recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame fra Synology til Samsung
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame fra Synology til Samsung

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaktudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame fra Synology til Samsung
    Sendt: 02-Januar-2012 kl. 19:58
Hej,

Først et forsinket Godt Nytår Star

Jeg har en Synology NAS DS111j, som er ca. 3/4 år gammel.
Alle vores DVD film og mp3 musik ligger på NAS´en og det hele virker som det skal.

Nu har vi imidlertid investeret i et Samsung UE55D7005 3D LED-tv, og det er en fantastisk lækker skærm. Jeg har forbundet tv´et med NAS´en, via et netbærkskabel, så der ikke opstår problemer med at streame, som der muligvis kunne blive, hvis forbindelsen "bare" var trådløs.

Alle filmtitlerne vises i separate filmmapper, og de kan alle afspilles.
Er ikke 100% inde i hvilke formater tv´et kan håndtere/vise, men alle dvd filmene ligger på NAS´en som .ISO, og det ser ud til at virke ok.

Men nu til problemet: Det er ikke alle film hvor DK subs vises. Dvs. at nogle af filmene kører helt uden subs, og jeg kan ikke finde/vælge subs overhovedet...
De film der "driller" har helt sikkert DK subs, for når de afspilles på min pc vha. f.eks. VLC-Player, vises teksterne som de skal.

Hvis jeg så vælger 2 film ud, hvor den ene vises/streames som den skal, med DK subs, og en anden film ikke viser nogle subs, kan jeg ikke se hvori forskellen på de 2 film/filer findes. Dvs. jeg kan ikke se hvorfor subs vises på den ene, men ikke på den anden...

Derfor: Findes der en måde, hvorpå jeg helt sikkert vil kunne få vist DK subs på en film, når jeg ved at DK subs er den del af filmen, og jeg streamer filen fra NAS til Samsung ?

Skal jeg evt. lave alle mine film om til et andet format, eller er det en betjeningsfejl for mit vedkommende ?

Selvom det vil tage noget tid at ændre/konvertere .ISO til et andet format, gør jeg det gerne, hvis det er det der er løsningen. Så kan jeg jo fremadrettet rippe DVD film i det rigtige format med det samme.

Håber der er nogen der har en løsning til visning af DK subs Smile

På forhånd mange tak !

PS: Den streaming-løsning jeg har, er første gang jeg "nørder" med sådan noget, men jeg forstår ikke flg: Hvis jeg streamer en film der har dvd-menu, hvordan vælger jeg så f.eks. "Play Movie" eller "Extras" ell.lign ?? Kan nemlig ikke vælge nogle menupunkter med min Samsung remote overhovedet. Den virker kun til start/stop af en film ? (Og som nævnt ovenfor, kan den heller ikke bruges til at vælge subs). Kan jeg tilgå dvd-menuerne på en anden måde, eller skal jeg rippe film uden menuerne ?

Takker endnu engang Wink
Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu