recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream musik trådløst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStream musik trådløst

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Truckergrib Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Emne: Stream musik trådløst
    Sendt: 06-December-2009 kl. 13:09
Hejsa.....

Jeg påtænker at smække mig gamle technics SA-GX470 reciver op ude i køkkenet, men jeg mangler dog en god (og billig) måde at streame musik fra computer / mediaserver til reciveren i køkkenet.
Og da jeg ikke ønsker at trække 15 meter kabel, skal det helst være trådløst.
Da reciveren ikke kan decode mp3/wma, skal det være en streamer der kan gøre dette. Det må også meget gerne være en streamer der kan tage DAB eller internet radio.

Nogen der har et godt foreslag ?

Har selv kigget på en logitech squeeze box, men syntes sku den er lige dyr nok til formålet.

Mvh Anders
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 17:46
jaeh det billigste ville nok være at droppe receiver ideen (den fylder jo også) også købe feks en argon inet http://www.hifiklubben.dk/produkter/tradlos-lyd/argon_inet_1_radio_hvid_hoejglans.htm det har vi gjort... den kører bare fint stream fra server trådløst og eller internetradioer... (du kan lave foretrukne radiolister fra websted)
Mvh

René
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 17:48
http://www.dustinhome.dk/pd_5010169157.aspx
Noxon 2 audio er fin til formålet. Står til 950,- pt.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 17:52
den har da ihvertfald et større display vil jeg godt lige fremhæve
Mvh

René
Til top
Truckergrib Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 18:43
Jeg har haft kigget på den der Argon iNet, men problemet er at den kun spiller mono, og så kan man ikke nyde musikken ordentligt (hører gerne hård rock og metal)
Derfor er jeg på kig efter noget ordentlig stereo, og der til er min reciver god til formålet..... Og pladsen er ikke noget problem, da den skal stå oven på køkkenskabet :-)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 18:45
der er stereoudgange på begge så de kan vel også leve lyd til din receiver så .... i stereo
i så fald var noxon måske at foretrække pga det større display

Redigeret af rhsin - 06-December-2009 kl. 18:46
Mvh

René
Til top
Truckergrib Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 18:50
Den Noxon2 ser jo ganske fornuftig ud.....

Surfede lige lidt rundt i div. reklamer.....
Den der ircinternet radio, som de har i TDC butikken, kan den bruges til formålet og er den noget værd ? Umiddelbart ser den jo ud til at kunne det den skal..... men lidt svært at finde info om den....
Til top
Truckergrib Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 18:52
Hov.... glemte lige..... den der noxon2, kan man skifte musik nummeret fra den? eller skal man skifte på pc'en ?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 19:17
kender ikke noxon, men vil gætte at du lissom på argonnen kan styre afspilningen 100% fra enheden... det er udmærket på argon men et større display med flere linier ville være at foretrække.... lidt derfor jeg måske peger mod noxon pga. displayet... ellers kan min kone sagtens finde ud af argon´s)
Mvh

René
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 00:54
Jeg har en Noxon2audio. Der er et dårligt display, men jeg er meget glad for min Noxon. Ligesom en cd-afspiller skal jeg hen til den (fordi i dette tilfælde, at displayet kun kan læses tæt på). Ellers kan jeg bare sætte den i gang med en spilleliste eller (i mit tilfælde) DR Jazz, Mennesker og Medier, Videnskabens Verden eller bare P1 (Live).
Alle podcasts er tilgængelige og lige til at høre med et tryk på remoten. Jeg kan fx. også høre P1 eller en anden kanal.
Derudover fik jeg i sin tid den legendariske Twonky med i købet, så jeg kan spille al musik fra min NAS eller PC, men jeg ved ikke, om den stadig følger med i købet.... Embarrassed Under alle omstændigheder skal en NAS jo være understøttet...
Noxon2audio er ikke noget vidunder rent betjeningsmæssigt. Man skal helst helt hen til den for at se displayet, men det er vel ligesom en CD-afspiller...
Forcen er den gode radiodel og podcast live samt muligheden for at lave spillelister i fx, iTunes, så den bare kan stå og spille fra NAS'en uden at spekulere om mere Clap
Venligst
Søren

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 08:37
Min far har to stk Noxon audio2'er. Han er superglad for dem. Han klager aldrig over displayet. Men han bruger nok også mest de 10 (9?) presettaster, som han har fyldt op med klassiske stationer fra hele verden.
 
Twonkymedia følger stadig med.
 
Lagde lige mærke til at dustinhome ikke har den på lager mere. Jeg har for nok et år siden opfattet at den var ved at udgå til fordel for noxon 2 radio, som blot er en 2 audio med en tilhørende højtaler"base": http://www.dustinhome.dk/pd_5010110876.aspx
Så ring lige til forhanlderen inden du evt bestiller.
 
Edit: Noxon 2 Radio er så også udsolgt hos Dustinhome... Forhåbentligt ikke helt udgået, da det er et godt produkt, selvom det har nogle år på bagen.


Redigeret af Muele - 07-December-2009 kl. 08:43
Til top
Truckergrib Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 12:04
okay.... men hvad med den der ircinternetradio som tdc sælger... er den noget værd ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu