recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame TV til sommerhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame TV til sommerhus

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Februar-2015
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame TV til sommerhus
    Sendt: 15-Februar-2015 kl. 18:54
Ohøj

Jeg vil gerne kunne streame mit TV-signal fra Stofa til sommerhuset. Jeg regner med at den nye Raspberry vil være oplagt til projektet. Som det er nu har jeg et Stofa signal som skal deles. Til det bruger jeg DVBviewer, problemet er blot at HD-kanalerne hakker, hvis jeg ser SD kanaler som fx TV2 News er der ingen problemer. Jeg har 10 Mbit upload, og når jeg har testet er den på ingen måde blevet overbelastet. Hvad kan disse problemer skyldes, og er der en mulig løsning på dem?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 19:00

Din udbyder har da så vidt jeg ved noget lignende som You See har i form af deres Play, hvor man kan se kanalerne når man er ude, kvaliteten vil da sikkert være tilsvarende som hvis du selv streamer hjemme fra, og så skal der ikke bruges extra udstyr, som f.eks en Slingbox.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 19:05
Det har man kun adgang til, hvis man har både TV og internet hos dem, og det her jeg ikke.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 19:10

Det er samme forhold hos You See. Så skal du ud i en løsning der koster lidt, du skal som skrevet før have fat i en Slingbox eller andet der kan klare at Uploade kanalerne, som du så i den anden ende modtager på en PC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 19:20
Hvilke hestekræfter er der på den PC, hvor DVBViewer er installeret? Bruger du Direct Stream eller transcoding?
Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 19:29
Det er en core i7 med Win 7. Jeg brugte Direct Stream. Jeg kan da også lige tilføje, at hvis jeg tester hjemme fra via min eksterne ip, så er der ingen problemer.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af glaty glaty skrev:

Det er en core i7 med Win 7. Jeg brugte Direct Stream. Jeg kan da også lige tilføje, at hvis jeg tester hjemme fra via min eksterne ip, så er der ingen problemer.
Hvad har du af download i sommerhus?

Mvh. JørgenT
Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvad har du af download i sommerhus?

Mvh. JørgenT

Der skulle være 10 Mbit, jeg har dog også forsøgt et sted med mere fart, og her var der de samme problemer.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 20:54

Der skulle være 10 Mbit 
Prøv at verificere med en hastighedstest, om det også holder vand.  Wink

Mvh. JørgenT
Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2015 kl. 21:15
Jeg har testet et andet sted, hvor der var rigeligt med båndbredde.
Til top
glaty Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér glaty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 12:00
Andre der vil byde ind med en mulig løsning på problemet?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 16:27
Du ku' prøve med transcoding til lavere bitrate, hvis du har den mulighed. Hvis det virker, så er det formentlig den reelle båndbredde mellem hjem og sommerhus, der er problemet. Jeg kender ikke Stofas bitrates på HD, men 10 Mbit/s ku' hurtigt gå hen og blive en flaskehals. Min udbyder (parknet.dk) har fx. ofte streams på 12+ Mbit/s for HD (de får vist feed fra Canal Digital og reencoder ikke).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu