|
Streame fra NAS til WD TV Live? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tarzan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Status: Offline Point: 310 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Februar-2017 kl. 16:17 |
Hej.
Helt grøn på streaming-området. Men jeg er blevet bedt om hjælp til at få en NAS til at streame gennem LAN-netværk til en WD TV Live boks. Det kunne jeg ikke, så jeg prøvede med min PC til WD TV Live boks. Det kan jeg HELLER ikke ![]() Hvilken software skal jeg have på min PC, for at den vil streame på mit lokalnet til en WD TV Live boks? Meget gerne en kortfattet, aldeles Newbie-manual til dette ønskes. Nogen her der vil hjælpe?
![]() |
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6286 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej , jeg bruger PLEX . Selve plex serveren har jeg på min bærbare. Jeg streamer til en ATV4( PLEX App) , så ved ikke om der er forskel der MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
Du skal slet ikke have noget software på din PC, ja du skal faktisk slet ikke bruge den.
WDTV boksen streamer direkte fra NAS'en. Først skal du lige have styr på NAS'en med hensyn til bruger login og password og delte mapper. Når der er styr på det, så er det bare at finde NAS'en på WDTV via SMB. |
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Tarzan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Oktober-2004 Status: Offline Point: 310 |
Jeg ved ikke hvad SMB er??
Hvis vi nu glemmer NAS'en et øjeblik og tænker på at streame fra PC til WD TV Live, hvordan gør jeg så det?
|
|
Venlig hilsen
Sven |
|
![]() |
|
Skyhigh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2016 Status: Offline Point: 79 |
SMB er en meget udbredt protocol for servere - eller for at 'snakke' med servere, mere præcist. Der er ikke noget odiøst i det. Jeg ved ikke, hvilken NAS eller hvilket OS du kører med, så det er svært at være specifik, men her er en tilsyneladende populær tutoriel om emnet på YouTube.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
begynd at læse om DLNA - hvis tv'et er af nyere dato så vil man faktisk kunne afspille direkte fra computeren til TV'et (hvis det er en windows maskine) windows har DLNA understøttelse siden win7 og det kræver egentlig bare at TV og computer er på samme netværk. Så kan du højreklikke på videoen og vælge "afspil til" og så vælge det pågældende tv - virker nogenlunde på mit 2014 philips, selvom jeg helst ikke vil bruge den slags til afspilning.
Ellers Skal du lave "deling af folder" på computeren så andre enheder på netværket kan tilgå data i den pågældende folder. - Her vil du så via smb-protokollen kunne koble til computeren fra WD live boksen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |