|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PfAn ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 125 |
![]() Sendt: 08-Juli-2009 kl. 08:52 |
Hej
Jeg er først nu blevet opmærksom på muligheden for at afspille musik (evt. video) via en NAS, jeg har en Synology 106j og trådløs net (wrt160N v2). Og et nogenlunde stereoanlæg, som lyden skulle smækkes igennem. Jeg har læst en del om Squeezebox og Sonos, hvor jeg forstår at
Egentlig ville jeg være tilfreds med at spille i det rum hvor mit anlæg og tv står, og betjeningen må godt ske via tv? Det er heller ikke en nødvendighed, at NAS'en skal være tilsluttet trådløst. Evt. kunne også komme på tale, at en pc indgår i systemet. Vil kunne spille FLAC evt. Ogg Vorbis i høj opløsning. Video ville være en behagelig, men ikke nødvendig feature. Ud fra ovenstående, hvad kan så anbefales gerne til en samlet pris for nødvendige investeringer på under 3000 kr. håber på konstruktive svar mvh per Redigeret af PfAn - 08-Juli-2009 kl. 09:27 |
|
Per Andersen
|
|
![]() |
|
Gooferen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-April-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 505 |
![]() |
Du kan jo altid købe et par USB højtalere og en fjernbetjening til din Synology, hvilket er beskrevet på deres hjemmeside. Tilføjet: Redigeret af Gooferen - 08-Juli-2009 kl. 09:12 |
|
![]() |
|
PfAn ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 125 |
![]() |
Tak for dit svar.
Jeg har kigget på Popcorn Hour. Det ser meget lovende ud, og kan alt hvad jeg ønsker endog inkl. videoafspilning, som den skulle være fremragende til. Den nuværende model c-110 synes at være ok, og kan fås i dk for under 2000 kr. En ny model c-200 er på vej. Den kan afspille flac, ogg og mp3 m.m., ligesom stort set alle videoformater inkl. divx og h.264 m.fl. endog i 1080p og via hdmi. Interfacet til tv'et er knap så fancy som Squeezebox og Sonos, men dog brugbart. Popcorn: http://www.popcornhour.com Anmeldelse (engelsk): http://www.trustedreviews.com/multimedia/review/2009/06/16/P opcorn-Hour-A110/p1 Jeg hører stadig gerne om andre forslag, også selv om det ikke inkluderer video. mvh per Redigeret af PfAn - 08-Juli-2009 kl. 11:19 |
|
Per Andersen
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
Din synology kan under ingen omstændigheder trække SqueezeCenter, og du skal være opmærksom på at du ikke får en enhed som er god til både audio og video. Personligt kunne jeg ikke drømme om at skulle have tændt for TV'et for at finde musik, og bestem ikke via en "stifinder-agtig" interface. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved ikke helt hvad du mener, tænker du på Popcorn Hour eller mener du, at ingen enheder kan være god til både video og lyd? mvh per |
|
Per Andersen
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
Ja du finder ingen video streamer der har et - som jeg vil kalde det - brugbart interface til musik. Jeg vil have mulighed for at bladre igennem min musiksamlig via covers, eller søge efter bestemte numre (enten via kunstner, genre, navn) og det kan du altså ikke på en maskiner som er lavet til video streaming. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
OK, jeg forsår at du mener brugerinterfacet - det er knap så vigtigt som kvaliteten af lyd og video, efter min mening.
mvh per |
|
Per Andersen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |