recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame sit eget tv signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame sit eget tv signal

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hvad med at få yousee som internet udbyder også??
det må da være den nemmeste løsning og måske også billigste?

Nah. Har været hos YouSee og skal ikke røre dem igen :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Da mit kontor ligger i den forkerte ende af huset, er det virkelig belastende at skulle trække et antennekabel fra stik til tv. Jeg overvejede så en Slingbox, men synes de virker umiddelbart ret dyre. Findes der nogen alternativer?
Har du kablet internet til kontor, eller kun trådløs?

Hvis der er ledigt CAT5 kabel kunne et sæt:
til at overføre TV signal være en mulighed.

Mvh. JørgenT
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Da mit kontor ligger i den forkerte ende af huset, er det virkelig belastende at skulle trække et antennekabel fra stik til tv. Jeg overvejede så en Slingbox, men synes de virker umiddelbart ret dyre. Findes der nogen alternativer?
Har du kablet internet til kontor, eller kun trådløs?

Hvis der er ledigt CAT5 kabel kunne et sæt:
til at overføre TV signal være en mulighed.

Mvh. JørgenT

Jeg kører kablet forbindelse, men kablet kommer direkte igennem ydervæggen og ind i min router. Det er fordi at jeg har fiber, så har de trukket det for mig.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 17:16
Hvis du alligevel har en computer tilkoblet, hvad så med at smide noget XBMC med Danish Live TV plugin op på skærmen.
Det kan måske bruges til lidt små tv kiggeri.

http://tommy.winther.nu/wordpress/

Redigeret af Jever - 13-Juni-2014 kl. 17:17
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 17:49
Jeg har stor fornøjelse af min hdhomerun netværkstuner. Udover at jeg kan sætte mit mediecenter til at optage udsendelser, så kan jeg også tage den bærbare med ud i haven og fx. se Tour de France trådløst. Tuneren skal bare befinde sig et sted med antennekabel og netværksstik, så klares optagelser eller streamet live tv over netværket.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Hvis du alligevel har en computer tilkoblet, hvad så med at smide noget XBMC med Danish Live TV plugin op på skærmen.
Det kan måske bruges til lidt små tv kiggeri.

http://tommy.winther.nu/wordpress/

Men det virker kun med DR kanalerne, gør det ikke? Problemet er lidt, at i de her VM tider ville jeg også gerne kunne tage Tv2 på kontoret. Men jeg kan også se, at Tv2Play koster kun 89,- om måneden. Så må jeg sgu bare tage sådan en istedet.

Men tak for alle de gode løsninger, det er helt klart noget jeg vil kigge på senere hen, da jeg jo skal have løst problemet før eller siden. Det billigeste ville klart være at trække et kabel, men da jeg ikke kan finde ud af at lægge et trægulv på plads har jeg meget få muligheder. Problemet er, at stikket sidder 2 værelser væk og imellem stikket og kontoret ligger der et badeværelset. Så skal jeg føre det op på loftet, men det indebærer at fjerne en masse isolation fra gulvet deroppe.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 19:29

Så skal jeg føre det op på loftet, men det indebærer at fjerne en masse isolation fra gulvet deroppe.

Har du overvejet at føre det udendørs?

Hilsen Carsten.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 20:23
Tanken har strejfet, men jeg er ikke voldsomt glad, for at bore endnu et hul igennem muren på kontoret.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 20:35
Så er det hul op gennem isoleringen.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2014 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg har stor fornøjelse af min hdhomerun netværkstuner. Udover at jeg kan sætte mit mediecenter til at optage udsendelser, så kan jeg også tage den bærbare med ud i haven og fx. se Tour de France trådløst. Tuneren skal bare befinde sig et sted med antennekabel og netværksstik, så klares optagelser eller streamet live tv over netværket.

Har det præcist på samme måde, og så får man en "gratis" pvr med i købet, den største udfordring kan næsten være at finde en brugt hd-homerun, da de er forholdsvist efterspurgte, men burde kunne fåes for < 700,-

Ville personligt heller ikke skifte mit fibernet ud for en Yousee internet forbindelse ( er heller ikke sikker på at det ville være muligt) men har selv et setup magen til det jeg foreslår dog med en ekstra Usb. tuner, og den hd-homerun jeg købte har tjent sig selv hjem på < end 1 år når jeg sammenligner prisen mellem min udbyder og Yousee
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 13:33
Før det uden på og træk det igennem ved hjørnet af et vindue så?

Ellers hvis du kender en som har Waoo tv, så følger der webtv med og du vil kunne bruges den persons login til webtv. Da det virker til alle Waoo's net.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2014 kl. 21:56
Gode ideer, men kender desværre kun nogen med YouSee internet :) Jeg ved ikke om den går ind og tjekker, om jeg logger på fra en YouSee IP eller ej.
Hvis jeg skal føre det igennem vinduet, så er det nok noget nær 20m kabel jeg skal bruge, hvis det kan gøre det. Udover det, så kommer jeg til at skulle lave nogle ubehagelige knæk på kablet.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu