recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame til Boxee Box og WD TV Live Hub
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame til Boxee Box og WD TV Live Hub

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame til Boxee Box og WD TV Live Hub
    Sendt: 27-Juni-2012 kl. 14:45
Jeg er enormt træt af at have en ekstern harddisk sat til min Boxee Box, og at jeg så skal tage den fra og sætte den til computeren hver gang jeg skal overføre noget til den.
Så nu ville jeg gerne forsøge at få gang i noget streaming, men jeg er sgu i tvivl om hvad og hvordan.

Kan et WIFI netværk overhovedet klare at man streamer 720/1080p? Eller skal jeg ud i noget LAN og trække kabler?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 18:56
Træk kabler, der er en verden til forskel i forhold til wifi.

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
hitolaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Denmark
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hitolaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 19:41
+1 for kabling.
Generelt kan du godt køre 720p over 802.11n, men WIFI adapteren i Boxee Box'en er en værre omgang *biip*.
Mit liv fik en del færre frustrationer efter jeg tog mig sammen og trak net kabel til min Boxee Box.
Jakob Hilarius Nielsen
Mine Plex Plugins: DR-TV, TV3Play
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 01:27
Roger. Det vil jeg gøre så :) Tak for jeres svar.
Nu har jeg desværre kun det modem som fulgte med YouSee og de har branded deres software, så jeg ikke kan tilkoble min eksterne harddisk til dens USB port. Har I nogen gode ideer mht. En router? Den skal virkelig ikke være fancy eller noget :)
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 08:01
Hvad med et lille NAS istedet for en ny router?
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 08:43
Jeg kører 720p uden problemer over WiFi til min Boxee box.
Routeren er en D-Link DIR-655.

Det skal dog siges, at jeg ikke er fan af trådløs - og det er af mangel på bedre, indtil jeg får trukket kabel :-)
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 08:45
David > Jeg har allerede en ekstern harddisk, og jeg har svært ved at retfærdiggøre at give 1500+ for sådan en, når en router kan fås for 500,-
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 01:12
Nu har jeg indkøbt en router og så fundet ud af at min eksterne HD ikke kan ses på netværket ved at gøre det på den måde. Kan heldigvis levere routeren tilbage igen :)
Dog lader det til at en NAS er nemmere som David forslog, men hvor billigt kan man slippe når man skal bruge mindst 2 TB?
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 01:13
Og hvad skal man egentlig kigge efter mht. En NAS? Den skal bruges til at streame film over netværket via kabel.
Men hvad med når man skal overføre film osv. Til den? Går det ikke umådeligt langsomt via et Ethernet kabel?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Jeg er enormt træt af at have en ekstern harddisk sat til min Boxee Box, og at jeg så skal tage den fra og sætte den til computeren hver gang jeg skal overføre noget til den.

Din boxee box kan uden problemer dele den tilsluttede USB harddisk på netværket som et samba share, så du kan kopiere fra computer til USB harddisk over netværket.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 13:21
Hvad er et samba share? Mit problem er også at min WDTV Live Hub godt kunne finde den eksterne harddisk, men når det gjaldt om at afspille film så gav den op.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2012 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Hvad er et samba share? Mit problem er også at min WDTV Live Hub godt kunne finde den eksterne harddisk, men når det gjaldt om at afspille film så gav den op.

Det er et netværksdrev. Vil dog tro, at det godt kan komme til at knibe med at spille filerne fra din WDTV, det vil ihvertfald kræve at boxee boksen er tændt - men det er jo helt gratis at prøveSmile.

http://dlink-me.com/askmike/?p=102
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu