recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame film til tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame film til tv.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
scleyton Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scleyton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame film til tv.
    Sendt: 25-Juni-2014 kl. 20:16
Hej alle, jeg håber at der er en herinde der kan hjælpe mig. 

Jeg har et samsung smart tv fra 2012, 6 serien. Mit spørgsmål er så hvordan jeg streamer de film jeg har på en NAS over på mit tv.

Min egen ide er:

Seagate Central
Boxee Box

Og så streame det den vej. Men kan det lade sig gøre, eller det helt galt. Skal ha' ny NAS og osv, så starter helt fra bunden :)

Håber virkelig at der er en der kan hjælpe. På forhånd tak

Stephan

Smid gerne et link med evt gode NAS

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 20:55

Det kommer også an på filformatet, der kan afspilles langt flere formater med en HDD direkte i TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 22:00
Samsung har lavet et streaming program som hedder all share. Det bruger jeg imellem mit samsung 2012 tv og min pc. Det tager stort set alt samt undertekster. Ved ikke om man kan få noget lignede til din nas?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 22:01
Det er desuden serie 5 tv jeg har.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 22:59
Hvis vi snakker NAS og streamingboks (som OP efterlyser), så er der efter min mening ikke noget som slår kombinationen Synology NAS og en mede8er mediestreamer.

Det er brugervenligt og klarer alle film/lyd formater.

F.eks. en Synology DS213J med et par diske og en mede8er MED600X3D
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2014 kl. 23:31
Jeg har købt et F9005 her hvor det var på tilbud. Der har jeg så installeret SmartTV appen Plex. På serveren installeres Plex Media Server. Det er simpelthen det mest geniale jeg længe har set. Mine rippede TV serier er så lagt ned i en mappe struktur hvor man under serien placerer sæson og så episoderne. Plex sørger nu for at hente metadata, posters og undertekster - den viser afsnit med rigtigt episode navn og så henter den endda baggrundsmusik, som spilles inden man starter. Den holder også styr på hvad du har set. Der findes diverse server plugins, som kan udvide funktionaliteten.
Hvis du samtidig har en Tablet kan du finde/købe Plex app til denne og så vil serveren transcode dine film. Serveren kan også transcode til TV'et hvis behovet er der pga. et filformat som ikke kan klares.
Du skal bare sørge for at finde en server/NAS som Plex kan installeres på og som er kraftig til Transcodning. Endnu har jeg ikke mødt en .mkv som TV'et havde problemer med.
Et minus er dog at Samsung Plex ikke understøtter HD audioformaterne.
Selv har jeg så forbundet mit TV med mit anlæg og lyden kommer derover via ARC (Hdmi Audio Return Channel).
Nåja, Plex Media Serveren er også en alm. DNLA server.

Redigeret af thxtex - 25-Juni-2014 kl. 23:33
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 18:37
Har også hørt rigtig godt om plex, har dog ikke prøvet det.

Misforstår jeg dig, når du skiver at du ikke får hd lyd selvom du kører igennem arc?
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joeblach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 19:01
Wdtv... Fungere bare. Den æder alt, og fås vel til 600.-... Det har jeg og kører vi nas...
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
scleyton Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2008
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scleyton Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2014 kl. 19:10
Har du et link til wdtv?
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2014 kl. 12:36
WD TV live er en fantastisk maskine og den æder ALLE filer direkte fra usb stick. Inklusive mkv samt ISO og img filer. Jeg er faktisk RET imponeret.
Eneste anke er at den teknisk set ikke virker så stabil. Det kan være mit eksemplarer selvfølgelig, men den bruger ind i mellem meget lang tid på at starte op og har det til tider med at tabe netforbindelsen 
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu