recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream gennem strømkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStream gennem strømkabel

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af CJ1409 CJ1409 skrev:

Hvor langt fra udgangspunktet streamer du så til
din ps3? Og hvor mange MBit stream kan du køre på ps3´en uden den
hakker? Eks. HD filer med DTS lyd... (man kan se hvor mange mbit der
streames ved at trykke på select under afspilning....)

Mvh CJ

de kører ca. 30 Mbit/s. Og den bakker i hvert
faldt ikke. Jeg har ellers ca 20 m mellem router og ps3
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ja, det er 2 Mbps. Det burde også fungere trådløst, måske med enkelte klumper en gang i mellem hvis 2.4 Ghz båndet er hårdt belastet der hvor du bor.

Jeg prøvede at flytte en mappe på ca. 180 mb fra min NAS server til min bærbare som har et 100 mbit ethernetkort i og det tog lige knap 1 minut og 20 sek. at flytte mappen.

Jeg ved fra da jeg satte powerlinken op at forbindelsen blev klart mere stabil og hurtig da jeg satte stikket direkte i kontakten og ikke i en stikdåse hvor der også var andre stik i, og sådan er den ene stadig sat i på mit kontor, så jeg er sikker på at jeg kan få mere ud af den hvis jeg vil ved at den også kommer direkte i stikket, men streamen har bare kørt helt uden knas indtil nu så har jeg ikke gidet at flytte rundt på ledningerne...

men her er min computer jo på papiret også det langsomme led, routeren som NAS disken er sat op på kan køre noget hurtigere... mener endda det er giga når det er via netværk 

Jeg er netop ved at lave en anmeldelse af PLK300 sættet fra Linksys (cisco). Og jeg har præcis samme erfaring som dig. Det virker fint hvis det sidder i en stikkontakt for sig selv, men sammen med andet, så virker det ikke i 9 ud af 10 tilfælde. Det var ved at drive mig til vanvid, da jeg lagde ud med at testet sættet i 2 stikkontakter lige ved siden af hinanden og ingen problemer havde.

Hastigheden er også meget lig din. Med Speedtest får jeg ca. 1.4MB/sek Bestemt ikke prangende, hvis nogen spørger mig. Til gengæld er det klippe stabilt set i forhold til trådløst net, som jeg har både 802.11g og 802.11n kørende på.
Jeg kunne flytte en 720MB stor fil på lige godt 7 minutter, hvilket for mig indikerer, at de internet 200mbit er der dælme langt op til. Min bærbar computer med 802.11g kunne flytte selvsamme fil hurtigere i samme afstand. Jeg har endnu ikke testet i forhold til 802.11n da jeg har nogle spøjse problemer med det. Faktisk er det lykkedes mig at opnå hurtigere forbindelse end det fysisk er muligt. Det er selvfølgelig et software problem et sted

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:36

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Trådløst er ikke bare trådløst...

Dem der tror det, de får sig en kedelig overraskelse

Jeg testede for sjovt på TDC´s hastighedsmåler med 802.11g og n, og jeg fik nogle enorme sjove tal. Jeg ved godt man ikke kan/bør kunne teste trådløst der, men det var nu sjovt alligevel, for i flere tilfælde fik jeg en download hastighed over 85mbit. Min fysiske hastighed (altså linien) er 20mbit
Tester jeg det samme fra min trådet forbindelse, så får jeg ca. 17mbit i download hastighed.

Udover det, så bruger jeg noget software som hedder Speedtest til at teste WAN, LAN og WLAN med. Det er rimeligt til det.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg er netop ved at lave en anmeldelse af PLK300 sættet fra Linksys (cisco). Og jeg har præcis samme erfaring som dig. Det virker fint hvis det sidder i en stikkontakt for sig selv, men sammen med andet, så virker det ikke i 9 ud af 10 tilfælde. Det var ved at drive mig til vanvid, da jeg lagde ud med at testet sættet i 2 stikkontakter lige ved siden af hinanden og ingen problemer havde.

Hvis PLK300 er følsom over for elektrisk støj fra apparater i samme stikdåse, er den så ikke også følsom over for støj fra apparater i andre stikkontakter på samme fase/gruppe? Der er ikke meget ide i at teste dette produkt med to stikkontakter lige ved siden af hinanden, når du i praksis vil benytte to stikkontakter i hver sin ende af huset (med en masse støjende elektriske apparater med tvivlsom CE-godkendelse i mellem sig). Selvfølgelig er kvaliteten af kablerne i den faste installation bedre end ledninger i stikdåser fra Netto, men det er næppe en alt-eller-intet forskel...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 14:02
Dem i snakker om, er det i samme stil som

denne ?

Mvh
Flemming Larsen
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Dem i snakker om, er det i samme stil som

denne ?

Ja du kan se plk300 her der er 1 stik i den ene unit og 4 ethernetstik på den anden og det er jo fordel hvis man også lige skal lave returvej til youseeboksen klarer den det i samme hug.

Jeg oplever også at det faktisk er ultrastabilt, dog kørte det ikke godt for mig da den kom på i sammen bundt ledninger som hele mit anlæg er på, men så snart den havnede i sin egen stikkontakt blev den klart mere stabil... den som står på mit kontor er i en forlængerledning sammen med alle mine andre stik.. jeg havde ikke lige en ledig dåse.

Mvh

René
Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 17:10
jeg streamer 100 MB på ca. 30 sek...så jeg ved ikke hvad det svarer til?
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu