|
Streame via Bluetooth og Wifi |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Deluxe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 18:26 |
Jeg skal lige høre om nogle kan gøre mig lidt klogere på, hvad jeg skal have købt og hvilken løsning, som vil være at foretrække. Haves: Når jeg lytter til musik i dag, så foregår det via Spotify på min Macbook eller mobil (Android), hvor lyden afspilles over mit anlæg (Pioneer VSX-LX50) via en Belkin Bluetooth Music Receiver. Dette setup er i min stue. Ønskes: Det jeg gerne vil er at kunne lytte til samme musik i mit køkken samtidig. Jeg vil allerhelst, hvis jeg blot kan nøjes med én aktiv højtaler i køkkenet og altså ikke forstærker med dertilhørende højtalere mv. (keep it simple). Endvidere vil jeg fortsat gerne, at jeg kan lytte til Spotify og ikke være tvunget til fx iTunes. Spørgsmål: Kan jeg på nogen måde fortsat bruge min Bluetooth løsning i stuen og så samtidig streame lyd til en højtaler i køkkenet via wifi (altså lyd via Bluetooth og wifi samtidig). Hvis ja, hvilken slags højtaler til køkkenet skal jeg så have fat i? Hvis nej og
jeg ikke kan bruge Bluetooth og wifi samtidig, hvad skal jeg så have købt til
min Pioneer receiver og hvilken slags højtaler til køkkenet? Jeg ved ikke om denne kan bruges til det ene eller andet: http://www.pioneer.eu/dk/products/42/202/227/XW-SMA3-W/index.html Jeg har ikke umiddelbart kunne finde en tidligere post omkring wifi og Bluetooth, men hvis det har været oppe før, så henvis gerne dertil J Ellers håber jeg på et svar på ovenstående. Hvis det kræver mere uddybning, så sig til… Mvh Nicolai |
|
![]() |
|
Deluxe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå, jeg har også surfet lidt videre selv, men kan desværre fortsat ikke finde svar på om jeg kan bruge bluetooth og wifi samtidig (det kan man nok ikke!)... Jeg skal nok derfor på en ren wifi løsning.
Måske der så en er én, som kan svare mig på følgende... Vil jeg kunne få det til at fungere med Spotify, hvis jeg køber: En Apple tv til min Pioneer reciver i stuen Pioneer XW-SMA3 (ovenstående link) eller anden Airplay højtaler til køkken Airfoil software til min Mac Altså få lyd samtidig i begge rum afspillet fra Spotify? På forhånd tak :-)
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Find en ny (evt. Airplay-reciever) med ekstra højttalerudgang (zone B) og trækker kabel til den zone (køkkenet)
|
|
![]() |
|
Beanie: Tak for dit input :-)
Blot til andres orientering, så kan der ikke streames lyd via Airplay og bluetooth samtidig. Jeg købte mig en Libratone Zipp til køkkenet, et Apple tv til min reciever i stuen og så Airfoil softeware til min mac. Dette setup fungere umiddelbart ganske fint indtil videre :-)
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Godt at høre en tilbagemelding. Det sker ikke ret tit herinde.
|
|
![]() |
|
Lekruse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2012 Status: Offline Point: 29 |
Det er nogle høje krav du har :) Jeg tror ikke det vil komme til, at køre med din Belkin, og fungere som en optimal løsning.
Ikke desto mindre, håber jeg følgende kan svare på dit spørgsmål: Ønskes: Det du har brug for, er Sonos. De kan opfylde dit behov. Du har brug for en Sonos Play:3 eller Play:5 - Hvilket er aktive højtallere som trådløst ville kunne modtage musikken via wifi. Musikken kan afspilles fra din PC/MAC, din Smartphone eller Tablet. Det fede er, at Spotify er integreret i deres Apps, og du derfor vil kunne vælge imellem dine lokale medier, eller dit spotify. Dertil kommer internet radio og et væld af andre services. Til dit spørgsmål: Du vil ikke kunne streame samme musik på sammetid til køkkenet via. blutooth (Din Belkin). Dog er jeg ret sikker på, at køber du dig en Sonos aktiv højtaler til køkkenet, vil du kunne bruge din Bluetooth løsning i stuen, og samme tid over wifi dit Sonos i køkkenet, da sonos ikke bliver streamet på din PC, men igennem enheden. Men musikken vil ikke være i SYNC hvis du forstår hvad jeg mener. Håber det hjalp.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |