|
Streame sit eget tv signal |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nah. Har været hos YouSee og skal ikke røre dem igen :)
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
|
Har du kablet internet til kontor, eller kun trådløs? Hvis der er ledigt CAT5 kabel kunne et sæt: til at overføre TV signal være en mulighed. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
|
Jeg kører kablet forbindelse, men kablet kommer direkte igennem ydervæggen og ind i min router. Det er fordi at jeg har fiber, så har de trukket det for mig.
|
||
![]() |
||
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
|
Hvis du alligevel har en computer tilkoblet, hvad så med at smide noget XBMC med Danish Live TV plugin op på skærmen.
Det kan måske bruges til lidt små tv kiggeri. http://tommy.winther.nu/wordpress/ Redigeret af Jever - 13-Juni-2014 kl. 17:17 |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Jeg har stor fornøjelse af min hdhomerun netværkstuner. Udover at jeg kan sætte mit mediecenter til at optage udsendelser, så kan jeg også tage den bærbare med ud i haven og fx. se Tour de France trådløst. Tuneren skal bare befinde sig et sted med antennekabel og netværksstik, så klares optagelser eller streamet live tv over netværket.
|
||
![]() |
||
|
Men det virker kun med DR kanalerne, gør det ikke? Problemet er lidt, at i de her VM tider ville jeg også gerne kunne tage Tv2 på kontoret. Men jeg kan også se, at Tv2Play koster kun 89,- om måneden. Så må jeg sgu bare tage sådan en istedet. Men tak for alle de gode løsninger, det er helt klart noget jeg vil kigge på senere hen, da jeg jo skal have løst problemet før eller siden. Det billigeste ville klart være at trække et kabel, men da jeg ikke kan finde ud af at lægge et trægulv på plads har jeg meget få muligheder. Problemet er, at stikket sidder 2 værelser væk og imellem stikket og kontoret ligger der et badeværelset. Så skal jeg føre det op på loftet, men det indebærer at fjerne en masse isolation fra gulvet deroppe.
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4824 |
|
Har du overvejet at føre det udendørs? Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
|
Tanken har strejfet, men jeg er ikke voldsomt glad, for at bore endnu et hul igennem muren på kontoret.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
|
Så er det hul op gennem isoleringen.....
Klaus |
||
![]() |
||
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
|
Har det præcist på samme måde, og så får man en "gratis" pvr med i købet, den største udfordring kan næsten være at finde en brugt hd-homerun, da de er forholdsvist efterspurgte, men burde kunne fåes for < 700,-
Ville personligt heller ikke skifte mit fibernet ud for en Yousee internet forbindelse ( er heller ikke sikker på at det ville være muligt) men har selv et setup magen til det jeg foreslår dog med en ekstra Usb. tuner, og den hd-homerun jeg købte har tjent sig selv hjem på < end 1 år når jeg sammenligner prisen mellem min udbyder og Yousee
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Før det uden på og træk det igennem ved hjørnet af et vindue så?
Ellers hvis du kender en som har Waoo tv, så følger der webtv med og du vil kunne bruges den persons login til webtv. Da det virker til alle Waoo's net. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
|
Gode ideer, men kender desværre kun nogen med YouSee internet :) Jeg ved ikke om den går ind og tjekker, om jeg logger på fra en YouSee IP eller ej.
Hvis jeg skal føre det igennem vinduet, så er det nok noget nær 20m kabel jeg skal bruge, hvis det kan gøre det. Udover det, så kommer jeg til at skulle lave nogle ubehagelige knæk på kablet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |