recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame over LTE / 4G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame over LTE / 4G

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Pulver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2010
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 01:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- men er der nogen der ved hvad dataforbruget ca er på en streamet film ?
Det afhænger af mange forskellige parametre. Hos Netflix er følgende gældende:

• Lav (0,3 GB pr. time)
  • Mellem (SD: 0,7 GB pr. time)
  • Høj (bedste billedkvalitet, op til 3 GB pr. time for HD og 7 GB pr. time for Ultra HD)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 02:03
- så er 5gb for en nyere film nok ikke helt hen i vejret som pejlemærke . . ? Hvilket kræver 150gb pr måned (bare) til streaming m en film om dagen . Men afgjort et interessant alternativ indenfor mulighedernes grænse - her i huset .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 07:38
Netflix vil omkode hele biblioteket så bitrate formentlig bliver ca 20 % lavere uden mærkbar forskel i kvaliteten.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 10:48
Jeg er så knap så vild med omkodninger og nedsat bitrate .Personligt så jeg hellere de droppede serierne - altså ren filmkanal - og så hævede bitraterne i takt med mere 4k material . Men det harmonerer nok hverken med den almene efterspørgsel, og da slet ikke med streaming via 4g tlfnet .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 11:12
Du vil have Netflix til at droppe serierne? Det tror jeg ikke vil vinde gehør nogen som helst steder, når man tænker på deres egenproduktioner som House of Cards og Orange is The New Black.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 12:05
HenrikStevn_ ja, jeg så gerne Netflix brugte alle resoucserne på at være en ren filmkanal . Men indser også at det desværre ikke er den vej vinden blæser . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Pulver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 12:46
Jeg fandt lige det jeg blev tilbudt, så en hver tvivl kan blive gjort til skamme. Jeg har 100% fri data.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 15:11
Hej,

Vi klippede forbindelsen til yousee og kører nu 4g.

Havde 3 med 200 GB til en start, men vi benytter omkring 400 GB i mdr nu.
Til top
razza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Februar-2007
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér razza Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 15:17
Hej pulver. Det ser da helt vildt ud!
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2015 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af razza razza skrev:

Ja, jeg må også indrømme at det er længder bedre, end hvad de ville tilbyde mig i sin tid.
Til top
Pulver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af razza razza skrev:

Ja, det er et ganske udmærket tilbud. Du kan da prøve at ringe og høre om de kan tilbyde dig lignende, :)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2015 kl. 09:39
det er godt nok et super tilbud, jeg er da rent til grin med det jeg betaler for det samme i dag. tak for informationen.

jeg har selv 4G i stedet for ADSL, og vi bruger omkring 200-300GB om måneden. 2 voksne + 2 børn (12+8år)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu