recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream Internet TV til PCH eller PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStream Internet TV til PCH eller PS3

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:


Jeg tror jeg går efter USB modtageren. DU har ingen problemer med at fange et ordentligt signal med denne?)


Det er ikke perfekt, og der er visse audio dropouts (jeg har YouSee kabel-TV så det er primært legebarnet i mig der driver værket). Men... din situation kan være anderledes (indendørs dækning i København er tricky), så husk at købe med returret.

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:


Hvordan streamer du s� en live udsendelse fra disse videre til PCH'en via VLC?)


Jeg bruger VLC og primært getstream (andet program) på Linux/Ubuntu. DVB understøttelsen er anderledes på Windoze. Måske er der andre og bedre DVB programmer på Windows (ikke lige mit speciale).

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Hvor har du købt din USB modtager? Synes ikke der er mange webbutikker der har den ud fra en google søgning. (Edit: fandt den her http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=401 343)


anysee.dk henviser til en forhandler, den samme som du har fundet.


Redigeret af JesperLund - 08-August-2009 kl. 22:53
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 10:05
Jeg har også selv Yousee, hvorfor jeg udelukkende skal bruge modtageren til og streame Canal 9. Skal jeg stadig have med returret?

Jeg vil dog gerne have et ordentligt signal, så billedet ikke hakker og lyden forsvinder. Det lader ikke til og være muligt?

Jeg troede egentlig at VLC kunne klare hele arbejdet og at jeg ikke skulle bruge øvrige programmer...
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Jeg har også selv Yousee, hvorfor jeg udelukkende skal bruge modtageren til og streame Canal 9. Skal jeg stadig have med returret?

Jeg vil dog gerne have et ordentligt signal, så billedet ikke hakker og lyden forsvinder. Det lader ikke til og være muligt?

Jeg troede egentlig at VLC kunne klare hele arbejdet og at jeg ikke skulle bruge øvrige programmer...


VLC kan klare det hele, men der kan være bedre programmer, eksempelvis getstream på Linux (getstream kan lave HTTP streams af have mux'et med en URL per TV kanal, mens VLC kun kan lave en HTTP stream af en kanal ad gangen; i dit tilfælde er det tilstrækkeligt).

Derudover har VLC selvfølgelig ingen kontrol over modtagelsen af DVB-T signalet. Pointen med returret er at der ikke er nogen garantier for indendørs modtagelse i København..
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Jeg har også selv Yousee, hvorfor jeg udelukkende skal bruge modtageren til og streame Canal 9. Skal jeg stadig have med returret?

Jeg vil dog gerne have et ordentligt signal, så billedet ikke hakker og lyden forsvinder. Det lader ikke til og være muligt?

Jeg troede egentlig at VLC kunne klare hele arbejdet og at jeg ikke skulle bruge øvrige programmer...


VLC kan klare det hele, men der kan være bedre programmer, eksempelvis getstream på Linux (getstream kan lave HTTP streams af have mux'et med en URL per TV kanal, mens VLC kun kan lave en HTTP stream af en kanal ad gangen; i dit tilfælde er det tilstrækkeligt).

Derudover har VLC selvfølgelig ingen kontrol over modtagelsen af DVB-T signalet. Pointen med returret er at der ikke er nogen garantier for indendørs modtagelse i København..


Køre du ikke selv med indendørs modtagelse da? Det vil sige, at jeg ikke kan bruge den fra Anysee, da den ikke har returret? Hvad vil du så foreslå?
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Køre du ikke selv med indendørs modtagelse da? Det vil sige, at jeg ikke kan bruge den fra Anysee, da den ikke har returret? Hvad vil du så foreslå?


Jo, men blot fordi der er acceptabel indendørs modtagelse på adresse X, er der ikke nødvendigvis samme forhold på adresse Y i København. Jo højere oppe i ejendommen du bor, og jo færre omkringliggende bygninger som skygger for vejen mod antennemasten, desto bedre chance..

Hvorfor er der ikke returret på AnySee E30? Du er forbruger og køber den i en internetbutik. Det betyder returret, og forhandlerens webside skriver også at du har returret.

Jeg ved ikke om AnySee E30 er bedre end andre USB modtagere, men den har mulighed for tilslutning af ekstern antenne, og den er understøttet af Linux (væsentligt for mig).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2009 kl. 20:49
Nu er den bestilt. Glæder mig til og se kvaliteten.

Skal nok bruge din hjælp med at streame videre til PCH'en.
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 16:54
Nu har jeg fået installeret Anysee 30 og opdateret til nyeste software og driver.

Jeg har lavet en kanalsøgning og den finder 11 TV kanaler herunder Canal 9.

TV2, DR1 mv. køre ganske fint.

Men når jeg vælger Canal 9, så forbliver billedet blot sort. Enkelte gange kommer der er kort lydklip.

Mit signal viser kun mellem 35-38 %, mens kvaliteten konstant ligger over 50 %.

Hvad kan jeg gøre for at forbedre signalstyrken og dermed kunne trække Canal 9?
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu