recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame/Afspille HD/blueray film på Xbox 360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreame/Afspille HD/blueray film på Xbox 360

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Claushm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-April-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Streame/Afspille HD/blueray film på Xbox 360
    Sendt: 21-Juli-2010 kl. 10:48
Hej alle, 

Jeg står overfor at skulle udskifte min gamle xbox 360 med den nye "slim" udgave med indbygget wifi m.m. Jeg bliver dog lidt i tvivl om det er en god idé at holde fast i xbox'en da en PS3 koster næsten det samme og så får man jo Blueray drevet oven i hatten. Omvendt er jeg jo rigtig glad for min xbox og har mange fede titler til den.

Derfor skal jeg høre jer om følgende: Kan jeg rippe blueray film over på min pc (alternativt homeserver som jeg overvejer) og dernæst streame eller overføre dem "manuelt" til xbox'en og afspille med lidt eller ingen kvalitetsforingelse? Med kvalitetsforringelse tænker jeg både på billede men også lyd, da jeg gerne vil have lyden i dolby/DTS 5.1 surround.

Hører også gerne hvilke programmer man kan anvende til at rippe/konvertere blueray film med.

Håber nogen kan hjælpe!

/Claus

Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 20:48
Det er muligt at streame f.eks. 720p/1080p MKV'er via eksterne programmer der kører på en computer, men har selv set resultatet af det og er ikke imponeret. 
Hvorfor ikke bare købe en separat blu-ray afspiller, som kan fåes ned i 777 kr. lige pt. og så en mediestreamer, f.eks. WD TV Live, som kan erhverves for små 700 kr.

Hvorvidt det er PS3 eller Xbox du skal købe kommer det jo an på hvilke spil du vil spille. Jeg har selv Xbox og savner ikke nogen af de PS3 exclusive titler der er derude.
Til top
Claushm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-April-2009
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 15:41
Hej Beddemiz. Beklager, jeg har først set dit svar nu, fik sendt notifikationer til en anden mailadresse end forventet Embarrassed
Jeg har modtaget samme anbefaling andre steder fra, og det ender med at jeg køber en ASUS O!Play til at streame film fra en NAS eller lignende.  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu