|
Streame til Boxee Box og WD TV Live Hub |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-Juni-2012 kl. 14:45 |
Jeg er enormt træt af at have en ekstern harddisk sat til min Boxee Box, og at jeg så skal tage den fra og sætte den til computeren hver gang jeg skal overføre noget til den.
Så nu ville jeg gerne forsøge at få gang i noget streaming, men jeg er sgu i tvivl om hvad og hvordan. Kan et WIFI netværk overhovedet klare at man streamer 720/1080p? Eller skal jeg ud i noget LAN og trække kabler?
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1229 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Træk kabler, der er en verden til forskel i forhold til wifi.
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
hitolaus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
+1 for kabling.
Generelt kan du godt køre 720p over 802.11n, men WIFI adapteren i Boxee Box'en er en værre omgang *biip*. Mit liv fik en del færre frustrationer efter jeg tog mig sammen og trak net kabel til min Boxee Box. |
|
![]() |
|
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Roger. Det vil jeg gøre så :) Tak for jeres svar.
Nu har jeg desværre kun det modem som fulgte med YouSee og de har branded deres software, så jeg ikke kan tilkoble min eksterne harddisk til dens USB port. Har I nogen gode ideer mht. En router? Den skal virkelig ikke være fancy eller noget :)
|
|
![]() |
|
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
Hvad med et lille NAS istedet for en ny router?
|
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Jeg kører 720p uden problemer over WiFi til min Boxee box.
Routeren er en D-Link DIR-655. Det skal dog siges, at jeg ikke er fan af trådløs - og det er af mangel på bedre, indtil jeg får trukket kabel :-)
|
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
David > Jeg har allerede en ekstern harddisk, og jeg har svært ved at retfærdiggøre at give 1500+ for sådan en, når en router kan fås for 500,-
|
|
![]() |
|
Nu har jeg indkøbt en router og så fundet ud af at min eksterne HD ikke kan ses på netværket ved at gøre det på den måde. Kan heldigvis levere routeren tilbage igen :)
Dog lader det til at en NAS er nemmere som David forslog, men hvor billigt kan man slippe når man skal bruge mindst 2 TB?
|
|
![]() |
|
Og hvad skal man egentlig kigge efter mht. En NAS? Den skal bruges til at streame film over netværket via kabel.
Men hvad med når man skal overføre film osv. Til den? Går det ikke umådeligt langsomt via et Ethernet kabel?
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
Din boxee box kan uden problemer dele den tilsluttede USB harddisk på netværket som et samba share, så du kan kopiere fra computer til USB harddisk over netværket. |
|
![]() |
|
Hvad er et samba share? Mit problem er også at min WDTV Live Hub godt kunne finde den eksterne harddisk, men når det gjaldt om at afspille film så gav den op.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
Det er et netværksdrev. Vil dog tro, at det godt kan komme til at knibe med at spille filerne fra din WDTV, det vil ihvertfald kræve at boxee boksen er tændt - men det er jo helt gratis at prøve ![]() http://dlink-me.com/askmike/?p=102 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |