recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame over LTE / 4G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame over LTE / 4G

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 15:42
Ja, det er jo lige det.

Oister har to løsninger : "på farten" og "i hjemmet"

I hjemmet får man 100 GB data over 3G (!) for 169/md (149/md hvis man i forvejen er kunde). Til gengæld følger en 4G forberedt router (Huawei B310) med gratis. Jeg kontaktede oister og de ville ikke udelukke at man senere ville få 4G, men det kan man jo ikke bruge til så meget lige nu.

Hvis man vælger "på farten" løsningen får man 120 GB over 4G for 199,- (men UDEN router), ovenstående router koster 799,- hos oister men kan sikkert findes på nettet til et lidt mindre beløb.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af razza razza skrev:

Jeg overvejer helt at klippe navlesnoren - har grundpakke Yousee + bredbånd 100 mbit men er ved at være godt træt af især den urimeligt høje pris for grundpakken. 

Hej.

Hvis du vil ud af grundpakken findes der flere løsninger. Jeg ville nok kigge på ADSL via telefonstikket da det et FLATRATE uden begrænsning af forbrug. Er bredbåndsabonnement kan fås flere steder fra ca 200 kr om måneden.

Hvis jeg selv skulle bruge et 4G abonnement til streaming skulle det være hos en udbyder hvor jeg både havde mit mobil abonnement og så kunne få et ekstra data delingskort til mit bredbånd.
Flere udbydere tilbyder et ekstra datadelingskort til 29 kr ekstra om måneden.
Det ville så betyde at ens mobil og bredbånds abonnement bliver til et, og at man rent faktisk får en mobil pakke til 29 kr om måneden.

Men har du ellers overvejet Telia 4ONE med TV og bredbånd for 299 kr om måneden?

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/telia-tv-med-bredbaand/

Hilsen Carsten.

Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 16:41
Hej Carsten. Tak for værdifuldt input! Det med datadeling lyder interessant og egentligt også en ok løsning med Telia. Det vil jeg lige tjekke op på. 

I forhold til den løsning jeg nævnte med Oister ser det ud til at moderselskab 3 har en bedre løsning på 4G bredbånd, 200 GB data til 250 / måned med 6 mdrs gratis netflix, der er også 3deling som du var inde på. Og der følger en Huawei B315 router med uden meromkostning.

Til gengæld binder man sig for 6 måneder.

Men 3's mobil abonnementer synes jeg er for dyre ifht. oisters (10 gb data for 99 kroner hos 3 mod 18 GB data for 89 hos oister).

Tænke tænke ...... uanset hvad koster Yousee løsningen lige nu 528 / md for mit vedkommende, så der er ret meget at spare.

Redigeret af razza - 25-December-2015 kl. 16:45
Til top
Pulver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 22:18
Jeg ved ikke om Telmore tilbyder det længere, men jeg blev tilbudt Fri tale, Fri sms/mms, Fri data på 4G inkl. datadelingskort til 138,-/mdr. Det er da værd at forhøre sig.

Trækker selv 80/40, så jeg er ganske tilfreds prisen taget i betragtning.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 23:09
Der er ikke nogle mobilselskaber der indtil videre tilbyder fri/ubegrænset data over mobilnettet.
Selv 200 gb pr md kan bruges på en uge af en hel familie der streamer Netflix i hd..
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2015 kl. 23:20
Jo. Net1.dk gør ;-)

Men 200 GB er indtil videre rigeligt til mig og min søn som jeg har på delebasis.
Til top
Pulver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Der er ikke nogle mobilselskaber der indtil videre tilbyder fri/ubegrænset data over mobilnettet.
Selv 200 gb pr md kan bruges på en uge af en hel familie der streamer Netflix i hd..
Det er da sjovt at jeg har fri data over mobilnettet hos Telmore så. ;)

Redigeret af Pulver - 26-December-2015 kl. 00:16
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af razza razza skrev:

Jo. Net1.dk gør ;-)

Hej.

Jeg kendte ikke net1, så jeg undersøgte nogle ting. De er ikke som de andre 4G udbydere.

Informationerne på deres hjemmeside er meget begrænsede. Der er flere ting jeg vile undersøge før at jeg evt valgte dem.

De har tilsyneladende tidligere brugt NMT 450 nettet. Jeg ved ikke om det er derfor at nærmeste mast er i Hove. Men kan du række den uden en udvendig antenne?

https://www.net1.dk/daekning/

På deres Danske hjemmeside skriver ikke noget om hastigheder, men på den Svenske står
'Det nya 4G-nätet erbjuder hastigheter upp till 30 mbit/s'

http://www.sverigenat.se/

Det er måske nok til dig. Men det er ikke lige så meget som de andre Dansk Udbydere.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 26-December-2015 kl. 00:43
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 00:39
Det har jeg meget svært ved at tro på til den pris. Det må være et meget specielt abonnement
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 00:41
Og det var til pulver, kan ikke rette da jeg er på mobil
Til top
Pulver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 00:55
Fik et tilbud hvor de lovede at jeg bare kunne slå mig løs, uden at tænke på mit forbrug. Har brugt adskillige hundrede GB hver måned, siden jeg skiftede til Telmore, så den er altså god nok.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 01:10
- men er der nogen der ved hvad dataforbruget ca er på en streamet film ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu