recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream HD (.mkv) direkte fra NAS til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStream HD (.mkv) direkte fra NAS til TV

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
loddo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 15:37
rhsin, der er en søgefunktion på logitechs side som fortæller om remoten virker med enheden eller ej, den siger ikke hvilken remote du "tester" bare at det virker.. så jeg må gå ud fra at Harmony 300i virker til samme enheder som One gør.. eller er det helt forkert?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 15:38
Hej Loddo

Jeg har i mit setup en synology ds109j med en 750gb disk
En wd tv live hvor der er sat en 500gb wd disk til. (hovedsageligt til ungernes film)

Alt er på kablet netværk og kører hd/blueray filer, uden problemer, og jeg er meget tilfreds.

Til rhsin

Hvad remote bruger du.
Jeg har kig på en harmony 600, men er i tvivl om den kan håndtere Samsung's måde at komme ind i hdmi. Dvs tryk 3 gange for at komme på hdmi indgangen.

Har du en fornemmelse af om den kan programeres til det?

Theilo
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2010 kl. 15:57
I princippet er produktet i logitechs database så skulle det virke.. og i og med at den såvidt jeg lige kan se er seneste skud på stammen så føler jeg mig ret overbevist om det funger... har været igennem 2 logitech hh 895 og nu 885 (sønnikke sendte den første på flyvetur) så købte jeg 885 som er lissom den anden blot uden rf signaler.. det troede jeg aldrig jeg fik brug for.. fik sidenhen en popcornhour c-200 som netop bruger rf signaler så der kunne jeg godt have brugt den.. men lever egentligt fint med min logitech er den som bliver brugt i dagligdagen.. så har jeg alle originalremoterne liggende i en kasse hvis jeg lige skal bruge noget særligt som ikke pr default er kodet ind.. eller jeg lige kan huske hvordan det virker på originalen (bare husk.. overvejer du en popcornhour c-200 så skulle du tjekke om den remote du kigger på understøtter rf (radio) signaler.. har ikke lige tjekket om harmony 300 gør det... hvis du går efter en a-200 så kører den med ir istedet så skulle der ikke være nogen ko på isen).

Normalt er der en masse default indstillinger lavet på logitechs system der vel rækker til mere end 90% af behovet.. de sidste tilretninger har jeg selv lavet udfra databasen.. tror kun 2 gange jeg har været nødt til at "lære" logitechs remote en kode  fra den originale... det kan godt være lidt "skræmmende" at gå i gang med.. men når systemet går op for en.. så bliver man hurtig glad for det og jeg syntes slet ikke det virker langhåret.. og min kone er også glad for den.. for selvom jeg har skiftet enheder ud i mit anlæg så er betjeningen stadig den samme... og jeg HAR fået forbud mod at skifte remoten ud LOL

Theilo: ofte er der faktisk flere genvejsmuligheder direkte ind til en given hdmi indgang.. så du kan enten lave en knap som sender 3 tryk afsted (selvom du kun trykker 1 gang) eller også kan du være heldig at der faktisk er en direkte indvalgsknap i databasen.
Det har jeg ihvertfald oplevet for min receiver (og som nævnt ovenfor er jeg pt på en harmony 885)

Redigeret af rhsin - 11-Maj-2010 kl. 15:59
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu