recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - streame fra Synology til Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

streame fra Synology til Apple TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: streame fra Synology til Apple TV
    Sendt: 26-Januar-2012 kl. 12:17
Jeg har en synology 411j, som har en funktion, der hedder iTunes service.
Når den er aktiveret kan man - i iTunes under fælles filer - se de mp3 filer, man har liggende i Music folderen på Synologien.

Ville man kunne streame disse filer (og også videofiler) til en apple tv2, hvis man købte sådan en. Altså uden at jailbreake!

Det skulle helst foregå uden at der var en tændt computer - altså streaming direkte fra nas til apple tv
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 12:35
Nej. Der skal en iTunes klient til at kunne læse fra iTunes server. Og en klient i Apples terminologi er en installation af iTunes på en computer.
I bund og grund kan den server som synology har (og andre NAS'er) ikke bruges til det store da den ikke understøtter coverarts m.m.
Jailbreak den og smid XBMC på.
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 12:42
Jeg vil så vove at påstå det godt kan lade sig gøre. Om Apple TV henter det musik du har i iTunes på din pc eller din synology burde vel være ligemeget?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 12:55
jeg skal måske lige præcisere, at det primært er film-streaming, jeg er ude efter.
Jeg har SONOS til lyd.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 12:56
Nej det kan ikke Cool : https://discussions.apple.com/thread/3148867?start=0&tstart=0
Tænk på at ATV2 bruger Home Sharing/Deling i hjemmet som skal aktiveres i iTunes via ens apple-id+kodeord. Det samme Apple-id skal man indtaste på ATV2 og for den sags skyld på ens iPhone/iPad/iPad m.m. for at for adgang til iTunes biblioteket. Dette id kan ikke indtastes på ens NAS - og derfor er NAS'en usynlig for ATV2 m.m.

Redigeret af kim.t - 26-Januar-2012 kl. 13:07
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

Når den er aktiveret kan man - i iTunes under fælles filer - se de mp3 filer, man har liggende i Music folderen på Synologien.

Ville man kunne streame disse filer (og også videofiler) til en apple tv2, hvis man købte sådan en. Altså uden at jailbreake!

Det skulle helst foregå uden at der var en tændt computer - altså streaming direkte fra nas til apple tv
Det kan du faktisk godt, hvis du benytter en IOS enhed.

Start DS file(Det er en synology app) på din IOS dims, vælg film. Stream med airplay.

Alternativt installer atv flash black(tager vel 10 min), så kører det direkte fra NAS til ATV2. 

Redigeret af lahan - 26-Januar-2012 kl. 13:06
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Start DS file(Det er en synology app) på din IOS dims, vælg film. Stream med airplay.

Alternativt installer atv flash black(tager vel 10 min), så kører det direkte fra NAS til ATV2. 

Problemet er, at JEG har en iPHONE og en iPAD som jeg tager med på arbejde hele tiden. Resten af familien skulle gerne kunne se en film selvom jeg ikke er hjemme.
Så det skal kunne funge udelukkende vha NAS og APPLE TV med den remote, der medfølger (på sigt måske en iPOD som altid er hjemme)

I forhold til at streame fra NAS til en iOS dims og derefter videre til AppleTV vha airplay, så er det en vigtig pointe, at jeg ikke vil gå på kompromis med kvaliteten. D.v.s. fuld DVD-kvalitet på de film jeg har rippet - og også adgang til ekstra materiale og forskellige lydspor og undertekster.
   Hvis det ikke er muligt (endnu) bliver DVD'erne bare i reolen indtil udviklingen er kommet et par skridt længere.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:52

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Problemet er, at JEG har en iPHONE og en iPAD som jeg tager med på arbejde hele tiden. Resten af familien skulle gerne kunne se en film selvom jeg ikke er hjemme.
Så det skal kunne funge udelukkende vha NAS og APPLE TV med den remote, der medfølger (på sigt måske en iPOD som altid er hjemme)

I forhold til at streame fra NAS til en iOS dims og derefter videre til AppleTV vha airplay, så er det en vigtig pointe, at jeg ikke vil gå på kompromis med kvaliteten. D.v.s. fuld DVD-kvalitet på de film jeg har rippet - og også adgang til ekstra materiale og forskellige lydspor og undertekster.
   Hvis det ikke er muligt (endnu) bliver DVD'erne bare i reolen indtil udviklingen er kommet et par skridt længere.

Som jeg ser det er det bedste du kan gøre:

1. Rip dine film til iso filer (ingen kvalitet tab)
2. Install seeasonpass (koster gratis, kræver dog et standard mini usb kabel)
3. Install atv flash black, koster ca 180kr.

Punkt 2 og 3 tager ca 10 min hver.

Du beholder den nuværende menu, dog kommer der et ekstra punkt som hedder myfiles. Den kan du linke op imod di NAS. De forskellige lydspor, undertekster m.m. fungerer stadig.

Hvis du af en eller anden grund vil tilbage til originalt atv2, så er det bare at køre en restore fra itunes.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 13:52
Jailbreak en ATV2 - er ikke svært. Enten brug XBMC eller den simple medieafspiller der følger med FireCore. Du får som udgangspunkt heller ikke en "standard" ATV2 til at afspille en DVD. Den skal konverteres til et format iTunes og ATV2 fatter. Det kommer du ud over ved at jailbreake den.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 17:34
Så er det lige hvad der er bedst: xbmc som kim t skriver eller seeasonpass + atv flash back som lahan skriver om.

Umiddelbart har jeg hørt meget godt om xbmc. Kan den også afspille iso-filer?

Men hører gerne for og imod de to løsninger.

Betjenes atv udelukkende ved den medfølgende remote (og er den infrarød) eller vinder man noget ved at betjene sen fra en iPad, iPhone, eller iPod?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:43

Så er det lige hvad der er bedst: xbmc som kim t skriver eller seeasonpass + atv flash back som lahan skriver om.

Betjenes atv udelukkende ved den medfølgende remote (og er den infrarød) eller vinder man noget ved at betjene sen fra en iPad, iPhone, eller iPod?

I atv flash ligger der både en simpel player og xbmc. Jeg bryder mig personligt ikke om xbmc, men det er nok mere smag og behag. Du kan downloade xbmc på din pc/mac for at teste det.

atv kan fuldt ud betjenes fra alu remoten.
Den kan også betjenes fra iPad, iPhone/iPod. Her synes jeg ikke man vinder noget, medmindre man benytter airplay. Airplay virker iøvrigt helt perfekt.

Forresten du benytter først Seeasonpass, derefter kan du installere xbmc eller atv flash.

Til top
petite_machine Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2007
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petite_machine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 11:28

XBMC kan sagtens afspille ISO'er. Jeg er ikke stødt på en fil som min Apple TV 2 ikke har kunne afspille endnu. Jeg kører trådløst n hvor routeren står nedenunder og ATV2 ovenpå, det spiller bare.

Og med det nyeste jailbrake til 4.4.4 bliver det ikke nemmere. Denne video forklarer det godt: http://www.youtube.com/watch?v=l1N-8vwfpy8

Mvh.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu