recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - stream  signal fra(vlc) com  til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketstream signal fra(vlc) com til tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
donuts Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-September-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: stream signal fra(vlc) com til tv
    Sendt: 06-September-2010 kl. 17:50
hej alle.

har fundet alle mine kanaler (køre utp )på computeren igennem to netkort og vil så gerne sende dem til mit tv i stuen..

men ved ikke hvad jeg skal bruge. de køre lige nu via vlc player uden problem, men vil streame dem til tv så jeg kan skifte kanaler osv i stuen..

hvordan gør jeg det..

er det nok og købe et tv kort til cabelnettet (køre net ind der og ud af det andet kort)og så sætte coaix kabel ned til tv. ved så bare ikke hvordan man skal kunne skifte kanaler..

har en masse valg her på pci tv c kort men ja nogen der har et system der virker så er det bedre

er der en media box der kan snakke med programmet vlc...
eller sætter man en server op på computer med en ip til hver kanal

prøvet og sætte op med en der kørte med microsoft media player(media extender) uden held.

håber der er nogen der hjælpe Wink....
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 18:49
Du må skrive lidt mere information før vi kan hjælpe dig.

Du skriver du har "fundet dine kanaler" men spørger også til om du skal købe et tv kort.
Men du skal vel ikke bruge et tv kort hvis du har fundet dine kanaler?

Hvordan får du dit tv leveret?
Er det igennem fiber som ip-tv eller igennem kabeltv som DVB-C

Men uanset hvad så kan du eksempelvis skippe vlc player og installere MediaPortal. Så kan du skifte kanaler og optage uanset om du får dit tv leveret igennem IP, kabel eller luft.
Til top
donuts Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-September-2010
Sted: dk
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 07:21
ja men får tv igenem fiber nu så køre via netkabel til settop boks har så bare kørt igenem computer først via 2 netkort og så ned til settop boksen. og sådan fået alle kanalerne der ikke er kodet.

men vil så gerne have streamet dem fra computeren til tv. ved bare ikke helt hvordan. for hver kanal skal vel sættes op med en ip og så streames. og så have en boks ved tv som kan fange dem.

og det er her det går galt for mig for ved ikke hvad jeg skal bruge til det.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu