recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame fra ipad med spotify til apple tv3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame fra ipad med spotify til apple tv3

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame fra ipad med spotify til apple tv3
    Sendt: 10-November-2012 kl. 19:18
Hej forum

Efter vi er kommet i hus, er jeg så heldig at have fået mit eget hifi rum, til alt mit tunge nørde grej :-) dvs. At vores stue bliver prioteret med højere waf nu. Vi har en ipad og spotify premium abbonoment. Hvis jeg nu købte en apple tv3, ville vi så kunne streame musikken fra ipad'en med spotify appen kørende og til apple tv3, uden at det er nødvendigt at tænde fjernsynet ? Fordi så ville jeg kunne slå to fluer med et smæk, og også kunne benytte atv3 til netflix på vores fladskærm ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2009
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slabb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 19:27
Jep, og det fungerer super godt. I hvert fald hjemme hos mig
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 19:29
Hvordan fungere det helt præcist ? Jeg tænker, når vi benytter spotify app'en på ipad'en, dukker der så et nyt menu punkt op, hvor jeg kan vælge at afspille min musik på atv3 istedet for ud af de indbyggede højtalere på ipad'en?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 19:37
Korrekt, du for et valg imellem hvilke enheder der skal afspilles på.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 19:37
Ja. Når Apple TV er tændt (og AirPlay er slået til under indstillinger på Apple TV), så får du et ikon på din iPad, hvor du kan vælge at musikken skal ud igennem din Apple TV i stedet.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 19:40
Perfekt. Jeg takker for hjælpen :-)

Så kan jeg have min modificerede squeezebox touch for mig selv, og så kan konen bruge ipad'en :-)
Til top
zutcorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Januar-2008
Sted: Viby Sj,Denmark
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zutcorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 21:52
kan lige supplere med at det også virker med TDC play (og sikkert også andre streaming tjenester), hvis noget skulle være interesseret i det. Normalt er jeg ikke den store apple fanatiker, men apple TV og en Ipad med Airplay på er dælme smart!
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2012 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Hvordan fungere det helt præcist ? Jeg tænker, når vi benytter spotify app'en på ipad'en, dukker der så et nyt menu punkt op, hvor jeg kan vælge at afspille min musik på atv3 istedet for ud af de indbyggede højtalere på ipad'en?

Selvom airplay symbolet  ikke er synligt , kan du selv aktivere det på iPad ,ved at dobbelttrykke på Home knappen , og swipe fra venstre til højre i listen af tidligere benyttede programmer ,til  airplay symbolet dukker frem, der kan du så vælge hvilke enheder du kan streame til.

Redigeret af katbird - 10-November-2012 kl. 23:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 10:30
Katbird >! Tak for god info :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 17:03
Arh altså. Atv 3 har jo kun optisk lysudgang, det har jeg desværre ikke på min forstærker. Er den eneste løsning så denne her : http://www.avxperten.dk/adaptere/da-converter/digital-til-analog-converter-(coaxoptisk---phono).asp ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5380
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Arh altså. Atv 3 har jo kun optisk lysudgang, det har jeg desværre ikke på min forstærker. Er den eneste løsning så denne her : http://www.avxperten.dk/adaptere/da-converter/digital-til-analog-converter-(coaxoptisk---phono).asp ?
Hvad er der ellers på din forstærker (model/type?), HDMI, digital coax, eller kun analog ?
Der findes også TOSLINK (optisk) til digital coax convertere.

Mvh JørgenT
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2012 kl. 19:44
Jeg har kun analoge indgangen. Det er en god gammel NAD stereo forstærker, så. Det må være en simpel d/a converter jeg skal have fat i.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu