|
Streame trådløst HD video fra PC til TV, muligt? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10568 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
OK
I min PC sidder der en wi-fi USB dongle af mærket TP-Link, model TL WN823N
Min router er Stofas standard router, en Thomson TWG870TS. Denne er forsøgsvis ombyttet med en Cisco EPC3925 uden at det har givet nogen forbedring.
TV'et der er koblet til routeren med kabel er et Samsung UE55F7005 og det andet er et Philips 55PFS6609.
Update: Den første Cisco router var åbenbart fejlbehæftet og jeg har nu fået en anden. HD materiale fra de filer jeg har afprøvet kører nu flydende. Thomson routeren understøtter kun 802.11g og ikke 802.11n som Stofa ellers har hævdet.
Nu er der imidlertid kommet et andet problem: Jeg har hidtil anvendt både Windows Media Player og Serviio som media server software, og begge TV har kunnet se begge. Nu kan Philips TV'et ikke længere se Serviio, men kun Windows Media Player. Kan et routerskifte virkelig være skyld i det?
Flemming
Redigeret af fltk - 22-December-2015 kl. 19:06 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
dlna opsætning og eventuel QOS i routeren kan måske gøre noget men burde ikke være årsag til det.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10568 |
Efter en genstart af PC'en kan begge TV igen se både Windows Media Player og Serviio.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |