|
Streame TV til sommerhus |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
glaty ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2015 Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2015 kl. 18:54 |
|
Ohøj
Jeg vil gerne kunne streame mit TV-signal fra Stofa til sommerhuset. Jeg regner med at den nye Raspberry vil være oplagt til projektet. Som det er nu har jeg et Stofa signal som skal deles. Til det bruger jeg DVBviewer, problemet er blot at HD-kanalerne hakker, hvis jeg ser SD kanaler som fx TV2 News er der ingen problemer. Jeg har 10 Mbit upload, og når jeg har testet er den på ingen måde blevet overbelastet. Hvad kan disse problemer skyldes, og er der en mulig løsning på dem? |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Din udbyder har da så vidt jeg ved noget lignende som You See har i form af deres Play, hvor man kan se kanalerne når man er ude, kvaliteten vil da sikkert være tilsvarende som hvis du selv streamer hjemme fra, og så skal der ikke bruges extra udstyr, som f.eks en Slingbox. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
glaty ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2015 Status: Offline Point: 27 |
|
Det har man kun adgang til, hvis man har både TV og internet hos dem, og det her jeg ikke.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det er samme forhold hos You See. Så skal du ud i en løsning der koster lidt, du skal som skrevet før have fat i en Slingbox eller andet der kan klare at Uploade kanalerne, som du så i den anden ende modtager på en PC. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
DjonDjoe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2004 Status: Offline Point: 266 |
|
Hvilke hestekræfter er der på den PC, hvor DVBViewer er installeret? Bruger du Direct Stream eller transcoding?
|
||
![]() |
||
|
Det er en core i7 med Win 7. Jeg brugte Direct Stream. Jeg kan da også lige tilføje, at hvis jeg tester hjemme fra via min eksterne ip, så er der ingen problemer.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
|
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Der skulle være 10 Mbit, jeg har dog også forsøgt et sted med mere fart, og her var der de samme problemer. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5357 |
|
![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Jeg har testet et andet sted, hvor der var rigeligt med båndbredde.
|
||
![]() |
||
|
Andre der vil byde ind med en mulig løsning på problemet?
|
||
![]() |
||
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
|
Du ku' prøve med transcoding til lavere bitrate, hvis du har den mulighed. Hvis det virker, så er det formentlig den reelle båndbredde mellem hjem og sommerhus, der er problemet. Jeg kender ikke Stofas bitrates på HD, men 10 Mbit/s ku' hurtigt gå hen og blive en flaskehals. Min udbyder (parknet.dk) har fx. ofte streams på 12+ Mbit/s for HD (de får vist feed fra Canal Digital og reencoder ikke).
|
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |