeret noget mere for det fungere?

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 10:24
Nej, det er højst sandsynligt dårlig understøttelse fra TV'ets side. Jeg har endnu tilgode at se et TV der for alvor kunne læse mange forskellige formater.

Du skal nok i gang med at omkode dine film og overveje hvordan du ripper i fremtiden hvis du skal se dem fra dit TV.

/ask
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 17:14
det er sgu øv... jeg kan hellere ik læse en alm iso fil. kan det virkelig passe?
Til top
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Point: 1315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsen_mgeic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 18:35
Det kan sagtens passe. De fleste tv kan nærmest kun læse .wmp eller .avi

At du overhovedet kan læse nogen .mkv filer vil jeg mene er over gennemsnit.
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 19:13
Jeg har en Qnap nas.. og har twonky medieserver kørende der på, og kan afspille alle mkv filer på mit samsung, inkl sub... det super nice..... Smile
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2012 kl. 07:57
Twonky medieserver kan det ligges ind på alle nasserver? er ny på dette område så kender ik rigtig til det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu