|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mcmanuf ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 34 |
![]() Sendt: 08-Februar-2010 kl. 16:30 |
Hej.
Er det muligt at man kan tilgå sin NAS via fx Samba eller lign over internettet. Det er noget med at samba kun virker lokalt, og internetudbyderne har lukket af for den port hvor samba kommunikere med omverdenen. Det er sådan at det ville være meget rart at kunne se sine film stående på sin nas når man er på farten. Ikke videre rart at skulle downloade dem lokalt før man kan se dem. Jeg har en synology DS409. Jeg prøvede at installere llink via ipkg men tror ikke helt det er det jeg skal bruge. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
Er du helt sikker på du vil smide så mange data over en internetforbindelse? Hvad har du af upload fra din internetforbindelse? - det kunne godt være det nok var en rigtig dum ide generelt. med mindre de er encodet til brug på en ipod. Men ellers burde du kunne tilgå dem via SSL eller HTTPS. - Er dog overhovedet ikke sikker på at DLNA serveren virker over ssl eller https.
personligt tror jeg det ikke, men har ikke en synology til at kunne teste på. |
|
![]() |
|
mcmanuf ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Forbindelsen som NAS'en står ved er en 50/50 forbindelse.
Så det burde være intet problem hvad det angår. Ideelt set burde sådan noget som twonkyvision være helt perfekt men de har droppet supporten på NAS servers. Jeg har prøvet at streame video(alm divx) over ftp men det har store ulemper. 1. Det er usikkert. 2. Det lagger af h... til. 3. Kender kun til VLC som vil streame over FTP. Vil gerne have valgmuligheden for selv at styre hvilken media player. Jeg har så sent som idag tænkt over noget ala Samba over ssh. Men det skulle vist give ret meget overhead. Måske skulle man kigge på noget VPN til NAS'en. Sidst har jeg kigget på noget lovende noget der hedder webdav. Men skal lige have undersøgt nærmere.
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
På min router kører jeg en lille VPN-server*, som jeg vha. OpenVPN-klienten på min bærbare PC kan oprette forbindelse til, når jeg er ude af huset. På den måde har jeg (og kun mig) adgang til mit lokale netværk ude fra, når jeg har brug for det.
*En Linksys WRT54GL router med DD-WRT firmware. Læs mere her: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/OpenVPN Redigeret af Zulu - 08-Februar-2010 kl. 21:57 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror desværre ikke det løser mit problem. SSH er mindst ligeså sikker, men spørgsmålet er om hvorvidt man ikke kan komme til at "streame" sine filer. Jeg er sådan bare interesseret i noget ala hent så meget som min nuværende forbindelse kan trække og se det du har downloadet. Lidt ala samme concept som youtube :-) Det skal bare være alle mine egne filer. try{for(var lastpass_iter=0; lastpass_iter < .s.length; lastpass_iter++ var lastpass_f = .slastpass_iter; ifoflastpass_f.lpsubmitorig2=="undefined" lastpass_f.lpsubmitorig2 = lastpass_f.submit; lastpass_f.submit = var =; var custom = .create""; custom.init"lpCustom", true, true; var d = ."lpsubmitdiv"; forvar i = 0; i < .s.length; i++ if.s==form){ d.innerText=i; } } d.dispatchEvent(customEvent); form.lpsubmitorig2(); } } }}catch(e){} Redigeret af mcmanuf - 09-Februar-2010 kl. 00:20 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har forresten fundet ud af det hedder progressive downloading det jeg tænker på :-) Man ser mens man downloader try{for(var lastpass_iter=0; lastpass_iter < .s.length; lastpass_iter++ var lastpass_f = .slastpass_iter; ifoflastpass_f.lpsubmitorig2=="undefined" lastpass_f.lpsubmitorig2 = lastpass_f.submit; lastpass_f.submit = var =; var custom = .create""; custom.init"lpCustom", true, true; var d = ."lpsubmitdiv"; forvar i = 0; i < .s.length; i++ if.s==form){ d.innerText=i; } } d.dispatchEvent(customEvent); form.lpsubmitorig2(); } } }}catch(e){}
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |