Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BrianKjeldsen
Junior bruger
Oprettet: 29-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
|
Emne: streame DVB-T og optagelser Sendt: 24-August-2010 kl. 08:35 |
Jeg har en Asus EeeBox 1501 med DVB-T tuner og Win7 med media center.
DVB-T tuner er Avermedia A800 som er sat op i WMC.
Jeg vil gerne kunne streame til mit TV (som ikke har hdmi) via en boks. Jeg kigger mere og mere på Xbox, da jeg her også får DVD og kan gemme mine optagelser på dennes harddisk. Dermed er det eneste der skal virke trådløst, live TV fra DVB-T tuneren.
Understøtter xbox 360 Mux 2 kanalerne (DR HD, Ramasjang mv.)?
Der findes også et hav af udgaver af Xboxen, så jeg er lidt i tvivl om hvilke video out formater de har.
Jeg vil gerne have scart RGB, men det ser ikke uden til xboxen har det. S-video er også fint.
Jeg troede jeg havde component/YUV, men det har jeg desværre ikke alligevel (Loewe Aventos CRT TV). Men, jeg har kig på et Loewe Mimo som har component/YUV.
Jeg har søgt på forum, men har ikke fundet en relevant tråd. I må gerne henvise til gode tråde om emnet.
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 25-August-2010 kl. 07:32 |
Der er nok desværre ikke mange der har scart RGB eller S-video (jeg kender ingen). Jeg bruger selv en Fantec MM-FHDL med ei 1Gb harddisk, til nøjagtig samme formål. Den har scart udgang, men så vidt jeg ved er det composite signalet den bruger. Jeg er dog fuldt tilfreds med kvaliteten på en ældre fladskærm (Philips 32pf9986) som ikke har hdmi. Den understøtter fint DVB undertekster, men ikke tekst-tv undertekster som f. eks bruges på canal plus. Som streaming server på PC'en bruger jeg DVBviewer's recording service, som jeg også bruger til optagelse.
|
 |
BrianKjeldsen
Junior bruger
|
Sendt: 25-August-2010 kl. 08:40 |
På nogle af de Xbox modeller jeg har set, er der S-video via et ekstra kabel der kan tilkøbes.
Jeg er i syv sind må jeg indrømme. Jeg har billedrør (Loewe Aventos) og composit ser fint ud, men jo ikke på niveau med RGB. Der snakkes også om at TV2 skal kodes (og man får så et gratis kort til sin boxer modtager). Dette kan jeg ikke gøre via mit media center, da der ikke er conax.
Min muligheder er
1: en VGA konverter til Scart RGB - Mulige problemer er billedkvalitet, og den ekstra VGA udgang til skærm, kan også flimre.
2: En extender wifi eller kablet: Mulige problemer - understøtter ikke mux2 kanaler på DVB-T nettet. Understøtter ikke alle video og audio formater.
3: Købe en brugt fladskærm med hdmi, og trække kabel direkte fra mit medie center (som har hdmi output). Mulige problemer - Ikke så godt billede som mit Loewe Aventos, og næsten helt sikkert en lyd jeg ikke kan leve med (vil helst ikke have højttalere ved siden af TV.
|
 |
Benny Jensen
Ny bruger
Oprettet: 14-Oktober-2009
Point: 14
|
Sendt: 27-August-2010 kl. 13:51 |
Hey.....hva' med en PS3
(evt. i kombi med playtv)
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
|
Sendt: 27-August-2010 kl. 16:58 |
BrianKjeldsen skrev:
Min muligheder er
1: en VGA konverter til Scart RGB - Mulige problemer er billedkvalitet, og den ekstra VGA udgang til skærm, kan også flimre. |
For et par år siden eksperimenterede jeg med at lave et VGA til SCART RGB kabel, så TV kunne kobles direkte på grafikkort.
Til mit nVidia kort kræver det et ekstra lille interface print med sync combiner, som også skulle have +5V og vist også +12V for virke. Det var løsning jeg fandt på nettet.
Fordelen med nVidia driver er at TV opløsning findes direkte heri.
ATI krævede vist noget Powerstrip:
for at tilpasse, til gengæld var det vist muligt at lave kabel uden interface print, da kort kan sættes op til at lave combined sync signal.
Men for at lave alt dette skal man kunne fjernstyre PC med f.eks. RealVNC, og det hele var noget bøvlet.
Resultat var ganske udmærket billedmæssigt, men der var også S-video out med udmærket kvalitet på grafikkortet. Så det var S-video løsning der kørte, indtil PCH A100 kom i hus.
Senere er TV skiftet til en flad, det gør det hele endnu lettere. 
Men kender ikke din Asus EeeBox, så ved ikke om det er muligt herpå.
Mvh JørgenT
Redigeret af JørgenT - 27-August-2010 kl. 16:58
|
 |
mm-bob
Super bruger
Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
|
Sendt: 29-August-2010 kl. 21:31 |
JørgenT skrev:
BrianKjeldsen skrev:
Min muligheder er
1: en VGA konverter til Scart RGB - Mulige problemer er billedkvalitet, og den ekstra VGA udgang til skærm, kan også flimre. |
For et par år siden eksperimenterede jeg med at lave et VGA til SCART RGB kabel, så TV kunne kobles direkte på grafikkort.
Til mit nVidia kort kræver det et ekstra lille interface print med sync combiner, som også skulle have +5V og vist også +12V for virke. Det var løsning jeg fandt på nettet.
Fordelen med nVidia driver er at TV opløsning findes direkte heri.
ATI krævede vist noget Powerstrip:
for at tilpasse, til gengæld var det vist muligt at lave kabel uden interface print, da kort kan sættes op til at lave combined sync signal.
Men for at lave alt dette skal man kunne fjernstyre PC med f.eks. RealVNC, og det hele var noget bøvlet.
Resultat var ganske udmærket billedmæssigt, men der var også S-video out med udmærket kvalitet på grafikkortet. Så det var S-video løsning der kørte, indtil PCH A100 kom i hus.
Senere er TV skiftet til en flad, det gør det hele endnu lettere. 
Men kender ikke din Asus EeeBox, så ved ikke om det er muligt herpå.
Mvh JørgenT |
eb1501 har vga og hdmi.
|
|
 |
BrianKjeldsen
Junior bruger
|
Sendt: 30-August-2010 kl. 08:02 |
Den har jeg selv nævnt, og søgte brugererfaringer. Der er mange der har mindre gode resultater og nogle med gode resultater. Det er dog ikke til at sige om det er forskellige kvalitetskrav til billedet der giver forskellene, eller at nogle kender ntriks til et godt billede.
|
 |
mm-bob
Super bruger
|
Sendt: 30-August-2010 kl. 08:42 |
Jeg tror da godt man kunne få et ok billede ala gammel analog stil.
Men hvis man skal klik klik lidt rundt på internettet, så vil jeg mene, at det er tæt på ubrugeligt...
|
|
 |
BrianKjeldsen
Junior bruger
|
Sendt: 30-August-2010 kl. 10:20 |
Som jeg skriver, skal det kun være til billede/film - Ingen internet.
Billedet skal ikke kun være ok, men mindst ligesågodt som s-video/RGB fra DVD afspiller/set topbox.
Flere tilbagemeldinger går på et sløret billede, og flimrende billede på skærm 2 (PC skærm, som er et krav er på).
|
 |
mm-bob
Super bruger
|
Sendt: 30-August-2010 kl. 16:33 |
BrianKjeldsen skrev:
Som jeg skriver, skal det kun være til billede/film - Ingen internet.
Billedet skal ikke kun være ok, men mindst ligesågodt som s-video/RGB fra DVD afspiller/set topbox.
Flere tilbagemeldinger går på et sløret billede, og flimrende billede på skærm 2 (PC skærm, som er et krav er på). |
ok.
Mente nu også at s-video/RGB fra DVD afspiller kun er et ok billede ala gammel analog stil. 
Jeg forstod, at du ville bruge fjernsyn som eneste skærm.
Hvordan vil du tilslutte 2 skærme til eb1501?
Tror ikke man kan benytte både vga og hdmi samtidig som 2 forskellige skærme? Men det har du prøvet?
|
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
|
Sendt: 30-August-2010 kl. 17:06 |
mm-bob skrev:
Jeg forstod, at du ville bruge fjernsyn som eneste skærm.
Hvordan vil du tilslutte 2 skærme til eb1501?
Tror ikke man kan benytte både vga og hdmi samtidig som 2 forskellige skærme? Men det har du prøvet? |
Med de grafikkort jeg har prøvet med, skal det være samme opløsning på begge skærme hvis de skal køre clone mode.
Der findes muligvis grafikkort der kan køre forskellig opsløsning. Men så er det sikkert i en dyrere klasse, da det vil kræve dobbelt hardware for at køre forskellig opløsning.
Og så kan jeg godt forstå folk får flimrende/dårlige billeder på enten PC eller TV hvis det er samme opløsning, en af dem vil ikke passe. 
Og det er netop derfor mine forsøg var med remote kontrol af PC via RealVNC, så der kun er en aktiv skærm.
Mvh JørgenT
|
 |
BrianKjeldsen
Junior bruger
|
Sendt: 30-August-2010 kl. 20:39 |
Det er nemlig det jeg har luret på. Jeg skal have to skærme, så ideen med en box er droppet. Det bliver nok en flad, hvis jeg kan finde en billig brugt med ligeså godt billede som mit Loewe Aventos.
|
 |