|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
NBR ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-December-2010 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 28-December-2010 kl. 17:02 |
Jeg har en NAS fra Netgear med indbygget Squeezebox facilitet. Men i stedet for at købe en Squeze box vil jeg gerne kunne bruge en HTC wildfire telefon som er kablet til musik anlæget.
Ideen er at NAS serveren sender musik til en android apps via WIFI.
Kan det lade sig gøre ?
Jeg ved godt at jeg ikke får Squeze boxens kabelløse facilitet med, men det kan jeg leve med, hvis der er penge at spare.
|
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Hvis det kan fåes. Kan det da umuligt være ret god lyd du opnår.
Køb dog en afspiller fra squeezebox familien, bliver du da langt gladere for i længden. Og hent SqueezeCommander til din wildfire, så du kan bruge den som fjernbetjener.
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Du kan streame til android fra squeezeboxserver ved at gå ind på denne adresse i browseren på telefonen: http://Nas'ensNavn:9000/stream.mp3
MEN, du får en forsinkelse på musikken, på noget lignende 30 sekunder, muligvis mere. Det er fordi netradioen skal fylde sin buffer inden den begynder at afspille.
Jeg synes også du skulle købe en rigtig Squeezebox. De findes så vidt jeg kan se fra 700 kr brugt.
Ellers kan du installere Squeezeslave, Squeezeplay eller Softsqueze på en pc og tilslutte den anlægget, og fjernbetjene den med din wildfire. Squeezecontroller er en gratis app. SqueezeCommander koster ca en 20'er, men er noget bedre efter min mening.
|
|
![]() |
|
NBR ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-December-2010 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Tak for oplysningerne.
Det lyder til at lyden fra squeezebox er væsentlig bedre end htc's afspiller.
Så jeg køber nok en afspiller.
|
|
![]() |
|
Bric ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 121 |
![]() |
UPnPlayer og Plugplayer ville begge kunne opfylde funktionen for dig. Du kan finde begge på market. Hvis din NAS har twonky ombord findes der også en app hertil (som hedder twonky....). Hvis du allerede har en docking station til din wildfire på dit anlæg, er du formentlig oppe at køre inden for 10 minutter, så prøv det da - MEN når du nu er i den heldige situation at din NAS selv kan køre squeezeserver tror jeg (ligesom resten), at du vil blive gladere for funktionaliteten med en squeezebox reciever og squeezecommander på din android. Du skal dog lige være opmærksom på at det vist ikke går særligt hurtigt når den lille processor i din NAS skal køre serveren.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |