recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame netradio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreame netradio?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 09:54

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Hvordan får man SB til at spille fx. DR Jazz eller fx. alle DR's podcasts af 'De sorte Spejdere?

Man tilføjer dem bare på SqueezeNetwork og så virker det. Jeg har aldrig hørt DR Jazz, men De Sorte Spejdere bliver ofte benyttet.

Redigeret af Sandal - 14-Maj-2008 kl. 09:54
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 10:08

På hvilke punkter er Noxon bedre end SB? Jeg har endnu ikke fundet en netradio SB ikke kunne håndtere og podcasts kan SB også afspille.

Prisen f.eks. Noxon koster ca det halve af SB og så kører den UpnP. Jeg kender ikke ret meget til SB, men så vidt jeg har forstået er det en tynd klient, der afhængig af en form for service, også når der spilles radio, som enten kan ligge på  en PC eller ude på nettet ? Man skulle næsten prøve en for at se hvad det var for noget, men slimserveren afskrækker. Twonky dur altså, streame MP3 med 320Kb fra 5 klienter fra en NAS kører uden problemer (så er der selvfølgelig også det at man ikke er bundet til et fabrikat hvis man vil have flere klienter).

Bemærk iøvrigt at der er kommet softwareopdateringer til Noxon'en efter at testen, der refereres til er skrevet, så den kan mere idag.

// jm

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 10:34

Oprindeligt skrevet af j_mil j_mil skrev:

Prisen f.eks. Noxon koster ca det halve af SB...

SB er dyre end Noxon, men det siger bare ikke rigtig noget om, hvilke funktioner SB har. SB har tilgengæld et noget mere lækkert design (dette er selvfølgelig subjektivt).

Oprindeligt skrevet af j_mil j_mil skrev:

... så vidt jeg har forstået er det en tynd klient, der afhængig af en form for service, også når der spilles radio, som enten kan ligge på  en PC eller ude på nettet?

Helt korrekt. SB er enten afhængig af en pc/nas med SqueezeCenter installeret eller af SqueezeNetwork (www.squeezenetwork.com). Men det fungere nemt og uproblematisk.

Jeg har endnu ikke rigtig fået oplyst, hvad det er Noxos kan, som SB ikke kan. Jeg kan derimod nævne, at SB kan streame FLAC-formattet.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hvordan får man SB til at spille fx. DR Jazz eller fx. alle DR's podcasts af 'De sorte Spejdere?

Man tilføjer dem bare på SqueezeNetwork og så virker det. Jeg har aldrig hørt DR Jazz, men De Sorte Spejdere bliver ofte benyttet.

Det er jo meget fint. Her kan jeg så se det uden at skulle tilføje noget først.
Det gælder både temakanaler, live-radio og podcasts.
Venligst
Søren
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 10:38
Tjaa...jeg ville nu alligevel foretrække SB da den lader til at kunne mere end Noxon. Bla. har den features som Pandora og Rhapsody og så kan jeg klart bedre lige selve hardwaren og displayet på både SB3 og Duet.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 10:43

Her kan jeg så se det uden at skulle tilføje noget først. Det gælder både temakanaler, live-radio og podcasts.

Det bliver du lige nød til at uddybe. Finder Noxos selv de danske netradiokanaler og podcasts?

Du har muligvis ret i, at det er mere besværligt, at man skal tilføje kanaler, casts, osv. til SB, men på den anden side, så kan også selv opsætte lister over de ønskede kanaler.

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Her kan jeg så se det uden at skulle tilføje noget først. Det gælder både temakanaler, live-radio og podcasts.

Det bliver du lige nød til at uddybe. Finder Noxos selv de danske netradiokanaler og podcasts?

Jeps!

Jeg synes dog, at du og andre har ret i, at designet er meget federe på SB. Jeg skrev jo også selv:  Den er nu nok pænere at have stående  

Design og FLAC overfor en spille, som virker godt out-of-the-box

Venligst
Søren

Edit: Hvad er egentlig Pandora og Rhapsody?

Redigeret af Breddam - 14-Maj-2008 kl. 10:46
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 10:50

Hvad er egentlig Pandora og Rhapsody?

Pandora: http://www.pandora.com

... denne er dog blevet lukket for alle andre end USA.

Rhapsody: http://www.rhapsody.com

Til top
BRAS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 10:54

FYI

Man kan hente Noxon's Iradio her:

http://www.terratec.net/en/products/driver/produkte_treiber_ en_37268.html

og installere den på PC'en inden man køber den rigtige så får man et indtryk af hvor brugervenlig den er.

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 11:06
Surt med Pandora! :(

Tror jeg vælger SB Classic nu og sparer en tusse, nu hvor én af hovedattraktionerne ved SB pludselig er væk.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 11:24
Uuhh, jeg kan se, at Noxon har udfaset Noxon 2 audio. Nu kan man (i udlandet) kun få den med dock til iPod  og så er den blevet dyrere 

Nå, ok. Det er måske også iRadio, der er den mest interessante, hvis man vil høre netradio.
I øvrigt hører der nogle services med a la Rhapsody: http://www.my-noxon.net/cms/front_content.php?idart=18
Nogle koster noget efter en prøvetid. Andre er gratis.

Jeg bruger det ikke selv, men andre har måske erfaringer?

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 14-Maj-2008 kl. 11:25
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-December-2004
Point: 396
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2008 kl. 11:44
Jeg har lige modtaget min DLink Dir655 router og kan se der er USB indgang i den. Er det muligt at tilslutte en ekstern harddisk og så streame fra den med Noxon?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu