recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame DVD/BR til O!Play - hvilket format?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreame DVD/BR til O!Play - hvilket format?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Claushm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-April-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Streame DVD/BR til O!Play - hvilket format?
    Sendt: 06-August-2010 kl. 14:42

Hej,

Har postet herinde i en anden "kanal", men tror dette er mere det rette sted.

Efter anbefaling fra kloge folk har jeg bestilt en ASUS O!Play til afspilning af rippede DVD og BR film. Mit spørgsmål er så hvilket format jeg skal rippe DVD og BR filmene i for at få den bedste billedkvalitet samt bibeholde Dolby/DTS 5.1 lyd samt undertekster (selvfølgelig med hensyn til HDD plads). Der kan forekomme tilfælde hvor jeg gerne vil gemme to lydspor til tegnefilm, da ungerne gerne vil se filmene på dansk og jeg gerne vil have originalsproget - Skal man så lave to rips. Jeg forestiller mig, at filmene skal komprimeres lidt, da jeg ikke har plads til ukomprimerede rip af BR film.
Jeg overvejer at investere i et program der hedder Pavtube da det vist også kan fjerne regionskoder/kopibeskyttelse og så skulle være ret brugervenligt og processen skulle være ret simpel. Dvs. den kan rippe både billede, lyd og undertekster på en gang. Jeg er bare meget i tvivl om hvilket format der vil være bedst til en ASUS O!Play. Alternativt vil jeg investere i et program der hedder DVDFab.

Opsummering:
1. Hvilket format skal jeg rippe henholdsvis DVD og BR film i for at bevare høj billedkvalitet (skal afspille på 40 tommer skærm) samt bibeholde DD5.1/DTS5.1 lyd samt undertekster?
2. Hvis jeg gerne vil beholde to lydspor - et til mig og et til børnene - skal jeg så lave to rips?
3. Hvilket software vil I anbefale Pavtube eller DVDFab? (alternativt noget helt tredje)

Håber I kan hjælpe!
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 15:28

Hvis den understøtter H264 codec'et kunne du bruge det sammen med AC3/AAC-lyd, i den populære .MKV container. Det skulle dække sp. 1 og 2. Og så er der den fordel at filmene kan afspilles på andre end lige dén afspiller.

Til top
Claushm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-April-2009
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Hvis den understøtter H264 codec'et kunne du bruge det sammen med AC3/AAC-lyd, i den populære .MKV container. Det skulle dække sp. 1 og 2. Og så er der den fordel at filmene kan afspilles på andre end lige dén afspiller.

Ok, takker for svar. Jeg vil prøve at lege lidt med MKV formattet!!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu