recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame film over netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreame film over netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Streame film over netværk
    Sendt: 26-April-2010 kl. 12:25
Har tænkt på om det er muligt at streame en film fra min pc til feks mine forældres pc. Nu da jeg alligevel har lagt de fleste dvd og bd på hdd til at afspiller på pch. Så slipper de for at at skulle låne org. Hva vil det kræve af hastigheder,hardware og software hvis det er muligt?
Og er det overhovedet lovligt?
Til top
Dylmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 08:05
Hvis dine forældres pc har et program til at afspille det hele med er det jo bare at lave fx et netværksdrev....
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 09:23
Er det over lan eller wan du ønsker at streame?
 
I sig selv er der ingen problemer med at streame over lan. Dine forældre skal blot have adgang til filen og så er de kørende. Kræver dog som tidligere nævnt et program der kan afvikle de filtyper, som skal afspilles.
 
Selv lovligheden i det vil jeg ikke komme ind på. Det kan hurtigt give en lang diskussion herinde Smile
 
Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 17:58
Det skal nok være wan efter som de bor temlig lang væk. Hvordan gør man, ved godt hvordan jeg gør det hjemme ved mig selv. Og det kræver vel noget af netværket hvis det ikke skal hakke
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:02
Tjaa... Det kræver jo at du har en internet-forbindelse med minimum samme upload-båndbredde som bitraten på det, der skal afspilles + lidt ekstra at give af. Så hvis du skal afspille DVD ISO'er så regn med 8-10 MBit/s upload. Hvis vi snakker HD-video, så skal du højere op.

Hvis du beslutter dig for at sætte systemet op, så ville jeg vælge at sætte en router med VPN-server (fx en router, der understøtter DD-WRT firmware) op hos dine forældre og så oprette forbindelse til den fra din PC med openVPN. Så vil din PC optræde på dine forældres netværk, og de vil kunne få adgang til delt materiale på din PC den vej.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu