|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jango ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() Sendt: 23-August-2011 kl. 20:59 |
Hej jeg har et ældre B&O mx 6000 som jeg ikke ønsker at udskifte lige foreløbigt. Dejligt tv med en suværen lyd og flot billede. Fik for nyligt at vide at man godt kan bruge sit gamle tv sammen med feks en mediabox som squeesebox og så streame fra en nas til sit tv. Men der scart indgang i de ældre fjernsyn så jeg skal vel have fat i en hdmi konverter af en slags for at tilslutte en streamerbox til mit tv?
jango |
|
![]() |
|
Pongman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Til info kan en squeezebox kun afspille musik :) Nogen mediaafspillere har en analog udgang, f.eks. har WDTV Live en composite udgang som du så kan lave om til scart. Efter en hurtig google søgning ser det forholdsvis dyrt ud hvis man skal konvertere hdmi->analog. Redigeret af Pongman - 23-August-2011 kl. 21:14 |
|
![]() |
|
jango ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
Ok men der burde så være muligt med wd live og en converter?
jango |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() |
http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-til-scart/hdmi-til-scart-adapter-(hdmi-til-s-video)-med-lyd.asp en sådan burde kunne gøre det.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nå ok lyder som et godt bud til mit setup. Tak for hjælpen vender sikkert tilbage når det hele er købt :)
Jango
|
|
![]() |
|
Pongman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Du behøver ikke at bruge en hdmi->scart converter, du burde kunne forbinde den direkte til dit tv med de medfølgende composite/component kabler. Ingen grund til at konvertere hdmi->scart så vidt jeg kan se.
Du skal måske bruge sådan en her http://support.elgato.com/images/scartcomposite.jpg hvis dit tv kun har scart indgang.
Den kan du få for meget få kroner rundt omkring.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Hvorfor ikke bare købe en brugt Popcorn Hour A100 eller A110 (350-500kr) - det bruger jeg selv til mit CRT-fjernsyn og det fungerer fint.
|
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Fantec laver også media afspillere med scart udgang.
|
|
/Peter
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Har brugt både min TViX og Xtreamer til mit gamle B&O TV
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
![]() |
Hvorfor ikke bare skifte den oldnordiske sag??? Min kammerat har lige gjort, og er overordentlig GLAD for det!!!
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er en oldsag men du finder ikke et tv med en
lyder der matcher MX6-7000 med aktiv højtalere :)
Men det var jo også bare for og få et par år mere ud
af det gamle.
Tak for jeres hjælp
Jango
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |