|
Streame fra Dreambox |
Besvar |
Forfatter | |||
Damhus
Guld medlem Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
Emne: Streame fra Dreambox Sendt: 03-Februar-2010 kl. 20:24 |
||
Hejsa
Er der nogen der har styr på om man kan streame fra dreambox til dreambox?
Altså så man kan se fjernsyn på både boxen i soværelset, og boxen i stuen. Men uden at skulle trække kabel fra parabolen til begge boxe? Altså, jeg kan jo streame fra dreamboxen til computeren, uden problemer. Jeg synes at der var noget med at IP box, kunne gøre det.. |
|||
Nicolai123
Junior bruger Oprettet: 26-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Sendt: 04-Februar-2010 kl. 18:48 | ||
Nix.
Det har du ikke mulighed for, men afhængig af hvilken dreambox du har kan du jo sende signalet fra din dreambox via antenneanlægget med et filter, og så alene flytte din fjernbetjening med en trådløs overførsel, så slipper du for at skulle købe to boxe.
|
|||
Damhus
Sendt: 04-Februar-2010 kl. 19:22 | ||
Tak for svar.
Hmm, det er der jo ikke noget at gøre ved..
Det kunne godt være en løsning med antennekablet, men lidt bøvlet i mit tilfælde.
Det er i hvert fald noget med at skulle trække kabel, og netværket er der jo i forvejen til computeren.
Når nu jeg ser fjernsyn via web interface. Er det muligt at streame til computeren, via Windows medicenter.? |
|||
snuggidk
Junior bruger Oprettet: 16-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Sendt: 04-Februar-2010 kl. 19:46 | ||
Ved ikke om der findes et decideret plugin til dreambox til WMC .. men der findes ihvertfald dvblink for dreambox:
http://www.dvblogic.com/products.php |
|||
Fimpe
Super bruger Oprettet: 11-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
Sendt: 04-Februar-2010 kl. 19:49 | ||
Har læst på digsat at der skulle være images der kan nu, eller er på vej, hvor eksterne f.eks. den kommende DB500 HD, kan sættes til at bruge en af tunerne på en DB8000. Så vil man kunne gøre det. Det kaldes vist "partnerbox". (prøv at google dreambox og partnerbox)
Har ikke set det endnu selv , men følger heller ikke så skarpt med Redigeret af Fimpe - 04-Februar-2010 kl. 19:50 |
|||
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
|
|||
Damhus
Sendt: 04-Februar-2010 kl. 20:03 | ||
Jeg holder øje.
Tak tak..
|
|||
Damhus
Sendt: 04-Februar-2010 kl. 20:03 | ||
Tak tak..
|
|||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 04-Februar-2010 kl. 22:10 | ||
Jeg kører med dvblink for dreambox til mediaportal og har også prøvet det med Windows 7 mediacenter. Det fungerer fint :-)
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
Damhus
Sendt: 05-Februar-2010 kl. 19:18 | ||
Kan du prøve at forklare mig i store træk hvordan det virker?
Hvordan sætter jeg det op?
Fungerer mediacenter som om det var på kabel tv eller alm. antenne?
Hvad med programoversigt, optage osv?
|
|||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 05-Februar-2010 kl. 19:42 | ||
DVBLink fungerer overfor mediecentret som om det var en helt alm. tv-tuner. Det betyder at optagelser osv fungerer ligesom det plejer med andre tunere.
Du kan læse lidt om det her : http://www.dvblogic.com/dreambox.php
Hvis du henter prøveversionen, følger en fin dokumentation med :-)
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
snuggidk
Junior bruger Oprettet: 16-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
Sendt: 07-Februar-2010 kl. 04:05 | ||
@Confused .
Bruger selv Mediaportal via tunere i tv'et.. fungerer det bedre igennem dvblink (tager 5 seks at skifte kanal for mig i Mediaportal normalt) - tænkte på at bruge dvbviewer til backend istedet for Mediaportal tv-server :) |
|||
Damhus
Sendt: 07-Februar-2010 kl. 13:07 | ||
1000 tak for hjælpen så langt..
|
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |