|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 11-August-2011 kl. 11:55 |
Vil have en pc stående med film, musik etc. som alle andre enheder på mit LAN skal have tilgang til.
Jeg kunne godt tænke mig at den samtidig kunne fungere som TV server, så jeg kan nøjes med ét antenne stik i huset. kan det lade sig gøre? og hvordan gøres det ? Jeg har Boxer som tv udbyder
Redigeret af mbm1 - 11-August-2011 kl. 11:55 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Du skal så have 1 tuner pr. kanal du vil se. Du kan ikke snede samtlige kanaler rundt via. LAN og så fiske et enkelt signal ud.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
er det ikke det man gør med plex og eye tv ?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Jo, men kun 1 kanal da eyeTV kun er 1 tuner. Du kan ikke engang se 1 digital og 1 analog samtidig. Hvis du vil have mulighed for at se 1 kanal og optage en anden skal der 2 til, og tilsvarende flere hvis du vil have mulighed for at se forskellige kanaler på forskellige TV/maskiner.
Plex som sådan kan jo streame så mange forskellige film samtidig som dit HW kan klare.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Hvorfor lægger du ikke dit indlæg under htpc forumet i stedet ? det er der du finder ekspertisen :-)
Så entydigt som kim.t udlægger det, kan det ikke siges - f.eks til mux1 og mux2 kan man sagtens nøjes med en tuner til hver mux, og så hente alle kanaler ud fra denne. Som det er nu, kan du med én tuner, se / optage DR1, DR2, og TV2 samtidig. Efter nytår flytter tv2 jo så over på en anden mux og bliver kodet.
Mht. de kodede kanaler fra Boxer, kan det være en udfordring at få sat op og du skal evt. have ét kort fra Boxer til HVER tuner eller ihvertfald HVER kanal der skal kunne distribueres på netværket.
Skal du have en tvserver, vil jeg anbefale at købe DVBViewer (koster ca. 15 euro) og så bruge deres recording service.
Alternativt så prøv at kigge på MediaPortal. Denne bruger jeg selv. Jeg kører i øjeblikket med 2 dvb-t tunere, 2 dvb-s tunere, 2 dvb-c tunere samt 3 virtuelle dvb-iptv tunere :-)
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4861 |
![]() |
Hej. Jeg tror ikke jeg har den endelige løsning, men jeg kan fortælle om, hvordan vi kan se TV på alle PC'er, med kun et antenne stik. Vi har en Hava Gold fra Monsoon, vi valgte den frem for en Slingbox: http://www.myhava.com/product_hava_gold.html Jeg købte den i USA, så den får signal fra en Selector boks. Som via et IR øje kan styres fra hvilken som helst af de tilsluttede PC'er. Men den vil også kunne lære at fjernbetjene en Boxer boks. Med den kan man via LAN samtidigt se det samme TV program på flere PC'er, heraf kan en PC være forbundet via intenettet. De har lige introduceret nye produkter: Jeg ved ikke om PC'erne samtidigt kunne få adgang til din server? Hilsen Carsten.
Redigeret af csell - 11-August-2011 kl. 12:52 |
|
![]() |
|
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
![]() |
Du kan købe en HDhomerun tuner til netværk, der er 2 tunere i. Og den muligør også brug af DVB-C i Windows Media Center
http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=61851&menu=mediacenter Hvis alle skal kunne se alt, kan du kigge på MythTV til Linux, men det er meget nørdet... Men den har virtuelle tunere, så den kan suge flere programmer fra samme tv-tuner, HVIS programmerne ligger i samme MUX Det er ikke noget jeg har prøvet, men kun læst om. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |